LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderopvangtoeslag "De Appelbloesem"

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
inez mangnus
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 apr 2010 09:03

Kinderopvangtoeslag "De Appelbloesem"

Ongelezen bericht door inez mangnus »

Beste,

Naar aanleiding van de recente ontwikkelingen waarbij aan het licht is gekomen dat de Belastingdienst behoorlijk veel fouten heeft gemaakt bij de kinderopvangtoeslagen zou ik graag in contact willen komen met andere gedupeerden van het gastouderbemiddelingsbureau 'de Appelbloesem'. Misschien kan onze zaak opnieuw worden herzien en wie weet kan dan het recht alsnog zegevieren. Destijds hebben wij collectief geprocedeerd via Steunpunt Kinderopvang. Ook heeft Tros Radar hier destijds een uitzending over gemaakt en wij waren ook te gast in deze uitzending.

Mvg,
Inez Marcus

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kinderopvangtoeslag "De Appelbloesem"

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En hebt u dat proces dan niet gewonnen?

Maar dat steunpunt moet dan toch alle gegevens hebben?

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Kinderopvangtoeslag "De Appelbloesem"

Ongelezen bericht door Cro »

@Lady, voor zover ik weet heeft die zaak tot de Raad van State gelopen en hebben de gastouders deze zaak verloren omdat bepaalde overeenkomsten er niet waren of niet correct waren opgesteld en omdat schijnbaar ook geen van de ouders de administratie op orde had en kon aantonen dat de eigen bijdrage ook daadwerkelijk correct betaald zijn aan de gastouders.

Ik vraag me dan ook af wat Inez bedoeld met "en kan het recht alsnog zegevieren". Mij lijkt juist dat het recht al zegevierde toen de onterecht uitgekeerde bijdragen zijn teruggevorderd.

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Kinderopvangtoeslag "De Appelbloesem"

Ongelezen bericht door criticus2 »

wellicht heeft de belastingdienst in deze juist geen fout gemaakt...Dat het elders fout ging betekent niet dat elke beslissing verkeerd was.

https://www.nationaleombudsman.nl/nieuw ... pelbloesem ik denk kansloos gezien de basis van de beslissing. Ook ouders hadden de zaakjes administratief niet op orde. Mij lijkt dat er al recht gedaan is. Nu alleen nog naar slachtoffers van wel verkeerde beslissingen.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Kinderopvangtoeslag "De Appelbloesem"

Ongelezen bericht door riddert »

@Inez

Als u 'gedupeerden' zoekt, check uw mailbox.
Beste mede-gedupeerden,

Stuur mij een mail met jullie gegevens. Mijn partner en ik hebben inmiddels een advocatenbureau gevonden en ik zou graag willen weten wie er collectief willen meedoen.

Mijn mail: [email protected]

Samen staan we denk ik sterker....

Inez Mangnus
Maar naar mijn mening is uw zaak destijds geheel afgehandeld.

shirin
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2011 10:55

Re: Kinderopvangtoeslag "De Appelbloesem"

Ongelezen bericht door shirin »

Beste Inez, graag zou ik in contact willen komen hierover.

Joyce2603
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2019 07:37

Re: Kinderopvangtoeslag "De Appelbloesem"

Ongelezen bericht door Joyce2603 »

Wij willen ook graag in contact komen met andere gedupeerden

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kinderopvangtoeslag "De Appelbloesem"

Ongelezen bericht door berndv »

Joyce2603 schreef:
19 nov 2019 07:45
Wij willen ook graag in contact komen met andere gedupeerden
waarom? Wat wilt u met andere gedupeerden bereiken? Als ik mij deze zaak goed herinner staat dit toch los van de zaken die nu aan het licht zijn gekomen omtrent de toeslagen voor kinderopvang en de fouten die daar mee gemaakt zijn. En als u meent dat dit toch anders is, zou u het kunnen laten uitzoeken door een jurist. Iemand moet de eerste zijn in dat geval.

Joyce2603
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2019 07:37

Re: Kinderopvangtoeslag "De Appelbloesem"

Ongelezen bericht door Joyce2603 »

Misschien even de aflevering van gisteren terug kijken , ipv gelijk te reageren

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kinderopvangtoeslag "De Appelbloesem"

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u hebt blijkbaar ook KOT ontvangen en dat niet aan de gastouders doorbetaald. En dat is en was dus niet de bedoeling.

Joyce2603
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2019 07:37

Re: Kinderopvangtoeslag "De Appelbloesem"

Ongelezen bericht door Joyce2603 »

Dat is niet het geval , ik zou het op prijs stellen dat u zich niet bemoeit of oordeelt zonder kennis van zaken te hebben.

En zonder inhoudelijke kennis van individuele zaken .

Ik wens u een fijne dag !

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kinderopvangtoeslag "De Appelbloesem"

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u zet uw vraag op een openbaar forum, waar op gereageerd kan worden. Kunt u zich niet beter wenden tot de commissie Donner, of wellicht de kamerleden die die kwestie op hun agenda hebben staan?

