LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitbetaling aangifte 2006

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door SJZ »

5% rente houd je daar maar aan vast.
Klopt, maar het is inmiddels 1 juli geweest, dus nu 5,25%.

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door mnb »

Mooi want de belasting meldde me dat het wel november kan worden....de computers zijn verouderd :oops: :wink:

be
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 okt 2003 09:58

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door be »

wij hebben net gebeld,en geloof het of niet ze hebben juist op de afdeling teruggave STORING!!!!!!!!! ze hebben geen idee wanneer ze alles gaan verwerken! Ook wij hebben al in feb aangifte gedaan!!!
betalen ja dat moet wel binnen de termijn he,dat hebben we al netjes gedaan,maar het teruggave gedeelte gaat vrees ik over de zomer heen hoor,stelletje,grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door Inter »

Ik heb zowel voor mijn eigen als mijn vader aangifte gedaan en deze met twee dagen verschil elektronisch aangifite gedaan.
Zelf moest ik betalen en kreeg in Juni een aanslag maar de teruggave van mijn vader moet nog steeds komen.

waruiyatsu
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2007 13:27

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door waruiyatsu »

Dit jaar heb ik onze aangifte over 2006 door belastingadviseur AGIUM (www.agium.nl) laten doen. Dit dus nooit meer.
In februari heb ik alle noodzakelijke papieren en jaaroverzichten aan de adviseur overhandigd. Ze zeiden nog dat ik er vroeg bij was. :lol: Nu bel ik net de belastingtelefoon en hoor ik dat de aangifte pas op 11 juni :!: bij de belastingdienst is ingediend, dik 2 maanden te laat. :cry: Terwijl ik keurig en op de tijd de rekening van AGIUM had betaald en verder niets meer van hen heb vernomen

Dat betekent dus dat ik eind augustus nog niets heb mogen ontvangen en geen aanspraak kan maken op de garantieperiode. Weet iemand misschien of ik ook rente kan ontvangen over mijn teruggave?

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door Inter »

Weet iemand misschien of ik ook rente kan ontvangen over mijn teruggave?
Van de belasting denk ,ik in dit geval niet .
Zij hebben het immers niet eerder ontvangen.
Wel dus van je adviseur maar probeer dat eens maar te verhalen .Maar ik ben geen jurist .

Knikkertje
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:05

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door Knikkertje »

Ja, je krijgt heffingsrente, de heffingsrente wordt berekend vanaf 1 juli van het betreffende belastingjaar tot de dagtekening van de belastingaanslag.

Heffings- en invorderingsrente
U kunt aan de Belastingdienst een bedrag verschuldigd zijn. Andersom komt het ook voor dat u juist geld van de Belastingdienst terugkrijgt. Diegene die het geld onder zich heeft, kan het geld gebruiken. Als het geld bijvoorbeeld op de bank staat, ontvangt die persoon hierover rente. Het is dus voordelig om zo laat mogelijk te betalen en zo snel mogelijk geld te incasseren. Om deze reden hanteert de Belastingdienst heffings- en invorderingsrente. Dat werkt 2 kanten op. Als u van de Belastingdienst geld terugkrijgt, vergoedt de Belastingdienst rente. In het omgekeerde geval, als u een bedrag verschuldigd bent aan de Belastingdienst, betaalt u rente. Het percentage van de heffings- en invorderingsrente wordt ieder kalenderkwartaal opnieuw vastgesteld. Het verschil tussen de heffingrente en de invorderingsrente is dat de heffingsrente wordt berekend vanaf 1 juli van het betreffende belastingjaar tot de dagtekening van de belastingaanslag. De invorderingsrente gaat lopen vanaf het moment dat deze aanslag had moeten worden betaald.

Tony S
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 sep 2006 13:10

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door Tony S »

Krijg nog steeds 6500 euro teveel betaalde IB van ze. (netjes voor 1 apr. aangifte gedaan) Premie volksverzekeringen is wel allang afgehandeld.
Ik weet wel, ze vergoeden rente, maar toch...

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door Mendoza »

Tony,

Heb je wel een brief ontvangen over 2006 of nog helemaal niets?
Mocht je nog niets hebben ontvangen dan kun je de belastingtelefoon bellen. Je kunt namelijk aanspraak maken op de garantietermijn als je voor 1 april aangifte hebt gedaan.

Neem hierbij even aan dat je met premie volksverzekeringen de inkomens afhankelijke bijdrage zorgverzekeringswet bedoelt?

Tony S
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 sep 2006 13:10

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door Tony S »

Quote:
Neem hierbij even aan dat je met premie volksverzekeringen de inkomens afhankelijke bijdrage zorgverzekeringswet bedoelt?

Ja, dat klopt. En nee, bericht over IB niet ontvangen.

Bedankt mendoza voor de reactie, ik weet niet precies wat de garantietermijn inhoud, maar ik ga maandag maar weer 's met ze bellen :evil:

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door Mendoza »

De garantietermijn is wanneer je voor 1 april aangifte doet je voor 1 juli bericht krijgt.

romade
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 mar 2005 23:01

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door romade »

We zitten nu in 02-2008. We hebben de belasting papieren van 2006 voor 1 april 2007 ingediend maar tot op de dag van vandaag 14-02-'08 nog steeds geen bericht van een voorlopige aanslag binnen.
Ik vind dit toch wel heel erg hoor, zelf nog geen berichtje van dat het door storingen wel iets langer kan duren of zo.
Maar als ze van jou iets nodig hebben dan krijg je gelijk een aanslag op de mat.
Betalen ze wel rente over dat het te laat is, dus als je iets terug krijgt.
Zal morgen wel eens aan de bel gaan hangen en horen wat ze hier op te zeggen hebben.
Als ze nu al zo'n achterstand hebben dan komen ze er toch nooit meer uit, want de aanslag voor 2007 gaat zo ook weer de deur uit.

