LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
missjambi
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2010 13:56

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door missjambi »

Hopen dat we met zoveel gedupeerden bij de belastingdienst aan kunnen kloppen met onze bezwaarschriften en dat het gaat helpen. Anders??? Hoe dan???

son1
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2010 15:37

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door son1 »

Dankzij Koah kan ik dus ook flink wat geld terugbetalen.
In ons geval is het precies zo gegaan als hier door meerdere mensen is beschreven. Ik ben er ook vanuit gegaan dat de informatie die door hun verteld wordt correct is. Niet dus blijkt nu.
Ik voel me wel ongelooflijk in de maling genomen, het zal denk niet meevallen om bij Koah/Doltje verhaal te halen.

Ik kreeg trouwens van de belastingdienst ook te horen dat over 2008 het uurtarief niet klopte. Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben?
Koah/Doltje rekent een te hoog uurtarief???
Ik heb hun uurtarief op de jaaropgaaf vermeld staan.
Ik word er zo langzamerhand wel een beetje moedeloos van.

paoel
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 sep 2010 22:59

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door paoel »

diamondvoodoo schreef:
LVisser schreef:Beste Lezers,

Ik heb tevens een aanslag van de Belastingdienst (Leuker kunnen we het niet maken wel makkelijker) om kindertoeslag terug te betalen voor zowel jaar 2007 (6.756 Euro) als 2008 (3.273 Euro) gekregen van het beruchte bureau Darkom.

Het bureau was wel degelijk aangesloten bij de gemeente met de gestelde wettelijke eisen.

De reden dat we deze bedragen moeten terug betalen is dat onze oppassers te laat de verklaring van goed gedrag hebben ingeleverd. Wij hebben nooit van Darkom hierover bericht gehad dat dit consequenties zou hebben op onze kindertoeslag.

Bij Boink staat op de site :

U (vraagouder) bent Niet verantwoordelijk voor de registratie van het gastouderbureau bij de gemeente.
U (vraagouder) bent Niet verantwoordelijk voor de VOG van de gastouder.


Dat er wanpraktijken bij dit bureau zijn geweest is me duidelijk maar wij worden wel met duizenden personen nu gedupeerd.

Ik heb hierover ook al contact gehad met mijn advocaat en ik wil dit ook landelijk in het nieuws brengen.

Wie sluit zich bij mij aan om dit verder op te pakken zodat de echte oplichter (Darkom in dit geval) wordt gestraft en niet hardwerkende personen.

Met vriendelijke groet,

Linette Visser
Linette, ik wil me zeker bij je aansluiten. Als we met zijn allen elkaar onderling kunnen helpen op welke manier dan ook, zou dat heel mooi zijn.

Verhaal halen bij Darkom heeft geen zin, ze bestaan niet meer. Het is overgegaan naar WIJ Kids. Zij zijn er ook niet meer. Nu heet het Gastouderland of iets dergelijks. Zij hebben aan ons aangegeven dat ze niet voor de fouten/kosten opdraaien.

Oftewel de burger is de dupe.
Linette wij willen ons ook zeker aansluiten.
Wij zijn pas sinds november 2007 in zee gegaan met Darkom. En zij kwamen zelf (achteraf snap ik waarom) met het voorstel of we het met terugwerkende kracht wilden aanvragen over heel 2007. Er van uit gaande dat zij wisten wat mogelijk was. Het was immers een geregistreerd bedrijf en waren ook aangesloten bij de kamer van koophandel. Sterker nog, vorige week toen ik dus aan het zoeken ben gegaan bleek Darkom nog steeds ingeschreven te staan bij de KvK te Rotterdam. Tot op de dag van vandaag zelfs. Daarom leek ons geen vuiltje aan de lucht en gingen we akkoord. Wel diende mijn moeder een VOG aan te vragen, wat ze gedaan heeft. Dat VOG heeft ze in november gehad. En nu zegt de belastingdienst dat dat dus niet kon. En moet ik dus voor 2 kinderen die 3 dagen in de week 9 uur op een dag naar de oppas gingen, terug gaan betalen. Je kunt wel nagaan hoeveel dat is over 10 maanden.

