Meer loonheffing op pensioen

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Fred Flinstone507
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2020 23:20

Meer loonheffing op pensioen

Ongelezen bericht door Fred Flinstone507 »

ik ben een 70 plusser en krijg pension van het ABP waar sinds Jan.2020 meer loonheffing wordt ingehouden.
De AOW omhoog maar wat dat wordt door de loonheffing van ABP weer terug gehaald.
Ik werk ook nog een dag in de week, ook daar wordt meer ingehouden.
We zouden er allemaal op vooruit gaan.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Meer loonheffing op pensioen

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar de algemene heffingskorting is ook omhoog gegaan. Daardoor zul je in het algemeen per saldo minder belasting betalen.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Meer loonheffing op pensioen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u zult bij de AOW niet de volledige heffingskortingen gebruiken, dus als u volgend jaar aangifte doet, zult u ongetwijfeld wat van de i gehouden loonheffing terugkrijgen.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Meer loonheffing op pensioen

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Lady1234 schreef:
20 feb 2020 11:46
Maar u zult bij de AOW niet de volledige heffingskortingen gebruiken, dus als u volgend jaar aangifte doet, zult u ongetwijfeld wat van de i gehouden loonheffing terugkrijgen.
Precies, de algemene heffingskorting is zo'n € 150 gestegen voor AOW'ers met een inkomen onder de € 20.711 in 2020.
Dus na aangifte krijgt u (volgend jaar) meer terug van uw belasting over uw pensioen dat u dit jaar betaald hebt.
U kunt ook een voorlopige teruggave aanvragen.

Gert v.d. Berg
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2020 16:01

Re: Meer loonheffing op pensioen

Ongelezen bericht door Gert v.d. Berg »

Makkelijker kunnen we 't niet maken.
Met de linkerhand geven, en met de rechter weer afpakken en vice versa.
Het een belasten, en het ergens anders weer terugkrijgen?
Waarom steeds meer regeltjes waar niemand beter van zal worden. ( behalve de belastingdienst waarschijnlijk)
Meer regeltjes geeft meer fouten. En laat dat nou net zijn waar de belastingdienst goed in is.
Maar wel allemaal over onze rug, en nooit in ons voordeel. Gek he.

WillemuBr
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 sep 2019 16:34

Re: Meer loonheffing op pensioen

Ongelezen bericht door WillemuBr »

De reacties op Fred F507 zijn wat kort door de bocht. Fred F507 ziet dat er meer LB wordt ingehouden op zijn pensioen dan voorheen en daardoor netto minder op zijn rekening ontvangt en is terecht hierover verbolgen. Of en hoeveel hij hiervan tijdens zijn aangifte gaat terugzien is nog maar de vraag. Dat hangt helemaal van zijn persoonlijke situatie af en valt nu niet exact te beoordelen.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Meer loonheffing op pensioen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou zo terecht is het niet dat de Ts verbolgen is. De hoogte van de AOW staat vast en ongetwijfeld zal de hoogte van het pensioen ook vaststaan. Dus de Ts kan eventueel teveel ingehouden loonheffing ook met een VA terugkrijgen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Meer loonheffing op pensioen

Ongelezen bericht door kweenie »

Gert v.d. Berg schreef:
04 mar 2020 16:10
Makkelijker kunnen we 't niet maken.
Met de linkerhand geven, en met de rechter weer afpakken en vice versa.
Het een belasten, en het ergens anders weer terugkrijgen?
Waarom steeds meer regeltjes waar niemand beter van zal worden.
Het zijn helemaal niet meer regeltjes. Het zijn gewoon de bestaande regels, alleen de percentages en bedragen veranderen. Net als ieder jaar...

En waarin deze aanpassing? Heel simpel, zodat mensen met een laag inkomen er iets op vooruit gaan. Omdat die wel volledig profiteren van de gestegen heffingskorting, en tegelijk maar een klein bedrag extra betalen vanwege het gestegen belastingtarief.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Meer loonheffing op pensioen

Ongelezen bericht door berndv »

WillemuBr schreef:
04 mar 2020 17:35
Fred F507 ziet dat er meer LB wordt ingehouden op zijn pensioen dan voorheen en daardoor netto minder op zijn rekening ontvangt
dat laatste lees ik nergens, geen idee waar u dat vandaan haalt. Ik lees alleen dat ts ziet dat hij meer belasting betaalt, ik lees niets over het bedrag dat ts netto overhoudt en of dit veranderd is.
WillemuBr schreef:
04 mar 2020 17:35
is terecht hierover verbolgen
is dat zo? Als u uitgaat van uw aanname misschien, ik lees ook niet echt verbolging, eerder verbazing, maar zoals ik al aangaf lees ik nergens dat ts minder overhoudt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Meer loonheffing op pensioen

Ongelezen bericht door sjohie »

