LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loonheffing terug vragen

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
george sou
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2018 15:31

Loonheffing terug vragen

Ongelezen bericht door george sou »

Goedemiddag allen,

Ik hoop dat 1 van jullie kan helpen. Ik zit behoorlijk klem.

Ik heb in 2016 1 maand in de ww gezeten. Ik heb toen te veel geld gekregen van het uwv.
Dat moest ik logischerwijs terug betalen. Als ik dat in 2016 zou doen hoefde ik geen loonheffing te betalen. Maar door lax heid van mijzelf heb ik dat pas in 2017 gedaan. Dus moest ik loonheffing betalen...

Nou staat in alle brieven van uwv en op hun website dat ik de loonheffing kan terug vragen via de belastingdienst. Maar eh... ik kan alleen nergens vinden hoe ik dat zou moeten doen. En het is toch een leuk bedrag is toch zonde om dat te laten gaan.

Nou voel ik mij een beetje dom dat ik het niet snap.... Maar hoe en waar moet ik dit invullen?
Bij mijn aangifte natuurlijk... Maar waar?! Hoe ik het ook invul, ik krijg geen geld terug van het systeem...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen...

Met vriendelijke groet
George S

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Loonheffing terug vragen

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Mogelijk heeft u in 2017 te weinig loonbelasting betaald, waardoor de inkomsten belasting over 2017 en de betaalde loonbelasting in 2017 aan elkaar gelijk zijn. Mocht u lid zijn van de vakbond, maak daar een afspraak om uw belasting over 2017 in te laten vullen. Anders kijk of u hulp kunt krijgen in uw woonplaats.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Loonheffing terug vragen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vul gewoon een aangifte in en zet het bedrag wat u hebt terugbetaald negatief bij uitkering. Dus met een min ervoor.

Gesloten