LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huur en zorgtoeslag

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
jellej
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:15

Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door jellej »

Het is een puinhoop met die toeslagen als je het eindelijk krijgt moet je zo.n beetje alles weer terug betalen tig brieven waar je niks wijzer van word en uren aan de telefoon zonder antwoord op je vragen ik heb het liever niet meer dan weer je tenminste waar je aan toe bent dan al dit gezeik

apie45
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 feb 2007 21:21

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door apie45 »

wij kregen 160 euro huurtoeslag vanaf het begin wij hebben toen gelijk aan de bel getrokken in januarie dat dat niet klopte en ik kreeg zorgtoeslag en mijn vrouw niet volgens hun had mijn vrouw net als mij recht op zorgtoeslag en de huur toeslag daar hadden we inderdaad geen recht op volgens hun het zou 3 weken duren en dan zou het geregeld zijn nou in maar hebben we maar weer eens gebeld omdat het geld van de huur toeslag gestord bleeft worden en mijn vrouw nog steeds geen zorgtoeslag kreeg en weer kregen wij te horen 3 weken en dan is het geregeld nou zoals u begrijp zijn we in mei maar weer eens langs gegaan met onze papier winkel bij de belasting en die vertelde ons dus wat we al wisten geen recht op huurtoeslag en mijn vrouw wel recht op zorgtoeslag net als mij en ze hebben toen maar alles opnieuw voor ons ingevuld en het zou nu 6 weken duren en dan zou het geregeld zijn en wat denk je in december geen huurtoeslag meer maar ook ik kreeg nu geen zorgtoeslag meer wij weer gebeld en kregen te horen dat we het opnieuw moeten invullen en als er gevraagd werd of we al gehad hadden moesten we nee invullen terwijl ik wel zorgtoeslag had gehad het zou 2 weken duren voor we de formulieren zouden krijgen om ze opnieuw aan te vragen nu heb ik wel een brief gehad waarin staat dat ik binnen 7 dagen 1894 euro terug moet betalen aan de huurtoeslag die we teveel hebben gehad maar zorg toeslag hebben ik en mijn vrouw nog steeds niet .
nou belasting beter kunnen julie het niet maken maar makkelijker ook niet bedankt voor de schuld die ons door jullie word opgezadeld lang leve de belasting dienst

gersonz2
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 dec 2005 00:50

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door gersonz2 »

Ook ik heb onterecht huurtoeslag ontvangen. 160 euro per maand en dat een jaar lang. De belastingdienst had mij al een schrijven gestuurd in februari dat ik verder niet in aanmerking zou komen voor de huursubsidie. Ik zou binnenkort een accept van ze ontvangen om het onterechte terug te betalen. In plaats daarvan bleven ze maar maandelijks het geld storten. :lol:
Nu vind ik het een beetje dom van die mensen, die weten dat ze er geen recht op hebben, toch dat geld gaan gebruiken en bij verzoek tot terug betaling gaan zeggen waar moet ik dat vandaan halen. :!:

Verder blijft het natuurlijk één van de vele slechtste zetten van de belastingdienst. Ik denk dat het echt tijd wordt dat Min. Zalm vertrekt.

apie45
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 feb 2007 21:21

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door apie45 »

wij hadden het ook op een spaar rekening gezet omdat wij zelf wisten dat het niet klopte maar doordat mijn vrouw geen zorg toeslag kreeg almeer dan 1 jaar en ik nu ook niet meer sinds december komen wij in de schulden omdat de zorgverzekering wel duurder is geworden maar wij nu niets meer krijgen maar er wel recht op hebben en dat is 2x37 euro per maand wat we mislopen dat is voor ons (wij hebben wao)toch 2weken boodschappen en nu komen we iederemaand net te kort om rond te komen

jackieline
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2007 11:13

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door jackieline »

De belastingdienst zou eens de moeite moeten nemen om dit topic op het forum door te lezen.

