LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MRB en BPM met buitenlands kenteken

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: MRB en BPM met buitenlands kenteken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

JanKost schreef:
16 feb 2021 14:45
Even ter informatie voor de mensen met de snelle meningen hier: Ik heb de belastingdienst gebeld en gevraagd, hun antwoord is dat dit geen probleem is. Wel moet ik regulier BPM betalen, door aangifte BPM zonder kentekenregistratie in NL. Als de leen/huur of lease periode maximaal 4 jaar is, dan moet ik voor de periode geen MRB betalen.

"Woont u in Nederland of bent u in Nederland gevestigd, en leent, huurt of leaset u een personenauto, bestelauto of motor met een buitenlands kenteken? En rijdt u daarmee in Nederland op de openbare weg? Dan moet u bpm en motorrijtuigenbelasting betalen.
Is de leen-, huur- of leaseperiode maximaal 4 jaar? Dan betaalt u alleen bpm over die periode."

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... torrijtuig
U bent helemaal abuis. Bij een gebruik tot vier jaar betaalt u een gereduceerd bedrag aan BPM, maar u dient welzeker motorrijtuigen-belasting te betalen over die periode.

Gesloten