BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Het gaat lekker nu de inklaringskosten in werking zijn gegaan. Naast alle extra's die je moet betalen aan post.nl en de belastingdienst komt daar nog wat bij als jij een kapot artikel heb gekregen. Artikel gaat terug naar de verzender, maar de ontvanger moet de btw en extra kosten gewoon betalen. Waarom eigenlijk? Waarom moet de belastingdienst dubbel geld ontvangen. Ik zie dit ook als fraude. De belastingdienst zegt namelijk nooit te kunnen weten of het artikel kapot is. Dat is lekker geld verdienen in Den Haag. Corrupt zooitje daar.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Beste antwoord
Gekozen door PJ 66

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

door Bob Schurkjens » 01 aug 2021 00:00

Wat een stelligheid. Hoezo is hier alles te koop wat ook in het VK gekocht kan worden?

En los daarvan: de prijzen kunnen verschillen.
Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vraag het terug aan de verkoper.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door witte angora »

PJ 66 schreef:
31 jul 2021 22:22
Waarom eigenlijk? Waarom moet de belastingdienst dubbel geld ontvangen. Ik zie dit ook als fraude.
Volgens mij ontvangt de belastingdienst maar één keer geld over dat kapotte product. Maar kun je dat dan niet terugvragen na het overleggen van het retourbewijs? Dat lijkt mij toch het meest logische.

Ik zou in ieder geval nog niet direct van fraude spreken.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door sylvesterb »

PJ 66 schreef:
31 jul 2021 22:22
Het gaat lekker nu de inklaringskosten in werking zijn gegaan. Naast alle extra's die je moet betalen aan post.nl en de belastingdienst komt daar nog wat bij als jij een kapot artikel heb gekregen. Artikel gaat terug naar de verzender, maar de ontvanger moet de btw en extra kosten gewoon betalen. Waarom eigenlijk? Waarom moet de belastingdienst dubbel geld ontvangen. Ik zie dit ook als fraude. De belastingdienst zegt namelijk nooit te kunnen weten of het artikel kapot is. Dat is lekker geld verdienen in Den Haag. Corrupt zooitje daar.
Je ontvangt een product met een x waarde daarover zit altijd BTW. Indien de BTW bij de aankoop niet is berekend dan moet je ook inklaringskosten betalen. Bij een product boven de € 125,00 zit er bij veel artikelen ook nog invoerrechten aan vast.

Als je in de winkel (of online) bij een Nederlandse winkel koopt hebben zij de BTW al berekend en de invoerrechten over de aankoopprijs. Indien een product defect is als je hem in de winkel koopt dan stuur/breng je hem ook terug.

Dus het antwoord van de belastingdienst is heel logische en heeft echt helemaal niets met corrupt te maken. Los daarvan berekend Den Haag belasting om de zorg, politie e.d. te betalen ze zijn niet uit op winst als een commercieel bedrijf.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door PJ 66 »

sylvesterb schreef:
31 jul 2021 22:43
PJ 66 schreef:
31 jul 2021 22:22
Het gaat lekker nu de inklaringskosten in werking zijn gegaan. Naast alle extra's die je moet betalen aan post.nl en de belastingdienst komt daar nog wat bij als jij een kapot artikel heb gekregen. Artikel gaat terug naar de verzender, maar de ontvanger moet de btw en extra kosten gewoon betalen. Waarom eigenlijk? Waarom moet de belastingdienst dubbel geld ontvangen. Ik zie dit ook als fraude. De belastingdienst zegt namelijk nooit te kunnen weten of het artikel kapot is. Dat is lekker geld verdienen in Den Haag. Corrupt zooitje daar.
Je ontvangt een product met een x waarde daarover zit altijd BTW. Indien de BTW bij de aankoop niet is berekend dan moet je ook inklaringskosten betalen. Bij een product boven de € 125,00 zit er bij veel artikelen ook nog invoerrechten aan vast.

