LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitbetaalde vakantieuren - belastingaangifte

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uitbetaalde vakantieuren - belastingaangifte

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan moet u die werkgever dus aanspreken op het veel te lage bedrag van die vakantie uren. En reken ook het vakantie geld eens na.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Uitbetaalde vakantieuren - belastingaangifte

Ongelezen bericht door Smartje »

Dit is een persoonlijke aangifte.
Als je vraag is even te helpen gaat dat niet worden.
Belastingaangifte zelf doen is prima, maar zonder de nodige zelfkennis kan je je zelf goed te kort doen.
Aangifte heeft niets te maken met uurloon.
Gaat om Jaarinkomen VA . drempels , net wel of niet in aanmerking komen.
Als iemand "deskundig" is wil nog niet zeggen dat je goede adviezen krijgt.
Op de site van de Vakbonden staat soms een proefberekening die je met jou gegevens kan invullen om een Salaris indicatie te krijgen.
Belaste en onbelaste vergoedingen van de werkgever.
Ga naar een Adviseur of Vakbond maar ga niet zelf "klooien" met je aangifte.
Elke euro die ik voor mensen terug kan halen is een uitdaging binnen de grenzen van de WET.
Misschien een advies: Als mijn auto kapot is ga ik ook naar een auto monteur.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Uitbetaalde vakantieuren - belastingaangifte

Ongelezen bericht door Kolibrie »

@smartje Ik dacht dat u loodgieter was maar nu doet u ook al belastingaangiftes voor mensen.
U waarschuwt tegen ‘deskundigen’ geldt dat ook voor u dan?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uitbetaalde vakantieuren - belastingaangifte

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@smartje

Het gaat helemaal niet over de aangifte. De Ts heeft bruto te weinig gekregen voor zijn uren, en misschien ook wel vakantiegeld.

En wat heeft zelfkennis van doen met belastingen?

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Uitbetaalde vakantieuren - belastingaangifte

Ongelezen bericht door Smartje »

OK, even rechtzetten.
(Kolibrie) bedankt voor je scherpe opmerkingsgave.
(Lady1234) ik bedoel eigenlijk met zelfkennis; enige achtergrondkennis.
1e vraag ging over de voor ingevulde belastingaangifte jaaropgave 2020.
Daarna gaat het over loonbetalingen en inhoudingen waarover je met de WERKGEVER een arbeidsovereenkomst mee bent aangegaan.
Als de werkgever niet de juiste inhoudingen hanteert krijg je wel van de belastingdienst altijd later de rekening gepresenteerd
Onder de vlag van een vakbond zal je niet snel verkeerd geadviseerd worden.
Ik heb ook niet gezegd dat ik deskundige ben maar kan nogmaals naar mijn bericht verwijzen waarin ik wil voorkomen dat TS te veel belastingen zou moeten betalen.
En achterliggende gedachte is toch dat we met zijn allen proberen om vragen te beantwoorden en/of door te verwijzen.
Daarom zijn wij toch met zijn allen een Forum.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uitbetaalde vakantieuren - belastingaangifte

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uiteraard kwam de Ts, door het invullen van die aangifte, erachter dat hij flink moest nabetalen.

En de, hele lage, inhouding is best correct voor dat loon, maar het BRUTO bedrag van de dagen niet.

Ridgedfries
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 apr 2020 19:53

Re: Uitbetaalde vakantieuren - belastingaangifte

Ongelezen bericht door Ridgedfries »

Om terug te komen op de vraag waarom ik verwachte bij te betalen zie topic: viewtopic.php?f=74&t=193526&p=2749814#p2749814 .

Ik zal in deze dagen contact opnemen met mijn ex werkgever om het eea na te vragen. Wat mij dan ook de meeste vraagtekens geeft is het ontvangen bedrag (€981,06 voor 173,35 uur) aan vakantiegeld. Ik dacht dat het totaal bedrag van mijn vakantie uren (173,35 x €9,04) er moest staan, waarna vervolgens belasting/heffing wordt ingehouden.

Kort gezegd: Ik verwachtte 173,35 x €9,04 = €1567,08 maar er staat €981,06 aan vakantie uren. €586,02 is in mijn opzicht verdwenen en nergens is te herleiden waar dit bedrag is gebleven/ingehouden. Zowel mijn loonheffing als arbeidskorting zijn lager dan €586,02. Wat mijn vakantiegeld betreft lijkt het wel te kloppen.

Zoals waarschijnlijk al duidelijk is geworden, ben ik een leek hierin. Middels dit forum probeer ik meer inzicht te krijgen van de situatie voordat "onnodig" een belastingadviseur inschakel. Daarom dank ik jullie voor alle input.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uitbetaalde vakantieuren - belastingaangifte

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt helemaal gelijk, maar ook uw bruto vakantiegeld kan niet kloppen. Normaal gesproken zou u 8 procent moeten ontvangen over het loon wat u ontvangen hebt sinds de laatste betaling van vakantiegeld. Dus over 8 of 9 maanden. Dan is dit bruto bedrag ook te laag.

Ridgedfries
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 apr 2020 19:53

Re: Uitbetaalde vakantieuren - belastingaangifte

Ongelezen bericht door Ridgedfries »

Beste lezers,

Zojuist heb ik een terugkoppeling per mail ontvangen.

Afbeelding

Blijkbaar een visuele fout.. Toch heb ik erg mijn twijfels. Ik ga daarom een poging doen om een overzicht te ontvangen van mijn opgenomen vakantie uren om dat nog even te checken.

Het is mij ook niet duidelijk waarvoor “bvak uitbaald” voor staat en waarom dat van 173,35 uur is afgehaald.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uitbetaalde vakantieuren - belastingaangifte

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat “verduidelijkt” dus al een deel.

Gesloten