LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingaangifte 2015: hoezo bericht vóór 1 juli?

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
witte angora
Berichten: 30793
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Belastingaangifte 2015: hoezo bericht vóór 1 juli?

Ongelezen bericht door witte angora »

Mijn belastingaangifte heb ik ruim op tijd opgestuurd. Niet digitaal, gewoon op papier. Dus ik zou voor 1 juli bericht krijgen. Dat stond in de bevestiging, en dat stond ook al die tijd in 'mijn belastingdienst'.

Zojuist een brief ontvangen dat het niet gaat lukken. Omdat bepaalde rubrieken die ik heb ingevuld niet automatisch verwerkt kunnen worden. Ja duh.... een papieren aangifte. Dus nu gaat de belastingdienst haar best doen om de aangifte voor 1 maart 2017 te behandelen.

Ben ik de enige, of hebben meer mensen hiermee te maken?

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Belastingaangifte 2015: hoezo bericht vóór 1 juli?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

witte angora schreef:Mijn belastingaangifte heb ik ruim op tijd opgestuurd. Niet digitaal, gewoon op papier. Dus ik zou voor 1 juli bericht krijgen. Dat stond in de bevestiging, en dat stond ook al die tijd in 'mijn belastingdienst'.

Zojuist een brief ontvangen dat het niet gaat lukken. Omdat bepaalde rubrieken die ik heb ingevuld niet automatisch verwerkt kunnen worden. Ja duh.... een papieren aangifte. Dus nu gaat de belastingdienst haar best doen om de aangifte voor 1 maart 2017 te behandelen.

Ben ik de enige, of hebben meer mensen hiermee te maken?

Nee geheel geen last mee, al jaren niet maar ik doe dan ook digitaal. Vele malen makkelijker en praktisch alles is tegenwoordig reeds ingevuld, je hoeft alleen maar te controleren of klopt.

Snap niet dat zekers jij niet digitaal doet. Zoveel makkelijker.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Belastingaangifte 2015: hoezo bericht vóór 1 juli?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook ik heb er geen ervaring mee , witte angora, doe het ook digitaal ( laat het doen :D ),
lees net op de site dat het 3 mnd langer kan duren bij papieren aangifte , m.a.w zeer waarschijnlijk wordt het dan voor 1 oktober .
Hopelijk voor jou.... :wink: evengoed vervelend voor je .

witte angora
Berichten: 30793
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Belastingaangifte 2015: hoezo bericht vóór 1 juli?

Ongelezen bericht door witte angora »

Welke site bedoel je, moederslink? Als ik belastindienst.nl/toeslagen bekijk (staat in die brief) dan kan ik dat niet terugvinden.

Overigens apart dat er ook telefonisch een storing is bij de BD in Heerlen. Ik kwam bij de BTW-afdeling terecht (die vertelden van die storing), werd doorverbonden, en verder 10 minuten naar een 'prt' zitten luisteren dat zich iedere 10 seconden of zo herhaalde.

Schoot ook niet op nee.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Belastingaangifte 2015: hoezo bericht vóór 1 juli?

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik denk dat de bepalende factor het niet digitaal, maar op papier, aangifte doen is. En ook daar heb ik geen ervaring mee, wij doen het al jaren digitaal, en krijgen altijd binnen de beloofde termijn reactie, en het geld terug.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Belastingaangifte 2015: hoezo bericht vóór 1 juli?

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:Welke site bedoel je, moederslink? Als ik belastindienst.nl/toeslagen bekijk (staat in die brief) dan kan ik dat niet terugvinden
Ik kan niet linken met mijn tablet :(
Heb gewoon ingetoetst: wanneer krijg ik bericht bij papieren aangifte en toen kwam ik o.a. uit bij :
http://www.belastingdienst.nl>aangifte_2015
Zie maar even.... :P hopelijk word je ietsje wijzer. Succes !

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Belastingaangifte 2015: hoezo bericht vóór 1 juli?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjohie schreef:Ik denk dat de bepalende factor het niet digitaal, maar op papier, aangifte doen is. En ook daar heb ik geen ervaring mee, wij doen het al jaren digitaal, en krijgen altijd binnen de beloofde termijn reactie, en het geld terug.
Ik heb zelfs nog nooit aangifte op papier gedaan en ik doe al heel lang aangifte. Ik kan ook niet verzinnen wat de toegevoegde waarde van aangifte op papier is eigenlijk. Jij?

