LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waterschapsbelasting - zuiveringsheffing

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Mar888
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2011 16:40

Waterschapsbelasting - zuiveringsheffing

Ongelezen bericht door Mar888 »

Hallo Allemaal,

Ik kreeg vrijdag een brief van de waterschapsbelasting met de mededeling dat ik over 2010 nog zuiveringsheffing moest betalen.
Nu ben ik per april van 2010 verhuist van een studentenflat naar een koopwoning
Nu had ik in februari van 2010 de gemeentelijke - en de waterschapsbelasting al betaald inclusief de zuiveringsheffing voor 3 personen.(toen ik nog op mijn oude adres woonde).
Mij is verteld en ik heb het ook nog eens op de site terug kunnen lezen (Hefpunt groningen) dat wanneer je verhuist, de aanslag ook met je mee verhuist naar het nieuwe adres. Dus dan kan ik toch niet nogmaals moeten betalen voor zuiveringsheffing 2010?
Ik heb die middag contact gehad met Hefpunt, en aangezien ze 'niet in het systeem konden' zou ik uiterlijk binnen 2 werk dagen terug gebeld worden met een antwoord op mijn vraag. Vervolgens hoor ik op een voicemail dat het zou gaan om 'gebruikerskosten' en 'eigenaarskosten' en als ik vragen had dan kon ik maandag terug bellen...
Volgensmij kan dat helemaal niet, want waarom waren die kosten toen destijds al niet berekend want ook al was hij nog niet in gebruik toen stond de woning namelijk ook al op mijn naam (waar de gemeente destijds ook rekening mee gehouden heeft met de gemeentelijke belastingen), en naar mijn weten kan zuiveringsheffing ook alleen maar gerekend worden als gebruikerskosten weet iemand hier misschien wat meer van?

Lees ook de citaat van de site van hefpunt:
Zuiveringsheffing
' Deze belasting betalen huishoudens en bedrijven.
Deze heffing moet u betalen als u vanuit een woon- of bedrijfsruimte afvalwater loost via de riolering of rechtstreeks op de zuiveringsinstallaties van het waterschap.'

Ik zal morgen nogmaals contacten met hefpunt, maar ik hoop dat iemand anders mij hierover ook nog wat meer zou kunnen vertellen?

Groeten Mar.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Waterschapsbelasting - zuiveringsheffing

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik kan je helaas niet helpen op dit punt,maar je kan altijd bezwaar aantekenen,dat zou ik zo en zo even doen en bellen...

Milady
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 aug 2010 00:13

Re: Waterschapsbelasting - zuiveringsheffing

Ongelezen bericht door Milady »

Op hun website las ik dit:
Het kan zijn dat uw verhuizing nog niet is verwerkt. Hefpunt ontvangt van uw gemeente de nieuwe adressen. U kunt uw nieuwe adres doorgeven via het digitale loket

Het kan ook zijn dat u op 1 januari ergens anders woonde. Uw aanslag gaat namelijk over het adres waar u op 1 januari woonde. Als u verhuist dan neemt u de aanslag mee naar uw nieuwe adres.

Dus lijkt mij inderdaad zo dat je niet nog een keer over 2010 moet betalen.

priewjet
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2005 21:16

Re: Waterschapsbelasting - zuiveringsheffing

Ongelezen bericht door priewjet »

Dat de aanslag zuiveringsheffing "meeverhuist"naar het nieuwe adres gaat alleen op wanneer het oude en het nieuwe adres binnen hetzelfde waterschap liggen. De zuiveringsheffing wordt inderdaad alleen door de gebruiker betaald.
U vertelt echter ook dat u een koopwoning hebt, die al op uw naam stond voordat u er feitelijk ging wonen. De eigenaar van een woning betaalt de watersysteenheffing ongebouwd. Was u op 1 januari 2010 al eigenaar?

Gesloten