LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huur en zorgtoeslag

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door sprokkel »

Geachte heer/mevrouw,

U heeft gebruik gemaakt van het meldpunt "overbelasting.nl". Dit
meldpunt heeft uw emailbericht op 26 september overgedragen aan de
Belastingdienst. U beschrijft hierin de problemen die u ondervond met
toeslagen.

Belastingdienst/Toeslagen heeft te kampen gehad met problemen. Zo waren
er achterstanden in het verwerken van aanvraag- en wijzigingformulieren.
Wij zijn hard bezig met het oplossen van de problemen en het inlopen van
de achterstanden, zodat situaties als waarmee u te maken heeft gehad in
de toekomst niet meer voorkomen. Ik bied u mijn excuses aan voor de
overlast die dit veroorzaakt heeft.

Misschien is uw klacht inmiddels verholpen. Is dit niet zo dan willen
wij graag aanvullende gegevens van u ontvangen. Wij hebben uw volledige
naam, sofi-nummer, geboortedatum en adresgegevens nodig. U kunt hiervoor
het e-mailadres [email protected] gebruiken. Op die wijze kunnen
we uw klacht afhandelen.

Met vriendelijke groet,

de directeur-generaal Belastingdienst
Jenny Thunnissen

Of ik hier last mee krijg we zien wel, maar zo is het gegaan.

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

:D thnx sprokkel, dus zo werkt dat .
groet,n

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door sprokkel »

Ja henduk, we zijn weer enkel weken verder, en wat ik al vermoede nog steeds geen bericht, weer te vroeg gejuicht denk ik.
Maar 2008 komt er aan, dan gaan we weer een nieuwe poging wagen.
Ik zal je op de hoogte blijven houden met eventuele opzienbarend nieuws, als alles is oké, maar dat zal nog wel lang kunnen duren vermoed ik.

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

ja 2008 dat wordt nog wat!!! en dan in juli weer de huurverhoging,komen ze er weer niet uit bij de blasting, maar ik maak me er niet druk meer over want ik loop sinds een half jaar bij de stadsbank en in december moet ik naar de rechtbank om te worden toegelaten tot het WSNP( met dank aan alle ambtenaren)keb de laatste 2 jaar zoveel ellende met die ambtenaren das niet normaal,een kans van 1 op 20 miljoen dat 1 persoon zoveel fouten meemaakt(gemaakt door een ander) er is ook een kans van 1 op 20 miljoen dat je een loterij wint dan heb ik liever dat hahahaha!!! ik zie wel waar het schip strandt, en dan zijn er ook van die mensen die zeggen dat geld niet gelukkig maakt,,,.
groet
henduk.

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

ben ik weer,keb deze week een beschikking van de blasting gehad,na 2 jaar hebben ze het voormekaar ik krijg €104.- netto per maand aan huur toeslag,ff kiekken hoelang ze het vol houden.
groet,n
henduk.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door sprokkel »

Nou Henduk, ik ben ook benieuwd, ik zelf heb nog steeds niets gehoord, wel weer die leuke reclame gezien om je te vragen de toegezonden brief met toeslagen te controleren.
Maar gezien alle ellende zie ik toch maar af van die controle, anders wordt de ellende alleen maar groter, eerst dat van 2007 maar in orde zien te krijgen, kan ik in 2009 me bezig gaan houden met 2008.

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

die toelsag van € 104.- per maand is over 2008,betekend dat 2007 nog mot betaald worden door de blasting,maar verder heb ik er niks aan dat gaat allemaal naar de WSNP,daar ben ik vorige week voor naar de rechtbank geweest om te worden toegelaten in de WSNP, en die rechter vroeg hoe het kwam dat ik in de schulden zit,ik zeg: dan moet u toch echt bij de blasting zijn aan hun heb ik dat te danken ( inkomsten terugval) ik heb het die goede man maar ff uitgelegt en hij vertelde me dat er meer mensen in de problemen zijn gekomen door dat systeem van die zorg en huurtoeslag hij vondt het dan ook heel triest dat het zo ver is gekomen,maar daar kon hij verder niks aan doen,,tja dat schiet dan ook niet op,hij zegt dan moet u dat met de blasting overleggen,ik zeg: jaaahhh dat doe ik al sinds 2006 hahahah(lol)groet,n
henduk

