LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door grun »

De brieven die ik van PostNL kreeg heten 'Bericht van Aankomst Reactieformulier', en afkomstig van PostNL Paketten Benelux BV, afdeling Inklaring. Een eindje verderop staat 'De informatie die u geeft gebruiken wij om aangifte te doen bij de Douane'.

Ik begrijp werkelijk niet waarom dit misleiding is.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door newmikey »

Debije schreef:In mijn verhaal ben ik niet over 1 nacht ijs gegaan beste.. of u het met mij eens bent of niet.. tja dat is uw probleem. Ik zeg enkel: klopt geen bal van deze procedure
Ik zou zeggen, succes ermee dan maar. Iedereen heeft het volste recht om te zeggen dat er geen bal van klopt uiteraard. Er zijn er hier ook al veel voorbijgekomen op dit onderwerp en allemaal weer met stille trom vertrokken. Ook in de ons omringende landen gaat het zo, eigenlijk gaat dit wereldwijd op min of meer dezelfde manier, nu al weer héél véél jaartjes.

Maar wat let u? Volg een tweejarige opleiding tot declarant, stel een paar ton borg bij de Douane, investeer wat in software en vergunningen, huur een kantoortje of twee, drie, vier, open een douaneloods en laat de PostNL en andere koerierszendingen op transit-document (via het NCTS systeem van de EU) aan u overdragen. Dan kunt u zelf, gehéél gratis en voor niets uw eigen zending inklaren en de verschuldigde rechten bij invoer, BTW en/of accijnzen afdragen. Simpel toch? Hoeft u noooooit meer iets aan PostNL te betalen, pure winst dus!

Reynold
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2013 22:59

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door Reynold »

Ik had een tablet besteld voor mijn dochter. het pakket heeft punt 1 meer dan 30 dagen bij post NL gelegen wat dus niet mag en ze hebben een standaard tarief wat nergens op gebaseerd is als waarde genoed als "BTW klein elektronisch beeldmateriaal" als je dan een tablet koopt in China van 35 dollar weet ik dat ik omgerekend boven de 22 euro zit maar dat er dan 25 euro btw wordt gehanteerd plus nog inklaringskosten vind ik belachelijk, ik moest post NL meer betalen dan de verkoper in China. en dat terwijl ik het factuur bijgevoegd had.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het gaat er dan ook om wat de verkoper voor waarde heeft doorgegeven. Er wordt 21% BTW gerekend over de kosten die verkoper heeft doorgegeven (kosten tablet + bezorging). En vervolgens komt daar nog zo'n 15 euro bij aan inklaringskosten.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Reynold schreef:
03 sep 2019 16:41
Ik had een tablet besteld voor mijn dochter. het pakket heeft punt 1 meer dan 30 dagen bij post NL gelegen wat dus niet mag en ze hebben een standaard tarief wat nergens op gebaseerd is als waarde genoed als "BTW klein elektronisch beeldmateriaal" als je dan een tablet koopt in China van 35 dollar weet ik dat ik omgerekend boven de 22 euro zit maar dat er dan 25 euro btw wordt gehanteerd plus nog inklaringskosten vind ik belachelijk, ik moest post NL meer betalen dan de verkoper in China. en dat terwijl ik het factuur bijgevoegd had.
Of de berekening van PostNL klopt niet, of er moeten hele hoge bezorgkosten betaald zijn. U betaald enkel btw. Als u €25 aan btw zou moeten betalen , dan zouden de bezorgkosten €88,- geweest moeten zijn. Wat ook kan is dat de bezorgkosten niet aangegeven zijn, dan wordt er een vast bedrag genomen. Dus op de verpakking moet duidelijk staan wat de bezorgkosten zijn. Als het gratis verzonden wordt moet er dus $0,00 op staan. Er is onlangs al een ander topic over geweest wat achteraf bleek dat er geen bedrag opgegegeven is. Dat wordt er een vast bedrag in de berekening mee genomen.

NikitaLuna
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2019 14:02

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door NikitaLuna »

Vandaag krijg ik een bericht van post NL dat : VOOR DEZE ZENDING ZIJN INKLARINGSKOSTEN verschuldigd BETAAL 30,09 bij de post nl locatie.
Mooi, het gaat om een briefpapier briefpakje uit USA , naaipatronen voor kinderen van een vriendin. Pakje kost inchoud met verzendkosten 108 euro . In Nederlandse wet staat boeken is 0% invoerrechten en 9% BTW . Hoe is het mogelijk dat ik 30,09 moet nog bij betalen wat voor?
Ik heb Duane gebeld en die ontkent hun betrokkenheid en ook post nl benaderd en hun zegen of betalen of pakje terug en dat de belastingduane heeft dit geregeld. Nu de vraag I dat terecht ? Wie is de oplichter? Ik geloof niet dat belastingduane hier achter ziet .... tijdens telefoongesprekken was het duidelijk dat post nl schuift alles opzij ze weten niets zijn niet behulpzaam en helpen zeker niet met oplossingen of uitzoeken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door berndv »