Als je in de winkel (of online) bij een Nederlandse winkel koopt hebben zij de BTW al berekend en de invoerrechten over de aankoopprijs. Indien een product defect is als je hem in de winkel koopt dan stuur/breng je hem ook terug.

Dus het antwoord van de belastingdienst is heel logische en heeft echt helemaal niets met corrupt te maken. Los daarvan berekend Den Haag belasting om de zorg, politie e.d. te betalen ze zijn niet uit op winst als een commercieel bedrijf.
Wat wil je hiermee nu zeggen? Heb je niet goed gelezen wat ik schreef? Ik koop een artikel van 32 euro uit the UK Dan moet ik hier inklaringskosten betalen. Verwerkingskosten en btw. Maar is je artikel kapot dan krijg je gezeik met de belastingdienst, want hoe kun jij bewijzen dat het artikel kapot is. IK wil gewoon die btw terug hebben punt. Geen artikel is geen btw dus ja de belastingdienst fraudeert zelf

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door D34M0N »

@TS:
Als je wat minder tijd besteedt aan drama en wat meer aan informatie zoeken en de juiste stappen ondernemen, bereik je veel meer: https://www.webshopblog.nl/invoerrechte ... ij-retour/

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door PJ 66 »

D34M0N schreef:
31 jul 2021 22:52
@TS:
Als je wat minder tijd besteedt aan drama en wat meer aan informatie zoeken en de juiste stappen ondernemen, bereik je veel meer: https://www.webshopblog.nl/invoerrechte ... ij-retour/
Ik ga het tenminste proberen bedankt

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij € 32 hoef je geen inklaringskosten te betalen.

Dan maar in het vervolg in Nederland kopen, hebt u geen gedoe.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door Moneyman »

PJ 66 schreef:
31 jul 2021 22:49
[IK wil gewoon die btw terug hebben punt. Geen artikel is geen btw dus ja de belastingdienst fraudeert zelf
:? Iets met vliegen, stroop en azijn…

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Veel artikelen zijn niet leverbaar in Nederland. En ja bij 32 euro moet je gewoon verwerkingskosten betalen nu sinds 01-07-2021 en btw. Dit moet helaas achteraf en dat is een heleboel gezeik. Ze komen ook niet langs dus je moet er ook nog voor uit en heeeeeeeeeeeeell lang wachten.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Is het product dan exclusief VAT gekocht? Of van een particulier?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Alles is leverbaar in Nederland. En als u iets in Nederland koopt, betaalt u ook btw. Dus heel goed dat dat nu ook voor spul uit China geldt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het gaat hier over het VK.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maakt toch niet uit? Wat in het VK te koop is, is hier ook te koop. Maar daar hioef je volgens mij niet lang te wachten.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Lady1234 schreef:
31 jul 2021 23:57
Maakt toch niet uit? Wat in het VK te koop is, is hier ook te koop. Maar daar hioef je volgens mij niet lang te wachten.

Je praat echt heel veel onzin. Gaat jouw wereldje niet verder dan Nederland. Ik koop vaak films die niet te koop zijn hier. Echt nergens.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat een stelligheid. Hoezo is hier alles te koop wat ook in het VK gekocht kan worden?

En los daarvan: de prijzen kunnen verschillen.

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Tja, een manco in de regeling; er is geen systeem opgetuigd om de btw van retourzendingen te regelen. Dit zou kunnen door bijvoorbeeld het terugontvangen van de aankoopsom als bewijs te accepteren?

