LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toeslagpartner mede-verantwoordelijk?

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Lorenzo89
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2014 12:08

Toeslagpartner mede-verantwoordelijk?

Ongelezen bericht door Lorenzo89 »

Hallo,

Ik heb een definitieve berekening van mijn toeslagen gekregen over 2012. In dit jaar heb ik samen met mijn ex-vriendin op 3 adressen gewoond, en op alle 3 de adressen kregen wij huur en zorg toeslag. Haar naam staat ook netjes vermeld als toeslag-partner op de brieven. Nou blijkt dat wij 1400 euro teveel hebben gekregen en dat dit dus terugbetaald moet worden. Mijn logische beredenering, wij waren samen, haar naam staat er op als partner, we splitsen de kosten. Maar een ex zou een ex niet zijn als daar moeilijk over gedaan word. Ik heb zitten zoeken op de belastingdienst pagina maar kan het helaas niet vinden, weet iemand op ik haar aansprakelijk kan stellen en hoe? Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Lorenzo

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Toeslagpartner mede-verantwoordelijk?

Ongelezen bericht door Jantje7 »

U schrijft "Nou blijkt dat wij 1400 euro teveel hebben gekregen". Dit moet zijn "Nou blijkt dat IK :mrgreen: 1400 euro teveel hebben gekregen". U kunt proberen of uw ex de helft aan u terug betaald, maar de belastingdienst heeft daar geen boodschap aan.

laurens043
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jun 2013 23:13

Re: Toeslagpartner mede-verantwoordelijk?

Ongelezen bericht door laurens043 »

dat zult u moeten betalen ,en u kunt ook beter in het vervolg eens kijken of alles klopt ,dat scheelt namelijk terugbetalen ,want bij zo'n bedrag hebben jullie goed fout gezeten

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Toeslagpartner mede-verantwoordelijk?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Jantje7 schreef:U schrijft "Nou blijkt dat wij 1400 euro teveel hebben gekregen". Dit moet zijn "Nou blijkt dat IK :mrgreen: 1400 euro teveel hebben gekregen". U kunt proberen of uw ex de helft aan u terug betaald, maar de belastingdienst heeft daar geen boodschap aan.
Of: "Nou blijk ik 1400 euro teveel te hebben aangevraagd".

Lorenzo89
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2014 12:08

Re: Toeslagpartner mede-verantwoordelijk?

Ongelezen bericht door Lorenzo89 »

Bedankt voor de reacties. Om de suggererende berichten tegen te spreken. Wij hadden een gezamelijke rekening en alles samen ingevuld. Maar goed, dan heb ik dus pech en zij ontzettend veel mazzel.

Gesloten