NikitaLuna schreef:
12 dec 2019 14:22
Vandaag krijg ik een bericht van post NL dat : VOOR DEZE ZENDING ZIJN INKLARINGSKOSTEN verschuldigd BETAAL 30,09 bij de post nl locatie.
Mooi, het gaat om een briefpapier briefpakje uit USA , naaipatronen voor kinderen van een vriendin. Pakje kost inchoud met verzendkosten 108 euro . In Nederlandse wet staat boeken is 0% invoerrechten en 9% BTW . Hoe is het mogelijk dat ik 30,09 moet nog bij betalen wat voor?
Ik heb Duane gebeld en die ontkent hun betrokkenheid en ook post nl benaderd en hun zegen of betalen of pakje terug en dat de belastingduane heeft dit geregeld. Nu de vraag I dat terecht ? Wie is de oplichter? Ik geloof niet dat belastingduane hier achter ziet .... tijdens telefoongesprekken was het duidelijk dat post nl schuift alles opzij ze weten niets zijn niet behulpzaam en helpen zeker niet met oplossingen of uitzoeken.
Wat u eerst zult moeten onderzoeken is onder welke classificatie het pakket is ingevoerd. Of het onder boeken valt en ook zo is ingeklaard kunt u pas zien bij het in ontvangst nemen van het pakket.

U betaalt in ieder geval 13 euro aan inklaringskosten. Dan komt er nog die 9% BTW bij op, over 108 euro is dat 9,72, dus zou u officieel niet meer kwijt zijn dan 22,72 euro (13+9,72). Waarom het toch 8 euro duurder is kan verschillende oorzaken hebben. Enige mogelijkheid om hier achter te komen is het pakket in ontvangst nemen, want van PostNL zult u toch nietsg meer te horen krijgen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Moeilijk om het zo terug te berekenen. Is het een EMS zending? Voor een gewone zending betaal je € 13 inklaringskosten. Bij een EMS zending is dat € 17,50.
Staan de verzendkosten duidelijk vermeld? Anders schatten ze de verzendkosten. Volgens mij zouden ze met 21% al hoger zijn geweest. 21% + € 13.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U kunt bezwaar maken. Voorbeelden genoeg:

https://www.google.com/search?ei=mmTyXb ... 9C-rGEorSc

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door Sira »

Debije schreef:
11 feb 2018 16:28
Fijn dat u uw paketten allemaal ontvangt en nog fijner dat u slechts tweemaal verschuldigde heffingen/ belastingen heeft betaald over totaal 400 paketten

Ik krijg iets meer paketten binnen afkomstig van binnen en buiten EUR
Volgens mij heeft de TS een bedrijf en hoort hij/zij op dit forum niet thuis.

NikitaLuna
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2019 14:02

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door NikitaLuna »

Pakje is nog steeds twee straten verder onderweg. Was vanmorgen ook al. Dit is gewoon triest. Of ik download iets of laat ik per post komen omdat iets van mij is wat heb ik achter gelaten in verleden? Wat is het verschil dan ? De kosten is puur oplichterij ik heb 22,95 betaald voor verzenden. Hoe kan ook iemand bewijzen wie ooit betaal de verzendkosten daarnaast ook de inhoud is dat geen privacy meer , leven wij in Europa in Nederland of Afghanistan of weet ik veel in een andere land van de corruptie? Inhoud kost mij niet pakje was gewoon verzekerd voor de rest van het bedrag meer niet.

NikitaLuna
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2019 14:02

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door NikitaLuna »


Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Geef de staat wat voor de staat is en de post ook zijn deel! https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket- ... uitenland/

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je invoert gelden ook de regels hiervoor. Dit is geen oplichting.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

NikitaLuna schreef:
12 dec 2019 14:22
Vandaag krijg ik een bericht van post NL dat : VOOR DEZE ZENDING ZIJN INKLARINGSKOSTEN verschuldigd BETAAL 30,09 bij de post nl locatie. Mooi, het gaat om een briefpapier briefpakje uit USA , naaipatronen voor kinderen van een vriendin. Pakje kost inchoud met verzendkosten 108 euro . In Nederlandse wet staat boeken is 0% invoerrechten en 9% BTW . Hoe is het mogelijk dat ik 30,09 moet nog bij betalen wat voor?
Op basis van de invoerrechten van 0% en de BTW en uiteraard de inklaringskosten zou u € 24,27 moeten betalen. Als de BTW 21% is dan is het bedrag € 35,18 en bent u nu dus goedkoper uit.

Naaipatronen vallen enkel onder 9% en 0% invoer wanneer "borduur- en handwerkpatronen van minimaal 8 genummerde pagina’s"
Bron: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... en/boeken/

Als ik echter het bedrag invoer op http://www.invoercalculator.nl/ dan komt ik op € 131,46 totaal, heeft u het bedrag van € 108 wel uitgerekend met de juiste wisselkoers?
NikitaLuna schreef:
12 dec 2019 14:22
Ik heb Duane gebeld en die ontkent hun betrokkenheid en ook post nl benaderd en hun zegen of betalen of pakje terug en dat de belastingduane heeft dit geregeld. Nu de vraag I dat terecht ? Wie is de oplichter? Ik geloof niet dat belastingduane hier achter ziet ....
De invoerbelasting ontvangt de belastingdienst. Post NL heeft er dus geen enkel belang bij om uw hiermee te belasten, immers dragen ze dit gewoon af.

