LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingdienst maakt DOOLHOF van aangifte BTW

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Belastingdienst maakt DOOLHOF van aangifte BTW

Ongelezen bericht door Oblomova »

Gatverdamme wat een DOOLHOF is het om aangifte te doen voor de BTW!!!!

Met een berichtje wordt je verplicht het electronisch te doen, waarbij iedereen maar even verplicht wordt een computer aan te schaffen.

Dan moet dat door in te loggen, maar zonder dat je daarvoor al bent aangemeld gaat dat natuurlijk niet. Maar WAAR KAN JE JE DAN AANMELDEN???????????????????????

Ik zoek me suf, maar het staat gewoon NERGENS.
Moet ik dan maar weer uren aan de telefoon hangen?
Wat een pesterij!

Leuker kunnen ze het niet maken en mogelijk dus ook niet!

koos&roos
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 nov 2008 13:17

Re: Belastingdienst maakt DOOLHOF van aangifte BTW

Ongelezen bericht door koos&roos »

Dat gaat door middel van een digiD.... Jou persoonlijke codes voor dit soort dingen :lol:

www.digid.nl
:idea:

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Belastingdienst maakt DOOLHOF van aangifte BTW

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 02 Jul 2009 21:51 door koos&roos

Dat gaat door middel van een digiD.... Jou persoonlijke codes voor dit soort dingen
Niet voor de BTW (Aangifte Omzetbelasting). Daarvoor moet je inloggen op het ondernemers gedeelte van de website van de Belastingdienst.
https://mijn.belastingdienst.nl/Authent ... richten.do

Aangezien TS een 'berichtje' (email) heeft gehad dat hij aangifte moet doen, is hij al geregistreerd als 'BTW plichtige' ondernemer. Als het goed is heb je dan 2 brieven van de Belastingdienst ontvangen. één met je gebruikersnaam en een brief met een wachtwoord.

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: Belastingdienst maakt DOOLHOF van aangifte BTW

Ongelezen bericht door Oblomova »

Geen van beide ontvangen, alleen een brief dat het verplicht is aangifte elektronisch te doen.

Ik heb gebeld naar de belastingdienst, waar om mijn gegevens werd gevraagd, waarna ik gebr.nm. en ww. binnen 10 werkdagen met de post opgestuurd krijg.

Rare gang van zaken dat je erom moet bellen. Waar hebben ze nog een site voor? Waarom gaan ze mensen verplichten een computer aan te schaffen, maar kan men niet eens terecht op hun site om die aangifte dan ook te doen, of voor de mogelijkheid te e-mailen? Waarom nergens duidelijkheid hierover?

Bah, wat een voortdurende wanhoop met die instantie!

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Belastingdienst maakt DOOLHOF van aangifte BTW

Ongelezen bericht door mar42 »

Dit heb je vorig jaar ook al moeten doen elektronisch aangifte doen . :? Hoe hebt je dit toen gedaan dan.??

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Belastingdienst maakt DOOLHOF van aangifte BTW

Ongelezen bericht door SJZ »

Rare gang van zaken dat je erom moet bellen
Je krijgt gebruikersnaam en wachtwoord automatisch toegestuurd. Alleen als ze kwijt zijn en je hebt ze opnieuw nodig, dan moet je bellen. Zij kunnen toch ook niet weten dat ze kwijt zijn?
Waarom gaan ze mensen verplichten een computer aan te schaffen
Als je hard kan maken dat je geen computer hebt / had, dat je alles op papier deed en dat je geen adviseur hebt die het via de computer voor je kan doen, dan kun je vrijstelling krijgen. Als je dat verzoek doet via een e-mailtje of een geprinte brief wordt het wel afgewezen.

Maar hoeveel ondernemers zouden er zijn zonder computer in dit land?

JIJ hebt in ieder geval wel (toegang tot) een computer, hoe heb je anders op het Trosradarforum berichten kunnen plaatsen?

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Belastingdienst maakt DOOLHOF van aangifte BTW

Ongelezen bericht door loesjes »

Wat voor ondernemer ben je dan in hemelsnaam als je dit al een probleem vindt.... zou ik maar snel weer in loondienst gaan, daar wordt alles wel fijn voor je geregeld.

Daarnaast ben je niet verplicht om het via de computer te doen, je kan hier ontheffing voor aanvragen middels een eenvoudig formulier, maar een beetje ondernemer heeft toch tegenwoordig wel een computer voor facturen of boekhouding

Beetje van een mug een olifant maken lijkt me dit,

Gesloten