LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belasting

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
robert62
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2010 14:02

Belasting

Ongelezen bericht door robert62 »

Beroepshalve heb ik dagelijks te maken met de belasting.
Ik heb de IB aangifte particulier gedownload en met de gegevens van
2008 deze ingevuld. Wat mij direct opval is dat er drempels verhoogd zijn.
Hierdoor moet je dus qua aftrekpost veel kosten extra maken, ook vanwege het feit dat er sommige aftrekposten zijn geschrapt. Kregen we verleden jaar nog een paar duizend euro terug, nu kom ik niet verder dan 600 euro teruggave.

Kort gezegd: alles wordt duurder, dus ook de belasting.

De hervormingen in het belastingstelsel zijn alleen voordelig als je dus veel kosten maakt welke je kunt aftrekken en heb je deze aftrekposten niet of maar heel weinig dan val je naast de boot. Vreemd he, dat de koopkracht minder wordt?

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Belasting

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

deze topic past goed in http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 74&t=78148

veel plezier met lezen

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Belasting

Ongelezen bericht door SJZ »

Beroepshalve heb ik dagelijks te maken met de belasting.
Dan ben je vast wel goed op de hoogte van de wijzigingen 2009 (en inmiddels ook de wijzigingen 2010).
Wat mij direct opval is dat er drempels verhoogd zijn.
'k Vraag me af of dat klopt. Je bent lekker vaag. Welke drempels bedoel je?
ook vanwege het feit dat er sommige aftrekposten zijn geschrapt.
Dat lijkt me al logischer, maar ook hier ben je lekker vaag.
Kregen we verleden jaar nog een paar duizend euro terug, nu kom ik niet verder dan 600 euro teruggave.
Tja, dat zegt niet zoveel. Misschien ben je van een koophuis naar een huurhuis gegaan? Heb je een erfenis van een ton of zo gekregen in 2008 of 2009?

Voor iemand die dagelijks beroepshalve met belastingen te maken heeft een redelijk vaag bericht allemaal.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Belasting

Ongelezen bericht door SJZ »

Dit was al op Prinsjesdag 2009 allemaal bekend (en misschien nog wel eerder).
Hij praat over de wijzigingen van 2009, die waren op of rond prinsjesdag 2008! al bekend.

16 maanden geleden dus. En NU krijgt hij het pas door. En dan dagelijks beroepshalve met belastingen bezig zijn? ...... Geen goeie adviseur denk ik.

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: Belasting

Ongelezen bericht door osseworst »

Misschien moet deze belastingdeskundige deze documenten maar eens lezen. Lijkt me eigenlijk verplichte kost voor hem:
Wijzigingen belastingheffing m.i.v. 2009:
http://www.minfin.nl/dsresource?objectid=75426&type=pdf
en
Wijzigingen belastingheffing m.i.v. 2010:
http://www.minfin.nl/dsresource?objectid=77354&type=org

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Belasting

Ongelezen bericht door tufima »

Dit zou inderdaad niet mijn belastingadviseur moeten zijn...

De wijzigingen zijn vaak al ruim voor de aangifte bekend, maar mensen realiseren zich de impact van deze wijzigingen pas op het moment dat ze de aangifte doen en merken dat ze minder terug krijgen.

Overigens is de belasting niet "duurder" geworden, wellicht moet je meer betalen of krijg je minder terug, maar dan is je belastingdruk hoger.

Gesloten