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Belastingaangifte 2015: hoezo bericht vóór 1 juli?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik werk al 40 jaar en echt hoor, 'vroeger' deed je gewoon aangifte op papier ;-)
Natuurlijk ben ik ook onmiddellijk overgegaan op digitaal zodra dat mogelijk was maar er was ooit een leven voor het internet ;-)

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Belastingaangifte 2015: hoezo bericht vóór 1 juli?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ook ik doe digitaal aangifte en krijg gewoon op tijd reactie. Heb ook het te veel betaalde van de voorlopige aanslag al enige tijd geleden teruggekregen.

witte angora
Berichten: 30793
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Belastingaangifte 2015: hoezo bericht vóór 1 juli?

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
witte angora schreef:Welke site bedoel je, moederslink? Als ik belastindienst.nl/toeslagen bekijk (staat in die brief) dan kan ik dat niet terugvinden
Ik kan niet linken met mijn tablet :(
Heb gewoon ingetoetst: wanneer krijg ik bericht bij papieren aangifte en toen kwam ik o.a. uit bij :
http://www.belastingdienst.nl>aangifte_2015
Zie maar even.... :P hopelijk word je ietsje wijzer. Succes !
Het enige wat ik vind is dat, als je ná 1 april aangifte doet, dat de BD ernaar streeft binnen drie maanden na de ontvangstdatum bericht te versturen.

Ach, ik zie het wel.

stofzuigertje

Re: Belastingaangifte 2015: hoezo bericht vóór 1 juli?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De Computer maakt een voorlopige aangifte op basis door jou aangeleverde gegevens...

Dus U heeft nog niets definitief maar voorlopige.
Op papier komt de definitieve pas als ze hem verwerken, net als digitale maar ze kunnen op papier geen voorlopige doen.

Daarom het tijdverschil.

De definitieve kan dus bij beide lang duren, alleen heeft digitaal ingestuurde een voorlopige aanslag of teruggave.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Belastingaangifte 2015: hoezo bericht vóór 1 juli?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

stofzuigertje schreef:De Computer maakt een voorlopige aangifte op basis door jou aangeleverde gegevens...

Dus U heeft nog niets definitief maar voorlopige.
Op papier komt de definitieve pas als ze hem verwerken, net als digitale maar ze kunnen op papier geen voorlopige doen.

Daarom het tijdverschil.

De definitieve kan dus bij beide lang duren, alleen heeft digitaal ingestuurde een voorlopige aanslag of teruggave.
Onzin. Je hoeft helemaal geen aangifte te doen om een voorlopige aanslag te krijgen. Ik krijg die ongevraagd al jaren, gebaseerd op vorige jaren, met als resultaat dat ik 2016 ook al reeds betaald heb en dan achteraf weer geld moet terugkrijgen.

Het gaat WA erom dat hij aangifte heeft gedaan maar dit blijkbaar nog niet is afgehandeld door de BD. Dit lijkt te zijn omdat hij het op papier heeft gedaan i.p.v. digitaal.

witte angora
Berichten: 30793
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Belastingaangifte 2015: hoezo bericht vóór 1 juli?

Ongelezen bericht door witte angora »

Het punt is niet zozeer papieren of digitale aangifte. Ook op papier zou je voor 1 juli de aanslag binnen moeten hebben als je de boel op tijd indient. Dat is ook altijd goed gegaan, en dat is ook tientallen jaren bij belastingbreed Nederland goed gegaan, maar ik heb geen idee wat er nu is.

Hooguit dat ik op 19 mei een brief kreeg met het verzoek om mijn handtekening te zetten, dat was ik blijkbaar vergeten op het aangifteformulier. Dat heb ik ook direct terug gestuurd. Het formulier met de handtekening moet dus als een bijlage van de aangifte worden gezien, denk ik. Misschien dat ze de mijne daarom onder op de stapel hebben gelegd? Geen idee.

Brieven van de overheid bestaan vaak uit een beetje knip- en plakwerk, wat er staat hoeft nog niet eens het geval te zijn.

Mranoniem
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 mei 2016 12:30

Re: Belastingaangifte 2015: hoezo bericht vóór 1 juli?

Ongelezen bericht door Mranoniem »

witte angora schreef: maar ik heb geen idee wat er nu is.

Hooguit dat ik op 19 mei een brief kreeg met het verzoek om mijn handtekening te zetten, dat was ik blijkbaar vergeten op het aangifteformulier. Dat heb ik ook direct terug gestuurd. Het formulier met de handtekening moet dus als een bijlage van de aangifte worden gezien, denk ik. Misschien dat ze de mijne daarom onder op de stapel hebben gelegd? Geen idee.
De enige die hier antwoord op heeft, is de belastingdienst zelf. Het antwoord zul je hier niet vinden
Daarnaast is de belastingtelefoon ook nog eens gratis te bellen

witte angora
Berichten: 30793
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Belastingaangifte 2015: hoezo bericht vóór 1 juli?

