LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingsamenwerking Oost Brabant AA en Maas

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Sokodi
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 sep 2010 18:30

Belastingsamenwerking Oost Brabant AA en Maas

Ongelezen bericht door Sokodi »

Ik heb een aanslag van Aa en Maas gehad die mijns inziens veel te hoog is. Het is gebaseerd op een WOZ waarde die €100000 hoger ligt dan de werkelijke WOZ waarde.
Dit was in januari 2014 al bekend.
Deze aanslag kreeg ik pas in mei 2014, daarom alleen al snap ik dit niet. Ze hadden dan toch ook de goede WOZ kunnen weten.
Dan staat er in de aanslag (begeleidende brief, Belastingsamenwerking Oost Brabant) dat ik bezwaar kan maken bij www.bs-Ob.nl.
Als ik op de betreffende link klik wordt mij verteld dat ik geen bezwaar kan maken, want het wordt door de Belastingsamenwerking automatisch recht getrokken.
Nu is het inmiddels november en nog steeds niets gehoord.
Vraag mij af of ik ook rente krijg over het teveel betaalde.
Ik vind het een typisch voorbeeld van machtsmisbruik, want als ik niet betaal komt er een fikse boete overheen.
Dus ik kan er geen kant mee op, is toch niet eerlijk dat ze maar kunnen doen wat ze willen.

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Belastingsamenwerking Oost Brabant AA en Maas

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Het verhaal is mij niet geheel duidelijk. De belastingsamenwerking Oost-Brabant bestaat uit 6 gemeenten en het waterschap AA en Maas. In het gebied van het waterschap liggen nog 24 andere gemeenten die niet tot het samenwerkingsverband horen. In welk gedeelte van het waterschap woont u?

U geeft aan dat de WOZ-waarde te hoog is en dat dat al in januari bekend was. Waarom is volgens u de WOZ-waarde te hoog en waarom zou dat al in januari bekend zijn?

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Belastingsamenwerking Oost Brabant AA en Maas

Ongelezen bericht door ArneLH »

Sokodi schreef:Dus ik kan er geen kant mee op, is toch niet eerlijk dat ze maar kunnen doen wat ze willen.
Jawel, je had tijdig bezwaar kunnen maken op die andere wijze waarin de Awb voorziet: per brief.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Belastingsamenwerking Oost Brabant AA en Maas

Ongelezen bericht door marcel75 »

Gaat het wel over dezelfde jaren? Loopt het waterschap niet gewoon achter en stuurt in januari de beschikking over 2013 die gebaseerd is op de WOZ-waarde van 2013?

priewjet
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2005 21:16

Re: Belastingsamenwerking Oost Brabant AA en Maas

Ongelezen bericht door priewjet »

Het is geen kwestie van achterlopen van wie dan ook. De gemeente bepaalt de WOZ-waarde op een bepaalde datum. Dat heet de waardepeildatum en die is altijd op 1 januari van enig jaar. De waarde die wordt gebruikt voor het berekenen van aanslagen, is altijd die van 1 januari van het voorgaande jaar. Niet alleen het waterschap doet dat, ook de gemeente zelf. Waarom? Omdat het gewoon niet anders kan in verband met het tijdig kunnen vaststellen van de tarieven. Dat is al jaren zo.
Wat me opvalt, is dat er nu in een dalende markt wordt geklaagd over oude en daarmee te hoge WOZ-waarden. Toen de huizenprijzen jaarlijks stegen, waren de gehanteerde WOZ-waarden ook die van het jaar ervoor en dus lager dan de actuele waarde. Alleen hoorde je de huizenbezitters daar toen nooit over. Waarom dan nu wel mekkeren????

Gesloten