LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verificatie rekeningnummer bij de belastingdienst is één groot drama.

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Yarrr
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jun 2018 10:42

Verificatie rekeningnummer bij de belastingdienst is één groot drama.

Ongelezen bericht door Yarrr »

IK ben al sedert september bezig met mijn bankrekening te verifiëren. Inmiddels al een keer of 6 gebeld, 3x de retourenvelop met alles erin zoals aangeven en daarnaast na elke keer met de brief "herinnering doorgeven rekeningnummer" wederom ingelogd op MijnBelastingdienst.nl om het radartje weer rond te laten gaan.

Inmiddels ligt de aanvraag retour BTW zonnepanelen te verstoffen, dit is wenselijk binnen 2 maanden na aanschaf. Gaat ook niet meer lukken, althans niet na dit debacle waar ik uiteraard wéér alles tot in den treure moet uit gaan leggen aan, jawel, de Belastingdienst!

De tranen staan in mijn ogen inmiddels, ik mag wederom een brief sturen. Persoonlijk contact of een bezoek aan een kantoor is kennelijk uit den boze, met dank aan de privacywet.

Ik wil niet zo'n zeikerd worden die maar elke keer met hangende pootjes braaf voor de brievenbus zit te wachten totdat er iemand eens verantwoordelijkheid neemt en het wél regelt. Maar 1 ding beloof ik, want inmiddels gaat het over bijna 4000 euro die ik nog terug hoor te krijgen, als het deze keer niet wordt geregeld dat alles naar elk persbureau in heel NL gaat.
Alle brieven, inlogmomenten en telefoongesprekken zijn gedocumenteerd, alsmede de bezoekjes aan de bank.

Een rechtszaak tegen het gedrocht "Belastingdienst" draait ook alleen maar uit op valse beloftes en uiteindelijk een nog groter drama. Zelfs aftreden van ministers heeft nul nut.

Belastingdienst leuker kunnen we het blahblahblahBLAH.

Lady1234
Berichten: 26915
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verificatie rekeningnummer bij de belastingdienst is één groot drama.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan moet er wel iets bijzonders met uw bankrekening aan de hand zijn, want normaal kan het gewoon via internet.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Verificatie rekeningnummer bij de belastingdienst is één groot drama.

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Ik kan uit uw verhaal niet opmaken of het probleem bij u of de belastingdienst ligt.
Gaat het om het rekeningnummer voor teruggave btw zonnepanelen en wat gaat er dan mis bij de belastingdienst?

Yarrr
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jun 2018 10:42

Re: Verificatie rekeningnummer bij de belastingdienst is één groot drama.

Ongelezen bericht door Yarrr »

Ik kreeg een brief in september waarin stond dat zij geen geld naar mij over konden maken. Het rekeningnummer is daar al 21 jaar bekend.
1X Een zaak gehad met mijn vrouw over een bedrag van een kleine ton die we moesten ontvangen waar ze werkelijk alles uit de kast trokken om maar niet te betalen. D.m.v. tussenkomst rechter uiteindelijk gelijk gehaald (het ging over 4 vierkante meter die zij niet terug konden vinden op tekeningen uit 1920 van het eerste huis.) Wij hebben het destijds helemaal gerenoveerd, uiteraard met de nieuwe tekeningen van architect. Zij zijn in die 4 jaar nog nooit één keer langs geweest (of laten controleren door derden) of het ook klopte. De rechter oordeelde dat zij dat dus wel moesten. Binnen 4 dagen na uitspraak stond het geld erop, uiteraard zonder controle.

Lady1234
Berichten: 26915
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verificatie rekeningnummer bij de belastingdienst is één groot drama.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar wat heeft dat oude gedoe met de btw te maken? Geef gewoon het bankrekeningnummer door wat overeenstemt met de naam op die factuur. En staat het energiecontract ook wel op dezelfde naam?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Verificatie rekeningnummer bij de belastingdienst is één groot drama.

Ongelezen bericht door kweenie »

Yarrr schreef:
18 feb 2020 22:04
Ik kreeg een brief in september waarin stond dat zij geen geld naar mij over konden maken. Het rekeningnummer is daar al 21 jaar bekend.
Dat je privé bankrekening bij de Belastingdienst bekend is, is niet relevant. De BTW regeling voor zonnepanelen is een ondernemersregeling, waarbij je pro forma als ondernemer BTW aangifte doet. Dan moet je dus het bankrekeningnummer van jouw 'onderneming' op de juiste manier doorgeven.

Verder, wat lady1234 aangeeft, moet de aanvrager wel de zelfde zijn als degene op wiens naam de energierekening staat. (En ik neem aan dat je niet al als onderneming bij de Belastingdienst bekend was...?)

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Verificatie rekeningnummer bij de belastingdienst is één groot drama.

Ongelezen bericht door tttlocke »

Gaat het hier wellicht 'om het principe': 'ze hebben mijn rekeningnummer toch al, dus opnieuw doorgeven doe ik niet'?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Verificatie rekeningnummer bij de belastingdienst is één groot drama.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Privé en Zakelijk andere regels, en Zonne panelen BTW zien ze als Zakelijk!
Daarom zakelijke regels aanmelden bank nummer volgen en dat is binnen 1 week geregeld, mits je niet de privé regels volgde!

Moeilijker kunnen we het niet maken, wel lastiger!

Inqie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2021 14:05

Re: Verificatie rekeningnummer bij de belastingdienst is één groot drama.

Ongelezen bericht door Inqie »

Wij lopen hier ook steeds tegenaan. Bank (ABN Amro) geeft aan dat alles juist in hun systeem staat. Maar steeds opnieuw een brief van de belastingdienst dat naam en rekeningnummer niet overeen komen.

Lady1234
Berichten: 26915
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verificatie rekeningnummer bij de belastingdienst is één groot drama.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar er moet dan toch echt iets niet kloppen. Gaat dit ook over btw?

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verificatie rekeningnummer bij de belastingdienst is één groot drama.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inqie schreef:
13 feb 2021 15:45
Wij lopen hier ook steeds tegenaan. Bank (ABN Amro) geeft aan dat alles juist in hun systeem staat. Maar steeds opnieuw een brief van de belastingdienst dat naam en rekeningnummer niet overeen komen.
Wat heeft de ABN ermee te maken?

Ik heb ook net het traject doorlopen: binnen een week alles geregeld. Gewoon digitaal, en de (uiteraard papieren) reactie van de Belastingdienst lag binnen een week op de mat.

Gesloten