LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurtoeslag

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Patricia41
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2014 15:40

Huurtoeslag

Ongelezen bericht door Patricia41 »

Hallo, ik heb een huurwoning die ik van de woningstichting huur. In juli is mijn huur verhoogd geworden. Inmiddels heb ik al eens met de woningstichting kontakt gehad. Dit i.v.m de huurtoeslag. De huurtoeslag krijg ik van de belastingdienst, deze wordt dus niet verrekend over de woningstichting. Inmiddels betaal ik een huur van 405,25€ en krijg nog altijd de oude huurtoeslag een bedrag van 152,-€.

Ik ben van 395,-€ naar 405,25€ per maand gegaan met de huur. Bij de belastingdienst toeslagen staat nog altijd de melding wordt verwerkt. Intussen betaal ik wel even per maand 10,00€ meer per maand. Als men het minimum heeft teld ieder beetje. Vele vechten hiermee.

Mijn vraag heeft hier nog iemand dezelfde problemen als ik ?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door newmikey »

Een tientje op een huur van €395 is een verhoging van zo'n 2.5% en dat lijkt me toch niet onredelijk. U gaat er dit- en volgend- jaar in koopkracht iets op vooruit (tenminste, dat zegt het kabinet) dus het verschil zal die huurverhoging wel weer dekken. Dingen blijven gewoon niet meerdere jaren op het zelfde prijsnivo en woningbouwverenigingen moeten toch ook de minimale inflatiecorrecties toepassen.

Als u netto €253.25 per maand verwoont, lijkt dat me toch géén reden ontevreden te zijn.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door tijger1 »

Als u de wijziging van de huur per 1 juli 2015 via toeslagen.nl doorgeeft, gaat u meer toeslag krijgen. Dat moet u dus zelf doen. Dat diet de WBV niet voor u.

Patricia41
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2014 15:40

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door Patricia41 »

newmikey schreef:Een tientje op een huur van €395 is een verhoging van zo'n 2.5% en dat lijkt me toch niet onredelijk. U gaat er dit- en volgend- jaar in koopkracht iets op vooruit (tenminste, dat zegt het kabinet) dus het verschil zal die huurverhoging wel weer dekken. Dingen blijven gewoon niet meerdere jaren op het zelfde prijsnivo en woningbouwverenigingen moeten toch ook de minimale inflatiecorrecties toepassen.

Als u netto €253.25 per maand verwoont, lijkt dat me toch géén reden ontevreden te zijn.
Hallo, Ontevreden ben ik niet. Ik ben zelf erg tevreden. Ik had een berekening gemaakt, en het schijnt dat ik recht zou kunnen hebben op een huurtoeslag van 163,-€ dat is toch een verschil in vergelijk met een toeslag van 152,00€. Ik heb op dit moment een uitkering. En veel mensen hebben het in de huidige tijd helemaal niet makkelijk. Toch maak ik er het beste van, ik ben erg optimistisch :D

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door kweenie »

Het heeft niet zo veel zin om met de woningbouwvereniging contact op te nemen over de toeslagen. Daarvoor moet je bij de belastingdienst zijn.

Als je de wijziging daar hebt doorgegeven, dan gaat daar wel wat tijd overheen voordat het verwerkt is, maar zul je dat geld uiteindelijk wel gewoon met terugwerkende kracht krijgen.

Patricia41
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2014 15:40

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door Patricia41 »

tijger1 schreef:Als u de wijziging van de huur per 1 juli 2015 via toeslagen.nl doorgeeft, gaat u meer toeslag krijgen. Dat moet u dus zelf doen. Dat diet de WBV niet voor u.
Hallo,
Ik had voorheen medegedeeld dat ik met de Woningbouwstichting kontakt heb gehad.
Op mijn toeslagen.nl kan men nakijken, wat de aktueele status is. Er staat bij dat er een wijziging door de Woningbouwstichting is door gegeven per 1 juli 2015, en dat de status nog altijd be inhoudt:
Nog te verwerken.

Ik huur sinds mei 2015 een woning via de Woningbouwstichting. Hun hebben toen ook de huurtoeslag aangevraagd. Ik weet niet of dit van Gemeente tot Gemeente verschild. Ik woon in de Provincie Heuvelland.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door tijger1 »

Bel dan toeslagen maar even, dat zou allang verwerkt moeten zijn.

Patricia41
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2014 15:40

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door Patricia41 »

tijger1 schreef:Bel dan toeslagen maar even, dat zou allang verwerkt moeten zijn.
:) Ja dat is nu net wat ik ermee bedoeld heb. Kan gewoon weg niet zijn dat het zolang duurt. Wens u nog een fijne dag :o

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

Als de huurverhoging door de woningbouwvereniging wordt doorgegeven, wordt de verhoging pas bij de definitieve toekenning verwerkt. Wil je het nu hebben dan moet je het zelf doorgeven.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door moederslink »

U kunt ook zelf met uw Digid inloggen en de nieuwe huur doorgeven en zodoende de huurtoeslag laten aanpassen , mijn ervaring is dat dat de kortste klap is. De wijziging die de WBV heeft doorgegeven betreft waarschijnlijk alleen de nieuwe huur per 01-07-2015. Toeslagen moet je zelf regelen , dat doet de WBV niet.
En dan wordt het met terugwerkende kracht wel verrekend.

Gesloten