Groetjes Bennie

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door Mendoza »

@Bennie,

Als je daadwerkelijk voor 1 april aangifte hebt gedaan, en echt geen bericht(een brief waarin staat dat je geen voorlopige aanslag krijgt is ook een bericht) hebt gehad. Waarom heb je dan niet veel eerder gebeld, de belastingdienst neemt dan stappen om alsnog aan de garantiepost te voldoen. Een fout kan gemaakt worden, maar die had je door 1 telefoontje al meer als een half jaar geleden op kunnen lossen.

Maar je hebt vandaag gebeld, hou ons op de hoogte.

miets
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2008 12:01

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door miets »

Het is niet altijd zo dat de belasting stappen onderneemt, want mijn belastingpapieren zijn ook al in mrt 2006 ingevuld en opgestuurd.via mijn belastingconsulent.Ik heb al meerdere malen met het belastingkantoor gebeld en steeds wordt er gezegd:" Het is in behandeling.Maar er ligt voor u nog geen post voor ter versturen"Dit speelt al van juli 2006. Ik heb minstens 10 x contact gehad met het belastingkantoor. En tot heden is er niets gebeurd.

miets
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2008 12:01

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door miets »

vorige bericht van miets klopt niet helemaal heb me vergist in jaartal dit moet uieraard maart 2007 zijn dat de papieren zijn ingevuld en dit alles speelt vanaf 2007

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door Mendoza »

Het is niet altijd zo dat de belasting stappen onderneemt, want mijn belastingpapieren zijn ook al in mrt 2006 ingevuld en opgestuurd.via mijn belastingconsulent.Ik heb al meerdere malen met het belastingkantoor gebeld en steeds wordt er gezegd:" Het is in behandeling.Maar er ligt voor u nog geen post voor ter versturen"Dit speelt al van juli 2006. Ik heb minstens 10 x contact gehad met het belastingkantoor. En tot heden is er niets gebeurd.
Ik vermoed dat je een brief hebt gehad waaruit blijkt dat je geen voorlopige aanlsag krijgt, je krijgt namelijk de definitieve aanslag.

Heb je deze brief gehad?
Indien je deze brief niet hebt gehad, wat word er gezegd als je belt?

Bel de belastingtelefoon, en zeg dat je graag wil dat je aangifte verwerkt word in verband met de garantiepost die geldt als je de aangifte indient voor 1 april.

Laat even weten wat ze zeggen.

romade
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 mar 2005 23:01

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door romade »

Nou ik heb gebeld, en kreeg te horen dat mijn aangifte niet voor 1 april binnen was.
En er uitstel was aangevraagd door mijn belasting adviseur.
En dan zeiden ze ook nog dat het nu wel 3 jaar kan duren voor ik een definitieve aanslag krijg.
Heb mijn adviseur daar over na gevraagd, die zij dat hij dat had aangevraagd, nou dat is bij mijn dus in het verkeerde keelgat gekomen.
En hem gevraagd doet U dat altijd zonder overleg, dit keer wel zij die, hij dacht dat wij er wel akkoord mee zouden gaan, en de rede was omdat hij veel te veel werk had, en ik was dus niet de enige.
Dus bij deze moeten we maar wachten. en krijgen dus eerst van 2007 terug hoop ik. Maar we gaan wel een andere adviseur zoeken.
Die ook op de hoogte is met de Duitse belasting omdat ik in Duitsland werk en mijn vrouw hier in nederland.

Groetjes Bennie

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door Mendoza »

Tja, de beste garantie heb je als je het zelf invult.
Je kunt het eens proberen, het aangifteprogramma is heel goed te doen.

Vragen hierover kun je hier neerleggen of op kassa vraag en antwoord.
Zo weet je niet alleen zeker dat je voor 1 april bent, je bespaart ook nog eens de kosten van een belastingconsulent.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door SJZ »

Nou ik heb gebeld, en kreeg te horen dat mijn aangifte niet voor 1 april binnen was. ........ En er uitstel was aangevraagd ..... mijn adviseur daar over na gevraagd, die zij dat hij dat had aangevraagd
OK, dus uitstel aangevraagd.
We hebben de belasting papieren van 2006 voor 1 april 2007 ingediend
OK, dus wel voor 1 april ingediend. Dan hoor je voor 1 juli 2007 bericht te krijgen.

sjaantje!!
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2008 20:31

Re: Uitbetaling aangifte 2006

Ongelezen bericht door sjaantje!! »

even een bericht nog voor tony s hij had het er over dat zijn premie volksverzekering wel al afgehandel is maar zijn IB nog niet

ik denk dat hij een foutje heeft gemaakt het is namelijk 1 en het zelfde het is aangifte IB PREMIEVOLKSVERZEKERING.

IB BETEKEND inkomste belasting

Gesloten