Overigens is het vreemd dat ze daar zo zwaar aan tillen. Na vandaag de belastingtelefoon gebeld te hebben werd mij verteld dat het voor de belastingdienst niet noodzakelijk is maar als een gastouderbureau hierom vraagt je inderdaad zo'n VOG moet hebben. Ze zei ook dat het nog een grijs gebied is ook voor hun. HOE KUNNEN WIJ DAN WETEN DAT WE IETS NIET GOED DEDEN, als ze het bij de belastingdiens zelf niet eens weten.

We zijn inmiddels bezig met een bezwaarschrift en ik heb het vermoeden dat wij toch wel heel sterke argumenten hebben om dit gedoe ongedaan te maken. Maar als ik berichten hier lees zou het toch heel vervelend uit kunnen pakken en mogen wij 24 maanden lang 468 euro per maand gaan betalen. Dus reken zelf maar uit wat wij in totaal moeten terug moeten betalen. :shock:

Dus sluiten we ons graag aan om samen sterk te staan en diegene die ons dit onrecht aangedaan heeft te laten boeten!

Buiten dit forum om zijn wij ook te bereiken via ons mail adres [email protected]

Paoel

LVisser
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2010 18:46

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door LVisser »

Beste Paoel,

Dank voor je bericht. Het is ook bizar dat ze nog staan ingeschreven en ook veroordeeld zijn en waarschijnlijk hun straf momenteel uitzitten.

Dat de belastingdienst jou deze informatie telefonisch verstrekte is helemaal vreemd. Ik heb ook niks in de correspondentie van de belastingdienst in 2007 kunnen terugvinden over als er geen Vog in bezit was dat dit met terugwerkende kracht kan worden teruggehaald door de BD.
Dit is overigens wel in 2008 , 2009 en 2010 aangescherpt maar ik denk inderdaad dat ze in 2007 nog niet zo goed op orde hadden.

Succes met je bezwaar. Laten we dit eerst afwachten en dan verdere stappen ondernemen.

Groeten,

Linette

sammie2009
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:05

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door sammie2009 »

hallo allemaal,

ook ik heb grote problemen met deze oplichters, ze sturen deurwaarders achter je aan maar zelf hebben ze hun zaakjes niet op orde, jaaropgaven worden er niet verstrekt en ik zit dus met grote problemen voor de belasting.

Ik heb zelfs een email waarin dit bureau tegen mij zegt dat het geen probleem is dat de VOG in mei bij hen binnen komt en dat ik dan zonder probleem vanaf januari de toeslag al kan aanvvragen, ik kan het gewoon met terug werkende kracht krijgen is mij in deze mail verteld en nu moet ik ineens alles terug betalen aan de belasting, ben blij dat ik de emails nog heb nu maar hopen dat de belasting ermee akkoord gaat, ik had anders nooit met terugwerkende kracht het aangevraagd, maar mijn contract met darkom ging op 1-1-08 in en pas in mei 2008 kreeg ik een mailtje dat de VOG nog ingeleverd moest worden waarop ik vroeg heb ik daarom nog niets van de belasting en hun antwoord daarop was ja maar u valt buiten de nieuwe regeling en u krijgt alles per terugwerkende kracht omdat u vanaf 1-1-8 bij ons staat ingeschreven, foute info misschien maar intussen wel vanaf 1-18 maandelijks rekeningen sturen. Ik hoop echt dat we hier met ons allen iets aan kunnen doen.

Sluit me graag aan bij de groep zodat we gezamelijk naar een advocaat kunnen om deze oplichters aan te pakken.

lsjoerds
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2010 15:45

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door lsjoerds »

Zoals ook hier: Darkom, VOG te laat : ruim 10duizend euro terugbetalen over 2007. Inmiddels heb ik een bezwaarschrift ingediend.
Ik heb de wet erop nagelezen: zoals bij een kindercentrum alle personeelsleden over een vog moeten beschikken is dat ook bij de gastouders zo.
Wie is er verantwoordelijk voor de aanwezigheid daarvan??. Bij het kindercentrum de werkgever, niet de ouder die de kinderen daar brengt.
De wetgever heeft bij de gastouderopvang zelf het instituut gastouderbureau in het leven geroepen overeenkomstig de werkgeversfunctie bij het kindercentrum.
De vraagouder kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor het (tijdelijk)ontbreken van de vog. De belastingdienst dient de gastouderbureau's aan te spreken, niet de vraagouders !!!!
We gaan die strijd graag aan, ik doe mee !!!

