LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kom ik in aanmerking voor kwijtschelding inkomstenbelasting?

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
biggetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 aug 2018 11:06

Kom ik in aanmerking voor kwijtschelding inkomstenbelasting?

Ongelezen bericht door biggetje »

schuld belasting is 11870 . dit is van periode 2014 tm juni 2017 was toen zelfstandige , vanaf juni zit ik in loondienst en heb bedrijf opgedoekt, schuld betreft loonheffing en zvw . zijn in het bezit van eigen woning maar zitten nu in een bedrijfswoning. vrouw knijpt er tussen uit in februari 2018 en prompt komen er allerlei deurwaarders aan de deur ( blijken al vaker te zijn geweest maar nooit geweten ) en wordt er loonbeslag gelegd . schuld is menzis cjak totaal € 3300 en verder staan er nog onbetaald rekeningen open van facturen die ook nooit zijn betaalt.

een persoon helpt mij met alles en die heeft ervoor gezorgd dat schuld menzis en cjak en wat verder op naam van ex stond bij haar terechtkwam. ex woont in koophuis en betaalt ( niet altijd even vlot ) rente is totaal 575 pm .

nu heb ik gelezen dat er een kwijtschelding kan komen van inkomstenbelasting en zvw ( dacht dat het 80% is ) nu heb ik dat bekeken op de site van belasting maar kom daar niet zo uit ( kan moeilijk lezen ) wie kan me dit even duidelijk uitlegen met b.v een rekenmethode erin of ik in aanmerking kom hiervoor.

mijn loon is € 2.199.95 per maand . ( ivm loonbeslag krijg ik maar 1003.95 ) huur is 550 rente hypotheek is 575 schuld op rekeninghypotheek is 14.000 en woning schuld is 144.000 er wonen 2 kinderen bij mij 1 is geboortejaar 2003 en 1 is meerderjarig.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Kom ik in aanmerking voor kwijtschelding inkomstenbelasting?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Hier staat alle informatie:

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... tschelding

Of u kwijtschelding krijgt, hangt af van uw persoonlijke situatie. Zoals uw inkomen, wat u moet betalen aan anderen, wat u bezit (zoals een auto) en hoe u woont. En van de soort belastingschuld die u hebt.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kom ik in aanmerking voor kwijtschelding inkomstenbelasting?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus uw vrouw, die nu al uw ex is?, woont in de eigen woning en u zit met de kinderen in een bedrijfswoning?

De belastingdienst is echt niet scheutig met kwijtschelding van belasting. Maar bij het invorderen van die belastingschuld moeten ze wel rekening houden met de beslagvrije voet. Van het inkomen boven de beslagvrije voet vorderen ze, normaal gesproken, 80% als afbetalingsverplichting. Maar ze houden uiteraard geen rekening met elders nog openstaande facturen.

Dus dat u zomaar een kwijtschelding zou kunnen krijgen van 80% van de belastingschuld, is verkeerd gedacht.

Neem contact op met de belastingdienst om dit in persoon te gaan bespreken. U zult ook een goede adviseur nodig hebben.

Over die oude jaren zal toch al beslist contact geweest zijn?

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kom ik in aanmerking voor kwijtschelding inkomstenbelasting?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Door wie, en voor welke schulden is er al loonbeslag gelegd. U hebt het over de rente voor de hypotheek, maar die betaalt uw ex toch schrijft u?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Kom ik in aanmerking voor kwijtschelding inkomstenbelasting?

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik probeer al jaren mijn abonnement op de Belastingdienst op te zeggen...is me nog niet gelukt..

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kom ik in aanmerking voor kwijtschelding inkomstenbelasting?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Revoked schreef:Ik probeer al jaren mijn abonnement op de Belastingdienst op te zeggen...is me nog niet gelukt..
Gaat heel simpel. Emigreren. :lol:

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Kom ik in aanmerking voor kwijtschelding inkomstenbelasting?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef: Niet gelijk doen wat ik hier zeg, eerst even maandje uitzoeken en overdenken, het is niet onmogelijk.... maar doen hoeft niet altijd.
Om TS te waarschuwen, negeer het advies van Stofzuigertje, zoals gewoon slaat hij weer complete wartaal uit zonder enige inhoudelijke kennis. Het is erg triest dat de moderatie van dit forum deze persoon gewoon zijn gang laat gaan ondanks de vele honderden meldingen die zijn gedaan over hem.

Ook in dit geval is het advies dramatische en compleet offtopic omdat het niet de vraag van TS is, deze was "Kom ik in aanmerking voor kwijtschelding?"

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Kom ik in aanmerking voor kwijtschelding inkomstenbelasting?

Ongelezen bericht door Revoked »

sylvesterb schreef:
stofzuigertje schreef: Niet gelijk doen wat ik hier zeg, eerst even maandje uitzoeken en overdenken, het is niet onmogelijk.... maar doen hoeft niet altijd.
Om TS te waarschuwen, negeer het advies van Stofzuigertje, zoals gewoon slaat hij weer complete wartaal uit zonder enige inhoudelijke kennis. Het is erg triest dat de moderatie van dit forum deze persoon gewoon zijn gang laat gaan ondanks de vele honderden meldingen die zijn gedaan over hem.