Dan een "controller in burger" :roll: :) op de callcenters zetten.....Zou ze een hoop trammelant en ergenis schelen.... :wink:

Aan beide zijden van de medaille...:)

Jackieline

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

ik wacht al een heel jaar op die huurtoeslag van 2006 uiteindelijk kreeg ik in 2007 feb;€ 446,- toegewezen en in dezelfde week moest ik €246,- terug betalen( huurtoeslag) binnen een week maarliefst hahahaha,,ook ik heb me bij de stadsbank gemeld voor schuldsanering thnx to de belasting, stelletje lamzakken zijn het en anders niks,, maar ik kom terug!!
groet,n
hennie

diddlinas
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 feb 2007 14:09

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door diddlinas »

wij hebben ook veel problemen gehad met de belasting dienst!
In mei gingen we samenwonen in een huurhuis dus vroeg ik voorhuurtoeslag een formulier aan. Tot 3 keer toe kreeg ik de zorgtoeslag opgestuurd. Ik werd wel erg pissig.
Snel het formulier invullen en terug sturen.
We kregen na een poosje wachten eindelijk bericht. Er werd vanaf juni huurtoeslag berekend, en het loon van mn vriend werd niet mee geteld.
Dus maar weer bellen. Ondertussen hadden we al en fiks bedrag gekregen en wetende dat dit niet juist was.
We hebben dit laten veranderen. Weer maakt de belasingdienst een nieuwe herberekening vanaf juni, dus weer een x bedrag kregen we.
Dan ineens valt er een brief op de deurmat, dat we binnen een aantal weken dik 900euro terug moeten betalen. Naja zag! Hier gaan wij werk van maken. We schrijven snel een brief terug met het hele verhaal erin. Maar ondertussen naderen we al snel e datum waarop wij he bedrag moeten betalen, dus ja wat moetje dan? Wij storen dus dan toch maar het bedrag. Een klein weekje voordat we het dan hadden moeten betalen eens bericht terug dat we het wel mogen betalen in termijnen+rente!! JAA dáág!! Zij te laat kunnen wij niet helpen. Dus maar weer bellen wat we moeten doen. Niks mevrouw komt goed zo. Totdat we vervolgens worden terug gebeld dat hoe t kan dat we t bedrag al hebben gestord, tsja...hoe zou dat kunnen. Nu blijkt als we t in termijnen hadden gedaan we helemaal geen rente hoeften te betalen. (al zouden we t alleen doen om hun te plagen). Ze weten daar ook niets van elkaar af. De volgende keer gaan we het toch zeker anders aanpakken.

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

let op ff wat onduidelijkheden opschrijven hier van de belasting huur en zorgtoeslag voor wie het niet kan volgen dan bel je de belasting die weten alles let op;uw zorgtoeslag voor heel 2006 is €192,-
uw zorgtoeslag over heel 2006 is €433,-
uw zorgtoeslag over heel 2006 is €403,-
uw huurtoeslag over heel 2006 is €201,-
uw huurtoeslag over heel 2006 is €465,-
uw huurtoeslag over heel 2007 is €118,- deze is met een garage er bij dat is dus €22,- minder maar ik heb geen garage hahahaha!!!
en nu moet ik €246,- terug betalen,,,kunnen we het nog volgen??? ikke niet keb nog geen cent gezien DIT IS WAT IK AAN POST HEB ONTVANGEN VAN DE BELASTING wat,n pruttel bij die BLASTIN.
GROET,N

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door bot321 »

Hier nog een.
U zorgtoeslag over heel 2006 is 65 euro.
U toeslag per mnd. is 65 euro. in 2006.
Ik krijg per mnd 30 euro.
U toeslag per mnd. is 35 euro in 2007.
Terug te ontvangen zorgtoeslag is 34 euro.
heb ik inmiddels gehad.Zal ik over 5 jaar
wel terug moeten betalen met de nodige rente erbij.
Heb het inmiddels opgegeven om iets gecorrigeerd
te krijgen bij de belasting komt vanzelf wel op
mij af.Bewaar wel alles kunnen ze het persoonlijk uit
komen leggen.Misschien wel bij de rechter?

suuzje1402
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mar 2007 21:48

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door suuzje1402 »

ik zit nu al vier maanden te wachten op die huurtoeslag.
heb vorig jaar 2006 huurtoeslag aangevraagd. nu eindelijk vorige maand huurtoeslag van 2006 gehad, en aan de telefoon hadden ze mijn verzekerd dat het automatisch overging in 2007 dat ik me niet druk hoefde te maken.
Ik nu een week voor mijn bevalling wil alles in orde hebben voordat die kleine er is.
Heb ik nog geen huurtoeslag gekregen van de overige drie maanden van 2007.
heb dus nog drie maanden tegoed van hun.
vorige week gebeld met de belastingdienst. en ze zeiden dat er iets niet goed was gegaan met overzetten. nu zit ik mooi in de rats zeg.
ik zou binnen 2x 24 uur terug gebeld worden. jaja het weekend zit er ook tussen.
Dus hoop dat ik maandag gebeld wordt.
en dat ze het deze maand dan eindelijk eens gaan storten.
kan het geld goed gebruiken
wat een belastingdienst zeg. pffffff om een hard hoofd van te krijgen.