Lex Sjoerds

Beste Lezers,

Ik heb tevens een aanslag van de Belastingdienst (Leuker kunnen we het niet maken wel makkelijker) om kindertoeslag terug te betalen voor zowel jaar 2007 (6.756 Euro) als 2008 (3.273 Euro) gekregen van het beruchte bureau Darkom.

Het bureau was wel degelijk aangesloten bij de gemeente met de gestelde wettelijke eisen.

De reden dat we deze bedragen moeten terug betalen is dat onze oppassers te laat de verklaring van goed gedrag hebben ingeleverd. Wij hebben nooit van Darkom hierover bericht gehad dat dit consequenties zou hebben op onze kindertoeslag.

Bij Boink staat op de site :

U (vraagouder) bent Niet verantwoordelijk voor de registratie van het gastouderbureau bij de gemeente.
U (vraagouder) bent Niet verantwoordelijk voor de VOG van de gastouder.


Dat er wanpraktijken bij dit bureau zijn geweest is me duidelijk maar wij worden wel met duizenden personen nu gedupeerd.

Ik heb hierover ook al contact gehad met mijn advocaat en ik wil dit ook landelijk in het nieuws brengen.

Wie sluit zich mij aan om dit verder op te pakken zodat de echte oplichter (Darkom in dit geval) wordt gestraft en niet hardwerkende personen.

Met vriendelijke groet,

Linette Visser
[/i]

moeke1971
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2010 18:37

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door moeke1971 »

hoi allemaal. ik ben opzoek na gedupeerden van koah/doltje.
mail [email protected]

LVisser schreef:Beste Paoel,

Dank voor je bericht. Het is ook bizar dat ze nog staan ingeschreven en ook veroordeeld zijn en waarschijnlijk hun straf momenteel uitzitten.

Dat de belastingdienst jou deze informatie telefonisch verstrekte is helemaal vreemd. Ik heb ook niks in de correspondentie van de belastingdienst in 2007 kunnen terugvinden over als er geen Vog in bezit was dat dit met terugwerkende kracht kan worden teruggehaald door de BD.
Dit is overigens wel in 2008 , 2009 en 2010 aangescherpt maar ik denk inderdaad dat ze in 2007 nog niet zo goed op orde hadden.

Succes met je bezwaar. Laten we dit eerst afwachten en dan verdere stappen ondernemen.

Groeten,

Linette

lsjoerds
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2010 15:45

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door lsjoerds »

Ik begrijp dat jullie de vraagouders zijn?? = (die kind(eren) bij de gastouders brengen). Denk je eens in dat je het kind bij een kindercentrum had gebracht:
Allereerst:
Je hoeft NIET te betalen zolang je bezwaar in behandeling is !!! Zo staat het duidelijk op de site en ook in de brief van de balastingdienst. Kijk achterop de beschikking met acceptgiro bij: bezwaar maken Hoe??.
Inderdaad :
heeft de wetgever hier een behoorlijke steek laten vallen door geen controle uit te voeren. Want had je ook moeten terugbetalen als je het kind bij een kindercentrum had gebracht waarvan 1 of meerdere werknemers geen VOG hadden?? Moet jij zelfs dat dan ook controleren???
Nee!!
De wetgever heeft juist daarom het gastouderbureau bedacht en de belastingdienst moet dus zelf Darkom aanspreken !!

lsjoerds
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2010 15:45

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door lsjoerds »

Met name Linette maar natuurlijk ook alle overige gedupeerden:
mail even met: [email protected]

Wellicht kunnen we alle krachten dan bundelen.

