Belastingdienst wil saldoverklaring niet-afgetrokken lijfrentepremies niet toepassen

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
gervanvenrooij
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2022 11:24

Belastingdienst wil saldoverklaring niet-afgetrokken lijfrentepremies niet toepassen

Ongelezen bericht door gervanvenrooij »

Het volgende is het geval: Ik heb een saldoverklaring van de belastingdienst ivm niet-afgetrokken lijfrente-premies. Ik pas deze saldoverklaring sinds 2019 toe bij mijn belastingaangiftes. Over 2019 werd dat goedgekeurd. Over 2020 heb ik een probleem met zowel de Belastingdienst als de SNSBank, die mijn lijfrente maandelijks uitkeert. De belastingdienst eist een verklaring van SNS dat zij de saldoverklaring niet hebben toegepast en dat ook in de toekomst niet zullen doen. SNSbank wil wel verklaren dat ze dat tot op heden niet hebben gedaan, maar wil niet verklaren dat ze dat in de toekomst niet zullen doen. Daarmee kan ik niet voldoen aan de eis van de Belastingdienst. Graag zou ik willen weten of de belastingdienst die eis ( ivm de toekomst) mag stellen ( kan dat nergens terugvinden) en wellicht is er nog een goede raad van een deskundige?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Belastingdienst wil saldoverklaring niet-afgetrokken lijfrentepremies niet toepassen

Ongelezen bericht door Jablan »

Maak er een jaarlijks terugkerend circus van - bureaucratie bestrijdt je met bureaucratie. Voor elk jaar een nieuwe verklaring van SNS toevoegen aan je aangifte.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Belastingdienst wil saldoverklaring niet-afgetrokken lijfrentepremies niet toepassen

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Je kan het denk ik ook oplossen door de SNS te vragen WEL de saldoverklaring toe te passen.
Kennelijk doen zij dat voor klanten als die daarom vragen (reden waarom ze weigeren een verklaring voor de toekomst te ondertekenen).

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Belastingdienst wil saldoverklaring niet-afgetrokken lijfrentepremies niet toepassen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die saldoverklaring is ook bedoeld om in te leveren bij diegene die de lijfrente uitkeert.

Dus het is juist de bedoeling dat de SNS die saldoverklaring wel toepast.

rienenik
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2009 17:58

Re: Belastingdienst wil saldoverklaring niet-afgetrokken lijfrentepremies niet toepassen

Ongelezen bericht door rienenik »

Ik heb die saldo verklaring ingediend bij de belasting bij aanvang van de lijfrente uitkering. De belasting heeft mijn percentage goed gekeurd en ben daarmee naar de verzekering gegaan en die hebben de lijfrente overgemaakt naar de bank en de vrijgestelde waarde naar mijn rekening. Scheelt een hoop gedoe

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Belastingdienst wil saldoverklaring niet-afgetrokken lijfrentepremies niet toepassen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom zou u een saldo-verklaring, die afgegeven wordt door de belastingdienst, indienen bij de belastingdienst?

Plaats reactie