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door PJ 66 »

HandigeHarrie schreef:
01 aug 2021 11:50
Tja, een manco in de regeling; er is geen systeem opgetuigd om de btw van retourzendingen te regelen. Dit zou kunnen door bijvoorbeeld het terugontvangen van de aankoopsom als bewijs te accepteren?
Dat bedoel ik maar er is niks geregeld bij dat zooitje in Den Haag die willen alleen patsen. De Nederlander die betaalt. Het is gewoon fraude bij die gasten in Den Haag. Gewoon dubbele BTW ontvangen. Shame on you zou ik zeggen. Het enige waar ik op hoop is dat ZAVVI want daar koop ik wel eens wat vind de BTW in voren zelf gaat betalen. Dat heet geloof ik IOSS. Dan ben je hopelijk van alle gezeik af. Nu komt het pakketje aan in Nederland en dan begint het gezeik. Je kunt weken extra wachten want het ligt te stoffen in Den Haag totdat alle papieren klaar zijn. Dan zie je al weken van te voren bij je post. app dat het pakketje binnen is, maar je moet nog wel heel lang wachten. En niet meer in je brievenbus, maar op het postkantoor. Rijbewijs inleveren . Ja lekker zijn die gasten van Den Haag. Krijg er steeds meer de schijt van. Je privacy gaat er ook nog tegenaan. Word tijd dat we keiharde acties gaan voeren tegen die gasten in Den Haag.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

PJ 66 schreef:
02 aug 2021 19:34
HandigeHarrie schreef:
01 aug 2021 11:50
Tja, een manco in de regeling; er is geen systeem opgetuigd om de btw van retourzendingen te regelen. Dit zou kunnen door bijvoorbeeld het terugontvangen van de aankoopsom als bewijs te accepteren?
Dat bedoel ik maar er is niks geregeld bij dat zooitje in Den Haag die willen alleen patsen. De Nederlander die betaalt. Het is gewoon fraude bij die gasten in Den Haag. Gewoon dubbele BTW ontvangen. Shame on you zou ik zeggen. Het enige waar ik op hoop is dat ZAVVI want daar koop ik wel eens wat vind de BTW in voren zelf gaat betalen. Dat heet geloof ik IOSS. Dan ben je hopelijk van alle gezeik af. Nu komt het pakketje aan in Nederland en dan begint het gezeik. Je kunt weken extra wachten want het ligt te stoffen in Den Haag totdat alle papieren klaar zijn. Dan zie je al weken van te voren bij je post. app dat het pakketje binnen is, maar je moet nog wel heel lang wachten. En niet meer in je brievenbus, maar op het postkantoor. Rijbewijs inleveren . Ja lekker zijn die gasten van Den Haag. Krijg er steeds meer de schijt van. Je privacy gaat er ook nog tegenaan. Word tijd dat we keiharde acties gaan voeren tegen die gasten in Den Haag.
***** man. Als dat jouw normale manier van communiceren is zal je nooit veel bereiken in het leven. Je wilt gewoon niet horen hoe het in elkaar zit. Misschien moet je gewoon weggaan uit dit land als het je allemaal niet zint. Maar toch nog een advies: ga je gewoon eerst eens in de materie verdiepen (hierboven zijn genoeg aanknopingspunten te vinden om daarmee te beginnen) voordat je jezelf nog belachelijker gaat maken. Of denk je werkelijk dat de belastingdienst veel geld ophaalt door die enkeling die denkt dat hij zo bijzonder is met de spullen die hij wil kopen die zogenaamd hier niet te krijgen zijn? Het gezeik dat ze mensen zoals jij hebben kost meer dan dat het oplevert.

NTSA
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2021 22:41

Re: BTW betalen bij kapot artikel. Ja zegt de belastingsdienst

Ongelezen bericht door NTSA »

Nu hebben we het over de BTW. Maar wat denk je van de BPM?
Als je een redelijk jonge auto exporteert krijg je de rest bpm terug. Rijdt je dezelfde auto totall loss, Maw er zit nog rest bpm op, krijg je die terug betaald via de verzekering waar jezelf de premie over betaald. Maw het rijk vult zijn zakken met rest bpm over jonge auto's die niet meer in Nederland in gebruik zijn. Het zou eerlijker zijn dat wij verzekerings premie zouden betalen over de netto prijs van de auto zonder de BPM en de rest bpm bij totall loss terug krijgen. Net als bij export.
Maar ja.

Gesloten