Groet,
Lex

paoel
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 sep 2010 22:59

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door paoel »

Beste mede gedupeerden,

Volgens mij zijn we het er allemaal wel over eens. We zijn de dupe geworden van frauduleuze gastouderbureau's. Inmiddels zijn de meeste van ons ook al bezig om een bezwaarschrift in te dien. De kans bestaat echter dat de belastingdienst die bezwaren niet honoreert.
Mijn vraag aan iedereen is of we moeten wachten op antwoord van de belastingdienst of moeten we misschien ook al Radar inlichten van de hele situatie en vragen of zij al iets voor ons kunnen betekenen?

Of moeten we het programma opgelicht inschakelen, in feite zijn we namelijk allemaal opgelicht door de gastouderbureau's.

Wat is verstandig in onze situatie?

Groeten,
Paoel

lsjoerds
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2010 15:45

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door lsjoerds »

Ik neem aan dat Radar dit forum ook wel zal volgen!?.
Nogeens extra inschakelen kan echter nooit kwaad.
Gr,
Lex

ajdemoed
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2010 10:54

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door ajdemoed »

Op de homepagina van de site zie ik dat radar aanstaande maandag aandacht aan dit onderwerp gaat geven.

lsjoerds
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2010 15:45

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door lsjoerds »

Prima tip !!!
Ik ga kijken.
Bedankt,
Lex

LVisser
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2010 18:46

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door LVisser »

Beste Allemaal,

Ik hoop dat ze ook wat ouders interviewen want we zijn met velen die door de Belastingdienst gedupeerd worden.

Ik wil best mijn verhaal doen en ik denk wel meer van ons.

Ik hoop dat iedereen van ons kijkt (met name ook de belastingdienst).
:mrgreen:

Groeten ,

Linette
Laatst gewijzigd door LVisser op 20 sep 2010 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.

mwonder
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2010 06:38

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door mwonder »

Hoi, ik kreeg ook bericht dat ik ten onrechte kinderopvangtoeslag had ontvangen van 2007. En moet bijna het hele jaar terug betalen omdat net zoals de meeste de VOG pas afgeven is in november. Ik heb helemaal vertrouwd op ons gastouderburo KOAH maarja daar kan je nu niet bij aankloppen. Die zijn net zoals DOLTJE vertrokken met de noorderzon! Want de de belastingdienst doet niets aan het feit dat je wel voor het hele jaar burokosten hebt betaald en die krijg je niet meer terug! Ik heb met de belastingdienst gebeld over 2008 maar daar kunnen ze mij nog niets over vertellen of dat goed is! DIT IS WEL WEER ALLEMAAL BALEN! IK HAD HET GOED GEREGELD VOOR DEZE TOESTANDEN...............

Ik heb bezwaar gemaakt tegen de herziening van 2007 maar natuurlijk nog niets gehoord van de belastingdienst. Maar mijn vader moest wel opgeven bij de inkomstenbelasting dat hij inkomsten heeft gehad in 2007 en 2008. En nu moet dat weer teruggedraaid worden omdat ik die inkomsten weer heb teruggevraagd. Maarja je moet natuurlijk wel eerst betalen voordat weer teruggedraaid wordt!
IK BEN ER ZIEK VAN EN BIJNA BANKROET DOOR DEZE ROTZOOI!

ed_crocket
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2010 06:46

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door ed_crocket »

Hoi allemaal,
Gisteren de uitzending van Tros Radar gezien en ik ben benieuwd!
Er wordt oa gesproken over uitstel van betalen maar niet over de rente die de belastingdienst hierover gaat heffen. Vorige week een brief hierover ontvangen dat zodra het betalingstermijn is verlopen men rente over het openstaande bedrag moet betalen, ook al loopt er een bezwaarschrift! Vandaag wederom een brief van de belastingdienst gekregen met het verzoek voor verlenging van het beslistermijn omdat het aantal bezwaren die de belastingdienst heeft ontvangen groter is dan ze verwacht hadden. Direct gebeld met de belasting telefoon hoe het zat met de rente heffing als ik de belastingdienst meer tijd zou geven. Deze zou gewoon doorlopen, dus ook over de langere tijd die de belastingdienst nodig heeft! Kortom: hoe langer de belastingdienst erover doet om hun werk in orde te krijgen en daarmee ons in onzekerheid laten, hoe meer rente er betaald moet worden, door ons allen, als ze voet bij stuk houden!! Wat zou het zijn als we allemaal geen uitstel verlenen????