Fred Flinstone507 schreef:
20 feb 2020 10:00
ik ben een 70 plusser en krijg pension van het ABP waar sinds Jan.2020 meer loonheffing wordt ingehouden.
De AOW omhoog maar wat dat wordt door de loonheffing van ABP weer terug gehaald.
Ik werk ook nog een dag in de week, ook daar wordt meer ingehouden.
We zouden er allemaal op vooruit gaan.
Dat klopt allemaal, alleen slaat u het stukje waarbij de algemene heffingskorting verhoogd is, over. En ja, dan krijgt u een iets negatiever plaatje. Had u dat laatste wel meegenomen, dan is het een positief plaatje, want u houdt daardoor iets meer over 2019 als u de belastingaangifte heeft gedaan. :D

l.c.visser
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 okt 2017 16:24

Re: Meer loonheffing op pensioen

Ongelezen bericht door l.c.visser »

klopt bij mij ook bruto hoger maar ook de belasting meer afgetrokken en neto nul procent er bij gehad

Len123
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 nov 2013 08:28

Re: Meer loonheffing op pensioen

Ongelezen bericht door Len123 »

Ach, we weten toch allemaal dat het motto van dit kabinet is;
Halen, halen, halen en uitgeven aan de meest waanzinnige dingen BEHALVE aan de bevolking!
Waardeloze club die voor mij snel weg mag. :evil:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Meer loonheffing op pensioen

Ongelezen bericht door kweenie »

Len123 schreef:
07 mar 2020 07:48
Ach, we weten toch allemaal dat het motto van dit kabinet is;
Halen, halen, halen en uitgeven aan de meest waanzinnige dingen BEHALVE aan de bevolking!
Waardeloze club die voor mij snel weg mag. :evil:
Dan is het motto van de club van tegenstanders van het kabinet zeker niet verder kijken dan je neus lang is en met onjuiste argumenten komen?

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Meer loonheffing op pensioen

Ongelezen bericht door 16again »

kweenie schreef:
07 mar 2020 08:45
Dan is het motto van de club van tegenstanders van het kabinet zeker niet verder kijken dan je neus lang is en met onjuiste argumenten komen?
"Kabinet" en "onjuiste argumenten" in een zin, doet me terugdenken aan de klucht met de dividendbelasting

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Meer loonheffing op pensioen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Pensioen en nog werken?

Fred wil graag iets meer geld en ze houden belasting in volgens de tabel.
Maar volgende jaar een aangifte doen en je kreeg het eventueel teveel betaalde terug.
Ze doen dit om te voorkomen dat je volgende jaar moet bijbetalen.

En het Pensioenfonds en werkgever voor gepensioneerde weten niet of er nog een kranten wijkje bij zit of zo.
Daarom staat nu elk weekend een digitale file van mensen die aangifte proberen te doen en hopen iets terug te krijgen.

Truckerworld
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2021 14:23

Re: Meer loonheffing op pensioen

Ongelezen bericht door Truckerworld »

Bij mij was dat ook met de pensioen nabetaling, van diverse kanten dat ik geld terug zou krijgen.
Vorige week was er in mijn berichten box een bericht dat € 970,00 terug zou krijgen, Via DGD met code ingelogd en moest ik naar mijn bank ING verwijzen om het bedrag te kunnen ontvangen maar dat mislukte en ook alles,
Kees Goezinne

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Meer loonheffing op pensioen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kunt u uw bericht wat verduidelijken? Van wie was dat bericht in uw berichtenbox?

Was het wel echt een mailtje dat er in uw berichtenbox iets klaarstond?

Als ik u was zou ik mijn bankrekening maar controleren, lijkt me phishing. Neem contact op met uw bank.

peter17111962
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Meer loonheffing op pensioen

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Lady1234 schreef:
22 jun 2021 16:14
Kunt u uw bericht wat verduidelijken? Van wie was dat bericht in uw berichtenbox?

Was het wel echt een mailtje dat er in uw berichtenbox iets klaarstond?

Als ik u was zou ik mijn bankrekening maar controleren, lijkt me phishing. Neem contact op met uw bank.
Ook ik kreeg een een paar weken geleden een bericht dat er in mijn berichtenbox een
mededeling stond van de belasting, ingelogd en gekeken wat dat was.
Het was het antwoord op mijn aangifte die ik begin maart had gedaan.
Bedrag was exact gelijk aan hetgeen er op mijn ingevulde aangifte stond.
Paar dagen later dezelfde mededeling weer gekregen maar dan per post.
Heb geen actie hoeven ondernemen, werd een paar dagen later bij mij bijgeschreven.
Als U ooit geld terg hebt gekregen van de belasting of hebt betaald, dan weten hun uw nummer
en via dat nummer wordt een eventuele terug gave gestort zonder dat U iets hoeft te doen.
Dit lijkt heel erg op een valse mail, Mijn advies is om dat bericht uit te printen en daarmee
persoonlijk langs te gaan bij uw bank en daar vertellen wat U daarmee heeft gedaan.

Gesloten