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door sprokkel »

De belastingdienst zal het nooit leren.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2741 ... html?p=6,2

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

De fiscus zei gisteren de fout te herstellen. „Mensen hoeven zelf niets te doen”, tja je kunt er ook niks aan doen en de fiscus zelf weet niet wat te doen,mooier kunnen ze het niet maken ,wel makkelijker, vraag me af wanneer dat eens gebeurt,er zitten te veel mensen op de verkeerde plek,ik begrijp niet waarom er niet een keer wordt ingegrepen om een bezem door die kleuterschool te halen het is en blijft een trieste boel bij de blasting.
groet
henduk

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

iemand heeft 3,4 miljoen van de blasting terug gekregen en hoeft dat van de rechtbank niet terug te betalen,en de persoon zei ,i,ll love the blasting het ging hier om een komma die verkeert is neer gezet hahahaha (lol) dat zou vaker moeten gebeuren weer (lol) waarom gebeurt mij dat nooit? wederom (lol) hahahaha wat een fu,,ing sukkels ,alweer (lol)
groet
henduk

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door SJZ »

iemand heeft 3,4 miljoen van de blasting terug gekregen en hoeft dat van de rechtbank niet terug te betalen
Niet overdrijven hoor, het ging om een naheffingsaanslag van 4239 euro. (Die 3,4 miljoen was de aftrekpost.)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar met het negatieve inkomen van zo'n 3 miljoen mag hij wel tot 8 jaar zijn gewone inkomsten compenseren, zodat hij tot 2010 geen belastingen hoeft te betalen.

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

maar het is wel een lekker bedrag zo voor de kerst,en weer behoorlijk dom van de blasting.
henduk.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door SJZ »

maar het is wel een lekker bedrag zo voor de kerst,
Hoezo voor de kerst? Ik neem aan dat het een betaling uit 2002 (of hooguit 2003) is die nu niet teruggevorderd kan worden.

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

ja wat kan mij dat schelen over welk jaar dat gaat voor mijn part over 2002 B.C. tis mooi dat die persoon niks hoeft terug te betalen aan die sukkels
groet,n

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door osseworst »

tis mooi dat die persoon niks hoeft terug te betalen
En waarom vind jij dat mooi? Dit kost gemeenschapsgeld, en wie betaald dat? Juist: jij. Vind je het nu nog steeds mooi?

Kijk, die man heeft een fout gemaakt bij het invullen van zijn aangifte, kan gebeuren. De belastingambtenaar heeft een fout gemaakt, kan ook gebeuren (wie heeft nog nooit een fout gemaakt).

Ieder zichzelf respecterend persoon zou in dit geval het onterecht ontvangen geld terugstorten, je hebt tenslotte zelf perongeluk een valse aangifte gedaan, maar deze crimineel (dat ben je als je geld steelt dat niet van jou is) weigert dat en krijgt nog gelijk ook van de rechter. Het is echt de omgekeerde wereld.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door SJZ »

maar deze crimineel (dat ben je als je geld steelt dat niet van jou is)
1. Hij steelt niet (zoek eens op wat stelen is)
2. Hij overtreedt de wet niet

en dus

3. is hij zeker geen crimineel.
Ieder zichzelf respecterend persoon zou in dit geval het onterecht ontvangen geld terugstorten,
O ja? Het is de vraag of hij wist hoeveel dat was. Hij had erop gerekend geld terug te krijgen, en kreeg meer terug. Reken maar dat veel mensen het verschil tussen die twee bedragen niet zelf uit kunnen rekenen, aangezien de terugaaf uit een heleboel aangifte- en aftrekposten is opgebouwd.