Groeten
Ed

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

ed_crocket schreef:Hoi allemaal,
Gisteren de uitzending van Tros Radar gezien en ik ben benieuwd!
Er wordt oa gesproken over uitstel van betalen maar niet over de rente die de belastingdienst hierover gaat heffen. Vorige week een brief hierover ontvangen dat zodra het betalingstermijn is verlopen men rente over het openstaande bedrag moet betalen, ook al loopt er een bezwaarschrift! Vandaag wederom een brief van de belastingdienst gekregen met het verzoek voor verlenging van het beslistermijn omdat het aantal bezwaren die de belastingdienst heeft ontvangen groter is dan ze verwacht hadden. Direct gebeld met de belasting telefoon hoe het zat met de rente heffing als ik de belastingdienst meer tijd zou geven. Deze zou gewoon doorlopen, dus ook over de langere tijd die de belastingdienst nodig heeft! Kortom: hoe langer de belastingdienst erover doet om hun werk in orde te krijgen en daarmee ons in onzekerheid laten, hoe meer rente er betaald moet worden, door ons allen, als ze voet bij stuk houden!! Wat zou het zijn als we allemaal geen uitstel verlenen????

Groeten
Ed

Ed, wij hebben dezelfde brief ontvangen. Maar uit jouw verhaal begrijp ik dus dat we verdomme rente moeten betalen omdat de belastingdienst langer over hun werk doet? Wat is dat voor krom gedoe?!??! Alsof we hierom hebben gevraagd dat ander lui hun zaken niet op orde hebben en frauderen. Waarom moet in hemelsnaam de goedbetalende burger voor alle kosten opdraaien?

Wat doe jij met de brief? Akkoord geven voor verlenging wat betreft het bezwaarschrift? En wat zijn de eventuele gevolgen? Anderen nog tips etc.?

ed_crocket
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2010 06:46

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door ed_crocket »

Hoi diamondvoodoo,
Dat is dus het dilemma waar ik nu mee zit. Van de ene kant denk ik :"Hier werk ik niet aan mee en ga absoluut geen rente betalen omdat zij meer tijd nodig hebben" maar van de andere kant wil ik natuurlijk ook niet benadeeld worden omdat ik ze geen uitstel verleen en dat ze dus maar zeggen dat ik moet gaan terugbetalen. Hoe dan ook, als je in termijnen terug betaald kom je hier ook rente over aan het betalen aldus de belastingdienst.

"Leuker kunnen we het niet maken, wel moeilijker!"

Wie kan advies geven?

Groet
Ed

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

ed_crocket schreef:Hoi diamondvoodoo,
Dat is dus het dilemma waar ik nu mee zit. Van de ene kant denk ik :"Hier werk ik niet aan mee en ga absoluut geen rente betalen omdat zij meer tijd nodig hebben" maar van de andere kant wil ik natuurlijk ook niet benadeeld worden omdat ik ze geen uitstel verleen en dat ze dus maar zeggen dat ik moet gaan terugbetalen. Hoe dan ook, als je in termijnen terug betaald kom je hier ook rente over aan het betalen aldus de belastingdienst.

"Leuker kunnen we het niet maken, wel moeilijker!"

Wie kan advies geven?

Groet
Ed

Ik heb dus precies hetzelfde. De rente is trouwens 2,5%. Ik weet alleen niet of dit per maand is of over het totaalplaatje van de kosten..

pck
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2010 20:57

Re: Onterechte kosten kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door pck »

Hallo,

Weet iemand of er inmiddels al wat meer bekend is?
Al iemand wat te horen gekregen van het bezwaar?

Gesloten