LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingdienst wil graag heel veel rente

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Belastingdienst wil graag heel veel rente

Ongelezen bericht door kweenie »

Inderdaad, maar het is natuurlijk veel leuker om de zwarte Piet bij de Belastingdienst te leggen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Belastingdienst wil graag heel veel rente

Ongelezen bericht door berndv »

Miss54 schreef:
05 mar 2019 16:48
Veel logischer is dat je betaalt en dat de belastingdienst de rente achteraf berekend tot het moment van de betaling. Dat is eerlijk. Vooraf 7 weken extra rente berekenen is gewoon diefstal.
Het meest logische is, dat als je een goede boekhouder hebt, die vooraf al weet wat de procedures en werkwijzes van de belastingdienst zijn, dat die je vooraf waarschuwt voor eventuele gevolgen van uitstel, en die je vooraf al adviseert om een (deel)betaling te doen om zodoende het onnodig rente betalen te voorkomen.

Zoals ik al eerder heb aangegeven kan je wel heel hard tegen de belastindienst aan gaan schoppen, het enige wat je er van krijgt zijn zere tenen. Ik zou beginnen met de boekhouder, die speelt hier een meer cruciale rol en had dit vooraf kunnen voorkomen of in ieder geval u hierover kunnen informeren dat dit de gevolgen kunnen zijn van uitstel.

Miss54
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 mei 2012 16:54

Re: Belastingdienst wil graag heel veel rente

Ongelezen bericht door Miss54 »

De betweters op het forum bedankt voor het vervuilen van mijn topic. De constateringen zijn gewoon feiten. Het gaat hier niet om wie schuldig is en of ik eerder mijn aangifte had kunnen doen. Het gaat er om , dat wanneer je in een land genaaid wordt door je overheidsinstanties, waarom hier dan lopen klagen dat je genaaid wordt door commerciële bedrijven?

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Belastingdienst wil graag heel veel rente

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gaat het verder wel goed miss54...? :roll: Er zijn je vragen gesteld, die je zelf een half jaar onbeantwoord laat, en dan nu komen katten?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Belastingdienst wil graag heel veel rente

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het privé topic van miss54 is vervuild door de betweters hier?
De volgende keer maar je privé forum gebruiken dan komt er niemand In je privé topic.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Belastingdienst wil graag heel veel rente

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Voortaan even 0800 0543 bellen en vooral nooit meer vragen stellen.

En bedankt voor die 4% rente want dan kan Mark Rutte mijn de beloofde €1000,- geven, hij doet dat niet 1x maar elke maand
en nog erger, hij betaalde zelfs ruim €1000,- dus dankzij Uw bijdrage ben ik een tevreden mens!

Gesloten