LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingdienst: inkomen in Nederland?

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Theo54au
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2020 09:35

Belastingdienst: inkomen in Nederland?

Ongelezen bericht door Theo54au »

Ik heb de laatste 22 jaar niet meer in Nederland gewoond of gewerkt. Nu begint er langzaamaan wat pensioen binnen te komen.
Vraag: Ben ik altijd verplicht om een opgave in te sturen, of is dit slechts van toepassing vanaf een bepaalde grens?
Ik heb even gekeken op de site van de belastingdient en daar loop ik vast op de eerste pagina bij de vraag: "Ontvangt u inkomen in Nederland". Het antwoord is NEE, ik ontvang geen inkomen IN Nederland, wel UIT Nederland. Hoe leest de Belastingdienst deze vraag?
Moet hier nu "JA" of "NEE" ingevuld worden?
(Voor het geval dit van belang is: ik woon niet binnen de E.U. maar in Australia)
Laatst gewijzigd door Radar op 15 jan 2020 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Belastingdienst: inkomen in Nederland?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wat voor formulier moet u nu dan invullen?

Mk
Berichten: 989
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Belastingdienst: inkomen in Nederland?

Ongelezen bericht door Mk »


fisbel
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 nov 2010 18:22

Re: Belastingdienst: inkomen in Nederland?

Ongelezen bericht door fisbel »

Pensioen zoals AOW is volgens het belastingverdrag tussen Australie en Nederland voor niet-ingezetenen (wonend in het buitenland - Australie) volgens artikel 18.1 van het belastingverdrag belast in Australië - het land waar u woont. Nederland geeft dus de vrijstelling voor dubbele belasting. Lees bladzijde 13 van het belastingverdrag. Lees hier

Gesloten