Ook in dit geval is het advies dramatische en compleet offtopic omdat het niet de vraag van TS is, deze was "Kom ik in aanmerking voor kwijtschelding?"
Wow, wil jij hiermee zeggen dat je ook daadwerkelijk de "bijdrages" van Stofzuigert helemaal leest? Knap hoor! Ik geef het al op na het zien van de forumnaam....

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kom ik in aanmerking voor kwijtschelding inkomstenbelasting?

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:Ook in dit geval is het advies dramatische en compleet offtopic omdat het niet de vraag van TS is, deze was "Kom ik in aanmerking voor kwijtschelding?"
Onderbouwing?
Ik zie geen reden voor kwijtschelding, en het advies van stofzuigertje wat je dan wel moet doen lijkt me niet zo heel slecht

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Kom ik in aanmerking voor kwijtschelding inkomstenbelasting?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
sylvesterb schreef:Ook in dit geval is het advies dramatische en compleet offtopic omdat het niet de vraag van TS is, deze was "Kom ik in aanmerking voor kwijtschelding?"
Onderbouwing?
Ik zie geen reden voor kwijtschelding, en het advies van stofzuigertje wat je dan wel moet doen lijkt me niet zo heel slecht
Begrijp je dan wat hij schrijft? Dat is al heel knap. Los dat het gewoon een slecht advies is wat nergens op slaat.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kom ik in aanmerking voor kwijtschelding inkomstenbelasting?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

16again schreef:
sylvesterb schreef:Ook in dit geval is het advies dramatische en compleet offtopic omdat het niet de vraag van TS is, deze was "Kom ik in aanmerking voor kwijtschelding?"
Onderbouwing?
Ik zie geen reden voor kwijtschelding, en het advies van stofzuigertje wat je dan wel moet doen lijkt me niet zo heel slecht
Niet gelezen dat Stofzuigertje schrijft: “ hoop dat je je werk kwijtraakt en in de schuldsanering komt”

Super advies dus.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kom ik in aanmerking voor kwijtschelding inkomstenbelasting?

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef: Stofzuigertje schrijft: “ hoop dat je je werk kwijtraakt en in de schuldsanering komt”
Super advies dus.
Als je quote, dan wel goed quoten !!!
stofzuigertje schreef:Dat je werk kwijt raakt en in schuld sanering komt en zo van hopelijk van deze ellende af bent over 3 jaren.
Stofzuiger proza is wat moeilijker te volgen, maar schuldsanering is weldegelijk vaak de snelste oplossing. En bij stofzuigertje wordt gehoopt dat TS er over 3 jaar van af is, niet dat TS zijn werk kwijt raakt. Dat is toch aardig nuance verschil.


Ik heb overigens nog geen betere adviezen langs zien komen. Daar is TS beter mee geholpen, dus brandt los.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kom ik in aanmerking voor kwijtschelding inkomstenbelasting?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Ik denk dat verkopen woning en huurhuis in regio Den Helder, Maastricht of Noord Oost Groningen de makkelijkste weg is helaas...
Dat je werk kwijt raakt en in schuld sanering komt en zo van hopelijk van deze ellende af bent over 3 jaren“

Dat hoopt stofzuigertje dus voor de Ts. De Ts is sinds juni dit jaar in loondienst.

En meestentijds kan men schuldsanering bij langjarige belastingschulden wel vergeten.

biggetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 aug 2018 11:06

Re: Kom ik in aanmerking voor kwijtschelding inkomstenbelasting?

Ongelezen bericht door biggetje »

zoals het er nu voor zit, ben ik vanaf eind deze maand van schuld af waar loonbeslag op lag, dit geeft meer ruimte om de rest in gedeelte te betalen en ik mag vanaf maart 2019 ( dan zijn alle verdere schulden weg ) beginnen met betalen bij de belastingdienst A 1000 pm. schuldhulp heb ik absoluut ook over nagedacht maar degene die mij nu helpt die zorgt nu voor alles .. ze heeft alles tot de puntjes uitgerekend en met iedereen contact gehad en ik ben nu zover dat de ene na de andere dossier gesloten kan worden en dat ik totaal vrij ben in januari 2020 ..ene mijn ex,, tja die die komt er steeds verder in zitten want die weet niet eens wat ze moet betalen.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kom ik in aanmerking voor kwijtschelding inkomstenbelasting?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou als dat allemaal waar is, dan is dat supersnel geregeld. Ik hoop voor u dat u dat zwart op wit hebt. Veel succes.

biggetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 aug 2018 11:06

Re: Kom ik in aanmerking voor kwijtschelding inkomstenbelasting?

Ongelezen bericht door biggetje »

ik heb het vandaag zwart op wit ontvangen en kan beginnen met betalen vanaf maart 2019 en als het mogelijk is dan natuurlijk eerder.

er was wel een maar... koophuis waar ex in woont is borg en mijn auto die ik wel nodig had omdat we ver van de bewoonde wereld wonen moest weg. hiermee ben ik akkoord gegaan en daardoor is de regeling goedgekeurd.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kom ik in aanmerking voor kwijtschelding inkomstenbelasting?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een huis waar u niet in woont wat borg is en waarvan u niet weet of uw ex wel de hypotheekrente betaalt? Super soepel van de belastingdienst.

Gesloten