Ongelezen bericht door witte angora »

De belastingdienst heeft dus een storing in de telefoon... Maar ook daar kunnen ze niet vertellen wanneer het dan wel komt, dat staat al op de site.

Mranoniem
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 mei 2016 12:30

Re: Belastingaangifte 2015: hoezo bericht vóór 1 juli?

Ongelezen bericht door Mranoniem »

Dan is het helaas wachten geblazen

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: Belastingaangifte 2015: hoezo bericht vóór 1 juli?

Ongelezen bericht door lichtstad »

Mranoniem schreef:
De enige die hier antwoord op heeft, is de belastingdienst zelf. Het antwoord zul je hier niet vinden
Daarnaast is de belastingtelefoon ook nog eens gratis te bellen
Duidelijk.
In de link van @moederslink is duidelijk te lezen, wanneer het bericht komt.
Maar daar staat ook de zin"we proberen tot........." Een bericht te sturen.

In deze link staat ook, "de medewerkers van de belastingtelefoon" kunnen inzien, wanneer het bericht komt.

Om de belastingaangifte op papier te maken, is gewoon tegendraads, omdat TS niet bij de ouderen hoort, die niet met een computer kunnen omgaan.

Tevens, als iemand niet werkt, denk ik, dat er geen teruggave van te veel betaalde belasting te verwachten is, dus maakt het geen f..k uit, wanneer de brief komt.

Sommige mensen zoeken de problemen op, om ze dan te kunnen afwerken. :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Belastingaangifte 2015: hoezo bericht vóór 1 juli?

Ongelezen bericht door moederslink »

:D ik werk ook niet ( meer ) , maar krijg altijd geld terug .
Voor 1 april digitaal aangifte gedaan, eind mei het geld al op de bank.
witte angora schreef:Het punt is niet zozeer papieren of digitale aangifte. Ook op papier zou je voor 1 juli de aanslag binnen moeten hebben als je de boel op tijd indient. Dat is ook altijd goed gegaan, en dat is ook tientallen jaren bij belastingbreed Nederland goed gegaan, maar ik heb geen idee wat er nu is.

Hooguit dat ik op 19 mei een brief kreeg met het verzoek om mijn handtekening te zetten , dat was ik blijkbaar vergeten op het aangifteformulier.
Dat zou de verklaring kunnen zijn witte angora...
En als je geld terugverwacht , duurt wachten lang.... :(
Waarom iemand voor papier kiest heeft misschien te maken met :: het overzichtelijk/ duidelijk hebben van je gegevens?
Maakt ook verder niet uit...het mag en het kan ( nog ) .

witte angora
Berichten: 30793
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Belastingaangifte 2015: hoezo bericht vóór 1 juli?

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt moederslink, het gaat mij om overzichtelijkheid en duidelijkheid. Dingen opzoeken, daar ben ik een kei in, maar laat mij geen software installeren. Ook niet van de BD. Dus ook geen aangifteprogramma's van de BD.

Heb laatst een printer gekocht, draadloos, vanwege een toekomstige verhuizing. Installatie via de usb-kabel, printen via de kabel, en dat zou moeten werken. Maar het werkt voor de helft. Geen idee wat er nou fout ging, want ik hoefde alleen maar op knopjes te drukken, en dat kon niet fout gaan. Maar het ging dus wél fout. Zelfs het uitlijnen liep niet zoals het moest.

Dus ik blijf het lekker op papier doen, en tegendraads? Die moeten er ook zijn, dat houdt de maatschappij een beetje wakker. Zolang het kan en mag zie ik niet in waarom het niet zou mogen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Belastingaangifte 2015: hoezo bericht vóór 1 juli?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

stofzuigertje schreef:De Computer maakt een voorlopige aangifte op basis door jou aangeleverde gegevens...

Dus U heeft nog niets definitief maar voorlopige.
Op papier komt de definitieve pas als ze hem verwerken, net als digitale maar ze kunnen op papier geen voorlopige doen.

Daarom het tijdverschil.

De definitieve kan dus bij beide lang duren, alleen heeft digitaal ingestuurde een voorlopige aanslag of teruggave.

Euhh is het niet zo dat sinds enige tijd de gegevens voor de voorlopige aangifte reeds zijn aangeleverd door werkgever, uitkeringsinstantie, banken etc etc ?

Tot kort geleden moest ikzelf alles invullen ( maakt niet uit of digitaal / papier was ) en recent staat alles reeds ingevuld. Je hoeft alleen maar te controleren en aan te passen als niet goed is.

Gesloten