LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitbetaling aangifte 2006

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
phemelrijk
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jan 2006 23:32

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door phemelrijk »

Hier in Almere Haven ook nog geen bericht. Aangifte wel digi verstuurd voor april. Zijn zijn doorgaans bij mij wat sneller, maar nu wat later ook blijkbaar. Ik wacht het nog even af:)

UPDATE: dit is ook niet te geloven. Ben ik klaar met tikken gaat de brievenbus open dicht en wat denk je? Licht er een blauwe envelop op de mat met goed nieuws ;)

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door mylo1 »

hier ook al teruggave ontvangen ..en wel op 30 mei :lol:

mens
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2007 23:59

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door mens »

Wij hebben door het afsluiten van een hypotheek en levensverzekerinf dit jaar wel iets ingewikkeldere dingen opgevoerd dan gebruikelijk. Toch hoop ik dat De Blauwe Brief snel op de mat ligt.

De offerte voor de kunststof kozijnen ligt al klaar. We moeten nog tekenen, maar ze gaan in oktober beginnen. De teruggaaf van de belasting is dadelijk precies het verschil tussen 'het kan wel, maar *slik* we moeten de komende maanden voor de rest even rustig aan doen' en 'tralalaa, we houden nog geld over voor andere leuke dingen'.

mara1982
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2007 11:48

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door mara1982 »

Er staat wel dat je een reactie krijgt voor 1 juli ..maar ja de ene x is het anders dan de andere keer eerst kreeg ik het steeds in mei nu zeiden ze dat het kwijt was en nu blijkt het toch aangekomen hoezo een goede administratie... , hoop dat het snel komt is mooi meegenomen...

codewillem
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mei 2007 16:47

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door codewillem »

Ik had voorgaande jaren altijd rond de 20e mei bericht.
Dit jaar nog steeds geen bericht en daarom vandaag telefonisch kontact opgenomen met de belastingdienst.
Ivm de staking bij de belastingdienst is dit jaar de datum waarop de aangifte binnen moest zijn verschoven van 01 april naar 06 april.
Ik had op 04 april aangifte electronisch verzonden dus ik dacht op tijd te zijn.
Maar de belastingdienst denkt hier anders over.
De datum is wel veranderd maar zij hebben naar eigen zeggen nooit de belofte gedaan dat je dan voor 1 juli 2007 bericht krijgt.
Aangifte stond er bij hen in en ter zijner tijd wordt deze wel in behandeling genomen maar niet voor 1 juli.
Het wordt eens tijd dat zij bij de belastingdienst wat eeerlijker worden in plaats van die flauwe reclamespots te maken.

:x

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door SJZ »

De rente van 5% die de belastingdienst vergoedt gaat per 1 juli omhoog naar 5,25%.

Lekker wachten met uitbetalen, dan krijg je meer.

spits007
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jun 2007 20:29

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door spits007 »

Ik heb mijn belastingformulieren in maart ingevuld en opgestuurd. Normaal gesproken heb ik begin mei het bedrag op mijn bankrekening. Het is nu 8 juni en ik heb nog niets gehoord. Ik heb geen ingewikkelde aftrekposten. Ik ontvang wel huurtoeslag. Ik vermoed dat het daardoor allemaal wat langer duurt. Het jaarinkomen van 2006 wordt nu natuurlijk gebruikt om te zien of je wel de juiste bedragen huurtoeslag heb ontvangen. Zijn er meer mensen die nog niets gehoord hebben??

MAXIEM

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag spits007,

Je moet je pas zorgen gaan maken als je op 1 augustus nog geen bericht hebt ontvangen.

Groeten, Maxiem.

spits007
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jun 2007 20:29

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door spits007 »

ja maxiem, je hebt natuurlijk gelijk. Het is nog geen 1 juli. Ik vroeg me alleen af of de huurtoeslag ermee te maken heeft. Wordt dit apart berekend of met de teruggave 2006?? Dat weet ik niet. Ik heb een hoger inkomen opgegeven zodat ik geen huursubsidie hoef terug te betalen. Maar ik wacht af

wit1973
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2007 15:34

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door wit1973 »

Wij hebben al in Januari onze aangifte gedaan maat tot nu toe geen reactie,vorig jaar al in April teruggehad.We wachten deze maand nog even af anders moeten we maar eens contact opnemen met de belastingdienst

mens
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2007 23:59

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door mens »

Wij hebben het inmiddels binnen.

marijke61
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2007 11:27

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door marijke61 »

heb 13 februari aangifte gedaan paar keer gebeld ze zeiden is in verwerking tot nu nog niets gehoord wie weet er meer van

MAXIEM

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag marijke61,

De bedoeling van de belastingdienst is om alles voor 1 juli te verwerken, maar dat zal dit jaar niet lukken. Het wordt minstens 1 augustus!

Groeten, Maxiem.

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door mnb »

De rente die je krijgt over terug te ontvangen geld van aangifte 2006, die gaat pas lopen vanaf 1 jan 2007, toch?
Dus voorlopige teruggave is eigenlijk altijd gunstiger?

Klopt het dat je ruim 5 % heffingsrente ontvangt, da's veel meer dan op een spaarrekening (als je het niet direct perse nodig hebt) :wink:

pinky
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 aug 2005 02:05

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door pinky »

Helaas tot op de dag als vandaag heb ik nog geen betaling gehad van de belastingdient laat staan een brief. toch is het op 6 maart door een conculent ingevult.
Kan ik morgen al bellen met de belastingdienst of maar even wachten tot vrijdag.

MAXIEM

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag pincy,

Zaterdag gelezen dat de belastingdienst er dit jaar naar streeft om alle particuliere aangiften vóór 1 oktober af te handelen. Alles loopt daar fout!!! 8)

Vriendelijke groet, Maxiem.

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door mnb »

Een voordeel hierbij (ik wacht ook op 2000 euro, heb het biljet al op 4 feb 2007 ingezonden!) je krijgt wel 5% rente.
Dat red je niet op een spaarrekening!

groeten

marijke61
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2007 11:27

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door marijke61 »

ik vind het belachlijk de belasting dienst ze houden je aan lijntje 13 februari verstuurd nog niets ontvangen zeggen ze mw is in verwerking zo gaat het maar door vor 1 juli bericht heel veel mensen hebben al bericht

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door mnb »

5% rente houd je daar maar aan vast. :wink:

back
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2007 12:15

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door back »

men zou bericht moeten hebben voor of op 1 juli 2007 als je de belasting moet geloven nou het is 6 juli en heb nog niet eens een brief ontvangen laat staan mijn teruggave .heb mijn belastingaangifte gedaan op 7 maart 2007
leve de belasting!!!!!! als ze wat van jouw moeten hebben zijn ze zo daar en anders dreigen ze met boetes

Gesloten