Denk niet dat een bedrijf als Post NL hiermee fraude zou plegen, die zo overduidelijk te controleren is. Er is dus geen sprake van oplichting, mogelijk enkel een verschil van mening over welk invoer/BTW tarief gerekend wordt.

PostNL verdient aan de inklaringskosten die ze berekenen.
NikitaLuna schreef:
12 dec 2019 14:22
tijdens telefoongesprekken was het duidelijk dat post nl schuift alles opzij ze weten niets zijn niet behulpzaam en helpen zeker niet met oplossingen of uitzoeken.
Voor bezwaren moet je bij de belastingdienst zijn:

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... an-ik-doen

NikitaLuna
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2019 14:02

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door NikitaLuna »

Ik heb de 108 euro betaald om mijn patronen te. Koperen en verzenden naar Nederland. De 22.95 waren de verzendkosten 85.15 was het maken van kopieën van mijn originele patronen. Post .nl laat ongetraind personeel de waarde van postpakketten bepalen. Voor mijn zijn dat oude patronen voor kinderkleding. Voor post nl is dat pakje 30 euro extra waard. Hoe komen ze daar op. Hebben ze mijn pakje open gemaakt, wat dachten ze dat het was? Met corruptie bedoel ik dat zo voelt. Ik vul me belazerd door post nl

NikitaLuna
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2019 14:02

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door NikitaLuna »

Theotrucker, fat begrijp ik echt niet, omdat als ik pakje van hier naar Amerika stuur dan moet ik ook de kosten betalen hier in Nederland. Echter mijn ontvangers betalen niets meer daar bij.

NikitaLuna
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2019 14:02

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door NikitaLuna »

sylvesterb, ik heb precies 85.15 euro betaald voor mijn patronen om ze daar te maken. Dus mij pakje was waard 85.15 cent en verzendkosten waren 22.95 euro’s.
Dus ik heb niets minder niets meer betaald . En in Nederland moet ik nog extra 30 euro betalen
. Voor mijn eigen spullen. En voor andere in dit gesprek , ik begrijp niet wat sommige mensen denken en post nl beschermen , wij weten allemaal dat dit niet goed is. En belastingDuane ontkent elke betrokkenheid bij deze posten en krijgen dagelijks duizenden telefoontjes met dezelfde problemen. Belastingduane vertelde ook aan mij dat ze op de hoogte zijn dat post nl schuift alles in hun schoenen.
En nogmaals mijn eigen patronen kinderkleding patronen ongeacht de prijs hoe kan een post nl medewerker de warde bepalen zonder het pakketje open te maken. En ik hoop dat mijn patronen zijn niet beschadigd. En stel voor dat het oude kerstkaarten van mij aan mij familie in zaten moet ik dan ook voor betalen? Dit is gewoon triest schandalig....

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je hebt de mogelijkheid om te weigeren of betalen. Dan kun je daarna in beroep gaan. Maar kom niet met oplichting of ongetraind personeel. Dan ben je meteen af. Geloof maar dat het personeel in de douane loodsen hier de nodige kennis van heeft.

Elk land regelt zijn eigen invoer. Normaal worden vaak invoerrechten gerekend, meestal geen uitvoerkosten, integendeel vaak kun je belastingen dan terug krijgen. Hoe dat in de USA gaat weet ik niets van. Heb je niet de mogelijkheid om die Kopieën in het vervolg als digitale bestanden te sturen? Dat is gratis!
Maar ik zou dus in beroep gaan. Zet het wel netjes op papier en laat woorden als oplichting weg. Ik heb 45 jaar vaak met douane te doen gehad. In havens, op vliegvelden en landsgrenzen in heel Europa. Als er een land is waar de douane correct is, dan is dat Nederland wel.
Succes ermee!
Laat horen hoe het afloopt.

NikitaLuna
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2019 14:02

Re: Post NL sjoemelt met zogenaamde inklaringen

Ongelezen bericht door NikitaLuna »

IMEC DEN HAAG dit is niet van Duane adres wel van Post Nl.
Als ik letterlijk zou moeten aan duanebelasting betalen zou ik het bericht van hun krijgen . Dit is niet het geval .
Post nl publiceerde op tweeter ( wij hebben dit jaar miljoenen winst gedraaid) ah mooi voor die bedrijf maar hoe ? Door verkeerde berekeningen te maken , stel voor 1000 adressen met post van buiten Europa per dag x30EURO minimaal...extra , ik wil ook zo bedrijf open . En precies post nl is een groot bv, maar hoe groot en door wie overgenomen? Betekend dat ook dat grote bedrijven plegen geen fraudes? Juist ... wie zou dat bedenken , erg , sorry maar dit slaat ook nergens op....en waarom wel bij post nl en niet bij andere postbedrijven gebeurt zoiets? Dit is ook niet de eerste keer dat ik pakje , briefpakje ontvangt van VS

Gesloten