LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanneer recht op huur en zorgtoeslag

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Lynn0
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jul 2020 19:03

Wanneer recht op huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Lynn0 »

Al eerder heb ik een topic geopend betreft vragen omtrent recht op huurtoeslag.
Dat heb ik.

Het volgende is gaande.
Mijn (ex) man en ik liggen in echtscheiding.
Wij leven langdurig gescheiden, en inmiddels heb ik een woonruimte gevonden.
Financieel ben ik nog afhankelijk van hem.
Uitkering is aangevraagd en ook toegezegd.
Wanneer dat gaat plaatsvinden is nog onbekend.
Ik word nu gesponserd door mijn ouders betreft betalen van huur totdat ik eigen inkomen heb.
Man weigert mij hierin te steunen, het enige wat hij dan nog wil doen is mij voorzien van basisbehoefte en betalen van zorgverzekering, en zelfs dat gaat moeizaam.
Hij weet dat hij verplichtingen heeft naar mij toe, maar probeert er op allerlei manieren er onderuit te komen.

De vraag is of ik al huurtoeslag en zorgtoeslag aan kan vragen.
Gezien wij nog getrouwd zijn is man nog toeslagpartner.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wanneer recht op huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, u kunt huur en zorgtoeslag aanvragen.

U woont niet meer samen en echtscheiding is aangevraagd, Daar ga ik tenminste van uit, dus uw man is niet meer uw toeslagpartner


Ander adres?
Woont uw echtgenoot of geregistreerde partner op een ander adres? Kies dan toch 'Ja'. Kies alleen 'Nee' als u een verzoek bij de rechtbank hebt ingediend voor echtscheiding of scheiding van tafel en bed. Of als u al gescheiden bent door een uitspraak van de rechtbank

im
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 sep 2005 13:28

Re: Wanneer recht op huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door im »

Zodra je verzoek tot scheiding bij de rechtbank geregistreerd is. Ik moest wel telefonisch aan de belastingdienst doorgeven dat ik geen toeslagpartner meer had, dit kon (toen) niet via de site. En zolang je als toeslag partners geregistreerd staat kun je niet via toeslagen.nl je toeslag aanvragen.

Gesloten