LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dreigende uithuiszetting dankzij Belastingdienst

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
dreboe
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2018 17:29

Dreigende uithuiszetting dankzij Belastingdienst

Ongelezen bericht door dreboe »

Volgens de belastingdienst heb ik in het verleden geen recht gehad op kinderopvangtoeslag. Na meerdere malen contact en het toesturen van de papieren kwam dit zogezegd steeds niet aan maar ik mocht het nergens afgeven. De belastingdienst besloot toen alle toeslagen in te houden. ik ben hier zo van geschrokken dat ik de ombudsman maar heb ingeschakelt want via de belastingtelefoon kom je niet verder.

Gek genoeg ging alles toen heel rap. Bezwaar is gegrond verklaard ik had wel recht. de verrekeningen zouden teruggedraaid worden. hou hierbij in acht dat ik maandenlang geen toeslagen heb ontvangen en vaste lasten moest gaan verschuiven.

opgelost zou je denken toch?
vorderingen belde mij 2 weken geleden dat de verrekeningen teruggedraaid worden en dat ik 22okt mijn toeslagen zou ontvangen voor november. de belastingdienst vordert nog steeds. ik bel al 6 weken met de vraag wanneer alles met twk wordt uitbetaald zodat ik de schulden die door hun fouten zijn ontstaan kan aflossen. geen enkele afdeling snapt wat er aan de hand is met als gevolg dat ik uit mn huis gezet dreig te worden de komende week. Volgens incasso en beslagvrije voet van de belastingdienst zal ik ook de komende maand geen toeslagen ontvangen want meerdere mensen hebben wijzigingen in mijn dossier aangepast waardoor niemand er meer wat van snapt. dat mn schuld op 0 staat en ik geld moet krijgen is duidelijk maar door de veranderingen in mn dossier kunnen ze niet uitbetalen alles is onduidelijk. ik ben een alleenstaande moeder en ik sta met mijn handen in het haar. geen enkele instantie kan druk leggen op de belastingdienst zodat het met spoed opgepakt wordt en ik mijn toeslagen krijg zodat ik mijn huurschuld kan betalen. bezwaar is al langer dan een maand gegrond verklaart. de extra kosten die op het dwangbevel in rekening zijn gebracht wil ik ook op de belastingdienst verhalen omdat ik deze schuld zonder hen nooit had opgebouwd.

iemand die raad heeft ? dit is uiteraard pas geregeld als ik al op straat sta en voor mij heeft dit echt haast.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dreigende uithuiszetting dankzij Belastingdienst

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan maar weer met de Ombudsman bellen, die heeft u toch al eens geholpen?

dani75
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 nov 2010 21:53

Re: Dreigende uithuiszetting dankzij Belastingdienst

Ongelezen bericht door dani75 »

Toeslagen heeft een speciaal team genaamd "Stella". Geef bij de Belastingtelefoon aan dat u met het Stella team in contact wil worden gebracht. Geef aan dat er sprake is van huisuitzetting bij de belastingtelefoon door het niet uitbetalen van de toeslagen ondanks recht.
Het Stella team van toeslagen heeft direct contact met andere (keten)partijen dus ook de invordering, die bij de inkomstenbelasting is ondergebracht ondanks dat het om Toeslagen gaat. Daarnaast kunnen zij rechtstreeks contact opnemen met de deurwaarder en/of verhuurder en kan dus direct hulp bieden en vragen om uitstel van de uithuiszetting.

Ombudsmanzaken worden vaak ondergebracht bij het Stellateam. Maar als u nu eerst weer de Ombudsman gaat bellen zit daar weer vertraging in. Beide tegelijk inlichten kan natuurlijk, maar om nu direct uithuisplaatsing te voorkomen zal u gelijk contact moeten zien te krijgen met het Stella team.

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Dreigende uithuiszetting dankzij Belastingdienst

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Je kan een belasting kantoor/man in de arm nemen, die regelt alles en gaat er ook achteraan. Koste een paar 10tjes.
Informeer eens bij vrienden of ze iemand kennen. Het heeft ons heel veel geld opgeleverd...

Gesloten