LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afgewezen betalingsvoorstel dmv valse berekening door belasting

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Pineut1987
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2017 18:17

Afgewezen betalingsvoorstel dmv valse berekening door belasting

Ongelezen bericht door Pineut1987 »

Na meerdere aanslagen te hebben ontvangen van afgelopen jaren is het nodig om een betalingsregeling te treffen om de kosten te verspreiden. Een telefoon gesprek leidt tot het versturen van een schriftelijk verzoek om het termijn van 12 maanden mogelijk te kunnen verlengen. Dit wordt afgewezen door de Belastingdienst met valse berekening in woonkosten en een ziektekosten vergoeding welke wij stop hebben gezet omdat het toch altijd moet worden terugbetaald wordt ook erbij gerekend door de Belastingdienst. Een hoop fictieve bedragen die ik per maand zou over houden aan het einde van de streep maar realistisch gezien moet het gezin gewoon eten. Werken loont maar enkel voor de Belastingdienst..

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Afgewezen betalingsvoorstel dmv valse berekening door belasting

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@pineut

Als u een goed onderbouwd voorstel doet aan de belastingdienst met de juiste cijfers van inkomsten en uitgaven, is de belastingdienst altijd bereid een betalingsregeling te treffen.

Dus nogmaals de bewijzen overleggen en opnieuw vragen. En een reëel voorstel doen.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Afgewezen betalingsvoorstel dmv valse berekening door belasting

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De belastingdienst maakt geen valse berekening. Zij maken een overzicht van de toeslagen die u krijgt en daarmee wordt een schuld vereffend. U hebt nu die toeslagen stopgezet, maar dat zal nog niet verwerkt zijn in die berekening.
Als u volgens de belastingdienst recht zou hebben op allerlei toeslagen, maar u meent van niet, dan moet u uw inkomen aanpassen bij de belastingdienst. Die omhoog zetten scheelt een hoop terug betalingen.

NikitaLuna
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2019 14:02

Re: Afgewezen betalingsvoorstel dmv valse berekening door belasting

Ongelezen bericht door NikitaLuna »

Dit is ook mij overgekomen, ik ging in bezwaar en krijgt het telefoontje met excuses eerlijk gezegd iedere keer. Maar ook hoop en leugens . Op moment dat weer een fout was wou ik in bezwaar gaan maar weer Weerd ik terug gebeld met vooruitgang en valse beloftes. Mij zaak duurt nu al 5 jaar , en is begonnen met een fout bij invullen van aangiften. Later is die fuji . Naar paar jaar onderzoeken kwam ik ergens terecht bij mensen die graag wilden dit voor mij oplossen echter nog steeds is niet duidelijk nog steeds fouten nog steeds verkeerde berichten meerdere dingen door elkaar welke hebben met mij helemaal niets te maken. En ja een iemand heeft deze frustratie bijna leven gekost en mischin nog meer mensen in Nederland, want als je niet sterk bent en je weet niet wat het speelt of hoe je moet oppakken of welke stappen ondernemen ben je de klos, te dupe van mensen welke profiteren van zijn beroep werk en ook natuurlijk verkeerde burgers door welke de goede burgers te dupe zijn. Details hou ik voor me zelf maar geloof me het is een grote boek. Bewijzen , telefoonnummers welke worden niet opgenomen, belasting medewerkers welke werken in bepaalde uren en beseffen niet dat andere mensen werken en ze kunnen niet bellen tijdens werk en als het vrij is dat is de belasting contactpersoon niet beschikbaar (anders die neem zijn telefoon gewoon niet op). En zo komen wij allemaal in problemen in plaats van zoeken naar oplossingen zijn wij op zoek naar iets wat is transparant. En ja niet iedereen is slecht maar ik neem paar belasting medewerkers kwalijk .

Arizonakid
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Afgewezen betalingsvoorstel dmv valse berekening door belasting

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Die fout bij het invullen snap ik eerlijk gezegd wel.

Gesloten