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

:shock: hoi, ben ik weer,en nu krijg ik €108,- per maand huur toeslag, dat is dus meer dan € 1200,- per jaar hahahahaha tja dat kan maar zo je weet maar nooit had ik het maar alvast op m,n rekening nmr; staan, groet,n

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

:twisted: hoi,ben ik nog een keer,en nu krijg ik € 9,- per maand huurprutteltoeslag ze hebben dan schijnbaar de eerste aanvraag van januari 2006 gebruikt waarvan ik een wijzigings form; in heb gevult in februari :mrgreen: maar ik heb sinds een paar maanden niet meer gebelt met de belasting ik heb er geen zin meer in dat moet de stadsbank maar uitzoeken want daar heb ik me gemeld voor die schulden die ik heb sinds dat zooitje van de belasting bezig is,het lijkt me dan ook niet verstandig om daar heen te bellen want ik ben nu in staat om met bommen en granaten te gaan gooien, voor m,n eigen veiligheid en dat van die belasting sukkels wil ik er niks meer mee te maken hebben ik wou dat ik een adres had van iemand die daar werkt of beter gezegt niks zit te doen,,ik bemoei me er niet meer mee,, groet,n henduk

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

tja ik kan er niks aan doen maar hier ben ik weer,,!!!! nu denken ze bij de belasting dat ik ondernemer ben hahahahahahahah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en te veel verdien en daarom krijg ik geen hulp bij het invullen van I,B 2006,en ik zit al vanaf 2005 in de WW hahahahaha t,jonge jonge, mischien is er iemand met dezelfde naam en sofi nmr,op het zelfde adres en woonplaats ,dan mot ik toch eens in de kast of onder m,n bed kijken of er nog iemand woond hier :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: groet,n

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Weet je mensen, ik zit er sterk aan te denken om uit Nederland te vertrekken. Doe ik dat niet dat kan ik verr......

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

nederland verlaten is een optie heb ik ook al aan gedacht maar ja dat lost het probleem niet op met die belasting suckers, lijfspreuk van de belasting is; wij hebben gelijk en als wij geen gelijk hebben dan krijgen wij gelijk,en jan met de pet kan het schudden, nu zijn die progamma,s als kassa,radar,enz; natuurlijk goed dat ze er zijn maar ik heb het gevoel dat er met een onderwerp van welke aard dan ook verder niks mee gedaan word, we kijken er naar en luisteren en that,s it, ik heb een paar maanden geleden de ombudsman over dat gedoe van de belasting geschreven en ik heb een brief van de ombudsman terug gehad waar in stond dat ze de belasting hebben gemailt en dat de belasting binnen 14 dagen moest reageren op mijn toestand met de belasting en inderdaad hebben ze me gebelt met als resultaat zie hier boven in mijn andere reactie,s,ps waarom kan ik de belasting niet mailen??? en kan ik de belasting aanklagen???en als dat kan moet ik een advocaat hebben en als ik een advocaat kan betalen heb ik geen zorg en huurtoeslag nodig dan verdien ik inderdaad veel geld of je bent er voor verzekerd( rechtsbijstand) en dat ben ik niet, en dan te bedenken dat (onze)( en niet de mijne) beatrix,,€ 365,000,- per MAAND verdiend :evil: ajuparaplu de groet,n vanuit het zonnige BALI. :wink:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door bot321 »

Alleen de AOW van Beatrix is almeer dan
365 euro hoor. :wink:

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

€ 365,000 per maand dat is dus € 4,380000,- per jaar voor bea,AOW heeft ze niet nodig.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Even een correctie ten aanzien van uw laatste opmerking, verdient? Hoe wil je dat verklaren?

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

ik bedoel dat krijgt bea van de staat en dat is ze zelf, en of verdiend nu met een D of T moet dat weet ik ook niet

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 18 Mrt 2007 10:36 door henduk


--------------------------------------------------------------------------------

€ 365,000 per maand dat is dus € 4,380000,- per jaar voor bea,AOW heeft ze niet nodig
.

Je begrijpt het niet henduk :wink:
€ 365,000 is 365 euro.
€ 365.000 is 365 duizend euro.
Verschil tussen een komma en punt. :oops:

Gesloten