LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingtelefoon niet bereikbaar voor dringende vragen

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
evro1604
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2018 07:57

Belastingtelefoon niet bereikbaar voor dringende vragen

Ongelezen bericht door evro1604 »

Maart dit jaar is er bij ons op kantoor een uitgebreide boeken controle geweest, uiteindelijk is er over de periode 2013 tm 2016 een naheffing opgelegd voor zowel omzetbelasting als inkomstenbelasting. ruim 30.000 euro met navorderings rente en boete, maar goed we weten hoe het is gekomen en kunnen hiermee weer met een nullijn beginnen dus wij nemen dit verlies.
Wij hebben na de definitieve vaststelling diverse malen contact gezocht met de belastingtelefoon die wij gezien de periode van reguliere inkomstenbelasting niet konden bereiken. Toen wij deze uiteindelijk wel hebben bereikt werden we verwezen naar het online formulier voor het invullen van een reguliere betalingsregeling wat niet onze vraag beantwoorden maar gezien de tijdsdruk op de betaling hebben wij dit toen wel gedaan.
Vooraf al gedacht dat dit gezien de hoogte van de naheffing dit geen oplossing zou zijn maar het was volgens de medewerkster van de belasting telefoon niet mogelijk om met iemand een afspraak te maken voor uitzonderingen etc.
Na 4 weken een afwijzing van ons voorstel ontvangen en wederom contact gezocht met de belasting telefoon dit is wederom niet gelukt weer door drukte. Verbinding wordt gewoon verbroken omdat wachtrij vol zit Ik heb toen de persoon benaderd die het boekenonderzoek heeft gedaan ook hij heeft niet gereageerd op mijn verzoek tot contact om tot een oplossing te komen.
Via via hebben wij toen een beroepenschrift op beschikking uitstel van betaling gedaan direct gericht aan de directeur van de belastingdienst. Deze brief is in totaal 4 keer verstuurd. na 6 weken hadden wij nog steeds geen reactie ontvangen en ben ik weer gaan bellen. weer zonder succes. Weer wachtrij verbinding door belastingtel verbroken.
Wel heb ik de herinneringen mogen ontvangen allemaal verhoogd uiteraard met de nodige kosten. Weer gaan bellen zonder resultaat.
Nu zijn we hard bezig om bij familie en vrienden het geld bij elkaar te krijgen want we voelde een volgende verhoging natuurlijk al weer aankomen. Maar we praten over een bedrag van meer dan 30.000 euro en dat is echt wel even zweten / spannend voor ons of dit allemaal gaat lukken.
En wat we al verwachte is vandaag gebeurt, de eerste 2 dwangbevelen liggen op de mat. Ik ben inmiddels al wel zover dat ik hier echt boos heel boos en verdrietig van wordt. Ik heb na het boekenonderzoek waarin wij alles naar eer en geweten hebben overlegd geen zinnig woord met iemand van de belastingdienst kunnen spreken over een structurele oplossing om het bedrag te betalen. Maar verhogingen doorvoeren op termijnen die verstreken zijn dat is voor de belastingdienst geen enkel probleem!


Ik voel me in een hoekje gejaagd door de dwangbevelen die nu voor mij liggen. Want ik vindt het gewoon niet kunnen dat dit met deze eenrichtingsverkeer communicatie in Nederland mogelijk is.

Heb gisteren een klacht ingediend bij d belastingdienst en heb een brief gestuurd naar de nationale ombudsman maa ja daarmee zijn de dwangbevelen en bij beorende boetes nog niet van tafel. Zijn er meer mensen met vergelijkbare verhalen en tips hoe verder?

Grt Evelien

evro1604
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2018 07:57

Re: Belastingtelefoon niet bereikbaar voor dringende vragen

Ongelezen bericht door evro1604 »

dank voor je bericht de borgstelling is gegeven dit wordt id ook gevraag op de aanvraag

Gesloten