LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wachten op definitieve aanslag Belastingdienst

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Sandraforever25
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2017 15:44

Re: Wachten op definitieve aanslag Belastingdienst

Ongelezen bericht door Sandraforever25 »

ook ik bel regelmatig met de Nederlandse belasting dienst over mijn teruggave van 2015, ik heb niet eens een voorlopige aanslag ontvangen, en vandaag kreeg ik te horen dat je die eerst zelf aan moet vragen. Is toch belachelijk dat een gewone burger 3 jaar op zijn centen moet wachten? en dat hij 2,5 jaar te laat te horen krijgt dat je een voorlopige aanslag zelf moet aanvragen. Ik vroeg nog wat ze deden met mensen die op straat dreigen te komen, die nog geld van de belasting terug moeten krijgen, maar daarmee kon de procedure ook niet versneld worden, zei de overigens aardige medewerkster.
Zou fijn zijn als Radar eens iemand van de politiek uitnodigt om te vragen wie die termijn van 3 jaar verzonnen heeft voor relatief eenvoudige particuliere aangiftes

Lady1234
Berichten: 27069
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wachten op definitieve aanslag Belastingdienst

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou dat hoeft Radar niet de vragen, die termijn komt van de overheid.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Wachten op definitieve aanslag Belastingdienst

Ongelezen bericht door gosewijn »

Hier het zelfde ,zit te springen om de aanslag 2015 . Gebeld , meneer u kunt een verzoek indienen, maar kan u nu wel vertellen dat het niet helpt. Het antwoord wat u krijgt is we doen ons best en komt op de stapel te liggen. Belastingdienst mag er 3 jaar over doen , ja dan ben je uitgepraat

Bastiaens72
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2018 11:01

Re: Wachten op definitieve aanslag Belastingdienst

Ongelezen bericht door Bastiaens72 »

Wij hebben ook al vele malen gebeld maar er is geen schot in de teruggaaf te krijgen. Ik vind het jammer dat ik terug moet krijgen van de belasting, als ik zou moeten betalen zou ik al lang iets gehoord hebben en binnen 14 dagen moeten terugbetalen. Nu ik moet terugkrijgen van de belasting krijg je geen gehoor van ze! WE LEVEN IN 2018 MENSEN, DIT IS BESCHAMEND!!!!!

Cas01
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2018 08:51

Re: Wachten op definitieve aanslag Belastingdienst

Ongelezen bericht door Cas01 »

Nu eind Mei en nog steeds niets terug mogen ontvangen van de belastingdienst in Heerlen. Het gaat om teruggaaf 2015. Iemand in de zelfde situatie?
Mijn situatie: Wonen in Duitsland zonder inkomen, maar werkzaam in Nederland. Sinds opgave inkomstenbelasting 2015 ben ik verplicht om een Bescheinigung te laten stempelen door de Finanzamt. Hierdoor hebben ze grote verwerkingsproblemen. Nu 3 jaar later heb ik nog steeds niets gehoord.

bjoetiful90
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2018 18:07

Re: Wachten op definitieve aanslag Belastingdienst

Ongelezen bericht door bjoetiful90 »

Beste Cas,

Ook wij zijn nog steeds wachtende op onze teruggave van 2015. Enorm frustrerend als je inmiddels weer in NL woont en weet dat je deze procedure ook nog moet doorstaan voor 2016 en 2017. Persoonlijk vind ik het net als aantal andere beschamend dat het in deze tijd waar we in leven zo nog moet gaan. Wetende dat zowel ik als mijn partner beide volledig fulltime werkzaam in NL zijn (geen inkomen Belgie), in die tijd koopgrond in NL hebben aangekocht en inmiddels terug verhuisd zijn. Contact met belastingdienst buitenland schiet niks op, dus ben bang dat we er echt niks aan kunnen doen. Of iemand moet de gouden tip hebben, dan verneem ik dat graag!

gasgas1986
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2018 11:11

Re: Wachten op definitieve aanslag Belastingdienst

Ongelezen bericht door gasgas1986 »

Het kan nog slimmer...

Aangetekende M-formulier (aangiftebiljet migratiejaar) verstuurd.
2 weken later afwijzingsbrief ontvangen met voorbeelden van mogelijke afkeuring.
Bellend met belastingdienst kunnen ze mijn M-biljet en de afwijzingsbrief niet terugvinden.
Na herhaaldelijk bellen/vragen etc etc ben ik gedwongen nogmaals alles opnieuw in te vullen en toe te sturen, zonder de reden van afwijzing te weten.

De kans is groot dat de fout zich herhaald, want ik vul hem exact hetzelfde in.
Dus dit gaat ook een soap worden :shock:

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Wachten op definitieve aanslag Belastingdienst

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Voor een Belastingaangifte in Nederland, waarbij ook Duitsland een rol speelt, moet voor Duitsland een EU/EWR-verklaring worden ingevuld.

- Tot voor enkele jaren duurde de bewerking in Heerlen drie/vier weken, stempels erop en een paar handtekeningen. Klaar.
- Toen weigerde ineens een inspecteur het bewerken, omdat hij geen inzicht in de cijfertjes had
- Later kwamen er formulieren met de aantekening in stempelvorm, dat de gegevens (voor de duitse collega's) NIET worden gecontroleerd
- Momenteel krijgen we helemaal niets meer, géén bericht en ook géén meer formulieren terug ..

... waarmee dus de aangifte in Duitsland nu ook blijft liggen ... Waarom dan deze procedure wanneer er niets gecontroleerd kan worden?

"Moeilijker kunnen ze het bijna niet meer maken" !!

Lady1234
Berichten: 27069
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wachten op definitieve aanslag Belastingdienst

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens de wet heeft de belastingdienst drie jaar de tijd om een aangifte af te wikkelen. Dus voor de aangifte 2015 hebben zij tot eind dit jaar de tijd.

Gesloten