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Kinderopvangtoeslag "De Appelbloesem"

Ongelezen bericht door Cro »

Joyce2603 schreef:
19 nov 2019 13:20
Dat is niet het geval , ik zou het op prijs stellen dat u zich niet bemoeit of oordeelt zonder kennis van zaken te hebben.

En zonder inhoudelijke kennis van individuele zaken .

Ik wens u een fijne dag !
Aan contact met andere gedupeerden heb je mogelijk niet heel veel, aangezien voor zover bekend het verhaal rond de appelbloesem is gebaseerd op andere feiten dan de zaken die recentelijk in media gekomen zijn. o.a. deze link laat dat zien: https://www.nationaleombudsman.nl/nieuw ... pelbloesem

Als jouw casus inderdaad niet gaat over het ontwijken van de verplichte eigen bijdrage, zoals bij de meeste "appelbloesem" gevallen, dan misschien even toelichten wat bij jou dan wel het geval is zodat er mogelijk inhoudelijk hulp geboden kan worden op jouw casus.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kinderopvangtoeslag "De Appelbloesem"

Ongelezen bericht door Moneyman »

Joyce2603 schreef:
19 nov 2019 13:20
Dat is niet het geval , ik zou het op prijs stellen dat u zich niet bemoeit of oordeelt zonder kennis van zaken te hebben. En zonder inhoudelijke kennis van individuele zaken . Ik wens u een fijne dag !
Met iets meer fatsoen kom je vaak veel verder. Zeker als je hulp nodig hebt...

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Kinderopvangtoeslag "De Appelbloesem"

Ongelezen bericht door kokka »

Die zaak appelbloesem en soortgelijke zaken is juist de oorzaak van al deze ellende. Ouders dachten handig gebruik te kunnen maken van wat een maas in de wet leek. Gewoon net als voorheen de kinderen door opa en oma te laten opvangen, alleen nu moet de belasting betaler ineen meebetalen.
En als je die bedragen hoort!

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kinderopvangtoeslag "De Appelbloesem"

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het was natuurlijk uitermate onverstandig van de overheid KOT te verstrekken aan ouders die hun kinderen onderbrachten bij familie of vrienden, zolang die maar aangemeld waren bij een gastouderbureau. En als ze dan ook nog netjes betaalden, dus de fee aan het bureau en de eigen bijdrage aan de familie of vrienden, die het ook weer netjes opgaven, was in principe alles volgens de toenmalige regels.

Maar blijkbaar gingen die gastouderbureaus frauderen, of gingen de ouders frauderen door niets te betalen, of gingen de ontvangers frauderen door niets op te geven.

Herinner me een ouder van een bekend persoon die, volgens mij wel betaald kreeg, maar dat weer niet opgaf aan de bijstand. Wat een hoop terugvorderingen teweeg bracht.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kinderopvangtoeslag "De Appelbloesem"

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
19 nov 2019 09:52
Maar u hebt blijkbaar ook KOT ontvangen en dat niet aan de gastouders doorbetaald. En dat is en was dus niet de bedoeling.
Joyce2603 schreef:
19 nov 2019 13:20
Dat is niet het geval , ik zou het op prijs stellen dat u zich niet bemoeit of oordeelt zonder kennis van zaken te hebben.
En zonder inhoudelijke kennis van individuele zaken .
Ik wens u een fijne dag !
Ik wil graag ook meedenken , maar ik heb óók geen kennis van juist uw individuele zaak.
Misschien is het handig, mits u advies en hulp wilt, om dan uw casus hier toe te lichten?
Een sneer geven is niet vriendelijk naar een forummer die u ook probeert te helpen, iemand gewoon even corrigeren kan natuurlijk wel.
En Lady had misschien beter een vraag kunnen stellen dan haar aanname te posten?
Joyce2603 schreef:
19 nov 2019 07:45
Wij willen ook graag in contact komen met andere gedupeerden
Dat kan natuurlijk prima via dit forum . Wat is er bij jullie gebeurd?

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kinderopvangtoeslag "De Appelbloesem"

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Aannames? Maar daar ging die hele Appelbloesem toestand over. Dat ouders wel KOT kregen maar hun eigen bijdrage niet betaalden aan de opvang.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kinderopvangtoeslag "De Appelbloesem"

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
19 nov 2019 09:52
Maar u hebt blijkbaar ook KOT ontvangen en dat niet aan de gastouders doorbetaald. En dat is en was dus niet de bedoeling.
Ik snap het verhaal, maar deze zin van jou is een aanname dat het bij Joyce óók daarover gaat en we weten niet of dat bij haar ook daarover gaat.
Zij zoekt medegedupeerden ( dus geen mede fraudeurs :( ) haar verhaal kennen we ( nog ) niet.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kinderopvangtoeslag "De Appelbloesem"

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar die zaak is tot bij de Raad van State behandeld,

Gesloten