Huurverlaging en huurtoeslag

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Lowieze
Berichten: 6535
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huurverlaging en huurtoeslag

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik heb het even nagevraagd bij mijn verhuurder, zodat ik anderen hierbij kan helpen.

“Het kan zijn dat u door de huurverlaging iets minder huurtoeslag krijgt. U gaat er wel op vooruit, want u gaat minder huur betalen. Wij geven uw nieuwe huurprijs door aan de Belastingdienst. Zij passen uw huurtoeslag niet direct aan. Dit gebeurt pas aan het einde van het jaar, bij de definitieve berekening. Wilt u uw huurtoeslag nu al wijzigen? Geef dan zelf uw huurprijswijziging door aan de Belastingdienst.”

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huurverlaging en huurtoeslag

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lowieze schreef:
22 apr 2021 11:01
Ik heb het even nagevraagd bij mijn verhuurder, zodat ik anderen hierbij kan helpen.

“Het kan zijn dat u door de huurverlaging iets minder huurtoeslag krijgt. U gaat er wel op vooruit, want u gaat minder huur betalen. Wij geven uw nieuwe huurprijs door aan de Belastingdienst. Zij passen uw huurtoeslag niet direct aan. Dit gebeurt pas aan het einde van het jaar, bij de definitieve berekening. Wilt u uw huurtoeslag nu al wijzigen? Geef dan zelf uw huurprijswijziging door aan de Belastingdienst.”

Dat kan dus echt rampzalig uitpakken gezien sommige verlagingen.

En wat een dwaas voorbehoud. “Het kan zijn enz......” Dat “ iets” kan ruim meer dan € 100 per maand zijn.

@snellie
Maar dan krijg je eventueel nog wat. Nu kan het zijn dat je flink moet betalen. Maar ook een verhoging kan je zelf melden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huurverlaging en huurtoeslag

Ongelezen bericht door moederslink »

Wanneer er iets verandert in de hoogte vd huur, kun je dat zelf per direct aanpassen bij de BD /toeslagen.
Dat moet je wel doen, anders krijg je mogelijk teveel huurtoeslag in dit lopende jaar bij de huurverlaging en zit je vlg jaar met een fikse naheffing.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huurverlaging en huurtoeslag

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Volgend jaar dus weer een nieuwe toeslagenaffaire. Iets kleiner dit keer, dat wel.

Gesloten