Vind je het nu nog steeds mooi?
Ik wel, de inspecteur heeft de aangifte kennelijk definitief vastgesteld, en het is rechtvaardig, conform de wet dat de inspecteur niet jaren later een definitieve aangifte alsnog open kan breken. Rechtvaardigheid mag wel wat geld kosten.
Het is echt de omgekeerde wereld.
Nee, de inspecteur heeft een dom proces uitgelokt. Welke wet zou de rechter dan omgekeerd hebben?

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door osseworst »

Oke, je hebt gelijk, crimineel is wat te zwaar aangezet.
En dat de definitieve aanslag voor dat betreffende jaar niet terug gedraaid mag worden, kan ik ook nog in komen. Maar dat een verlies dat niet bestond vervolgens verrekend mag worden over de volgende 8 jaren, dat vind ik echt van de zotte. En het zal best in de belastingwet staan dat een verlies over een bepaald aantal jaren verrekend mag worden, maar dan moet er wel sprake zijn van een echt verlies.
Rechtvaardigheid mag wel wat geld kosten.
Is het rechtvaardig als iedereen belasting moet betalen, en iemand die een schrijffout heeft gemaakt 8 jaar lang niet?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door SJZ »

Schrijffout? Die man heeft 3 x aangifte moeten doen, omdat de fiscus keer op keer beweerde dat zij het bestand niet konden lezen (terwijl uit printjes bleek dat hij CORRECT zijn hypotheekrente had ingevuld. Pas bij de 3e keer maakte hij een 'schrijffout', en de inspecteur geloofde direct dat hij 3,4 miljoen aan hypotheekrente had betaald. En tja, definitief is definitief. Stel nou dat de inspecteur WEL de bevoegdheid krijgt je aangifte open te breken, dan weet je dus jaaaaaaaaarenlang niet waar je aan toe bent.

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door NONO »

Via via ontving ik dit bericht van de Belastingdienst.

"Mogelijke fout in voorlopige teruggaaf Inkomstenbelasting/ Premie Volksverzekeringen 2008

Den Haag • De voorlopige teruggaven Inkomstenbelasting/ Premieheffing 2008 worden momenteel verzonden. Helaas is bij de vaststelling een fout gemaakt.

In sommige gevallen is de aftrek van de eigen woning namelijk ten onrechte in mindering gebracht op het inkomen van beide partners. Hierdoor is het belastbare inkomen van de minstverdienende partner te laag vastgesteld.

Als gevolg van de fout kunnen zich twee situaties voordoen:
1. De voorlopige teruggaaf is tot een te hoog bedrag vastgesteld. Deze fout wordt door de Belastingdienst hersteld. De betrokkenen ontvangen uiterlijk 11 januari 2008 een herziene voorlopige teruggaaf voor het juiste bedrag.
2. Het vermelde inkomen is te hoog, maar het bedrag van de voorlopige teruggaaf is juist. Omdat het te ontvangen bedrag juist is, ontvangen betrokkenen geen herziening van deze voorlopige teruggaaf.

Voor beide situaties geldt dat de eerste termijn op tijd, dat wil zeggen rond 15 januari 2008, en voor het juiste bedrag wordt uitbetaald.

De betrokkenen ontvangen binnenkort een excuusbrief."

Een dienst waar het onderhand zo structureel mis schijnt te zijn dat men het personeel openlijk laat liegen richting wat toch de klant heet te zijn.
Liegen in die zin dat men tracht klagende burgers af te wimpelen met "uw aangifte is in behandeling" of waar het op dat moment dan ook over moge gaan, terwijl de systemen van tijd tot tijd dusdanig op hun gat schijnen te liggen, dat men nauwelijks aan afhandeling toekomt.

Maar integriteit wordt in die dienst met hoofdletters geschreven, alleen lijkt het ook hier weer dat als de vos de passie prijkt je pas echt op je kippen moet gaan letten.

Gesloten