LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zo kan het ook!

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
westhoekje
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 okt 2007 08:13

Zo kan het ook!

Ongelezen bericht door westhoekje »

Voorwoord:
Bij deze wil ik graag beklemtonen, dat dit met de nodige humor bekijk.
Tevens begrijp ik ook best, dat het vanuit mijn gezichtspunt het wat te eenvoudig wordt aangegeven omdat ik niet over de capaciteiten beschik om dit probleem goed te kunnen indexeren.

A: Ben verhuist C: een ander rekeningnummer. Mocht over de jaren 2007 / 2008 / 2009 belasting betalen en probeerde vervolgens dit elke keer te doen binnen de gestelde termijn van acht maanden.
Deze rekeningen werden door mij per tele-bankieren voldaan.
En dan krijg je bericht dat er geld terug gestort wordt. Hoera denk je dan.
Maar dan staat er de volgende tekst te lezen op het formulier: Het bedrag wordt overgemaakt zodra u uw rekeningnummer heeft doorgegeven.
En in een bijlage o.a. deze tekst:
U krijgt van ons nog een formulier doorgezonden waarop u deze gegevens kunt vermelden.

Het zal u misschien verbazen te lezen dat ik zo een brief heb ontvangen bij de volgende voorschotten: Twee keer 2008 / 2009 en de twee definitieve.
En nu heb ik de voorlopige aanslag van 2010 ook al binnen met hetzelfde verzoek.
Dit is dus absoluut geen klacht, alleen pure verwondering.
:)

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: Zo kan het ook!

Ongelezen bericht door Kicoa »

Al eens geprobeerd met het formulier Wijziging rekeningnummer?

http://zoekdienst.belastingdienst.nl/Zo ... r+wijzigen

Het is inderdaad vreemd dat dit steeds moet. Mogelijk noteren ze alleen voor de betrefende teruggaaf het rekeningnummer dat je opgeeft. Met het formulier via de link geef je een standaard rekeningnummer op dus wellicht dat dit helpt.

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Zo kan het ook!

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

Volgens mij bevat het formulier inderdaad een hokje dat aangevinkt moet worden als je wilt dat het opgegeven nummer voortaan altijd gebruikt wordt. Doe je dat niet dan blijf je het formulier steeds opnieuw ontvangen.

westhoekje
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 okt 2007 08:13

Re: Zo kan het ook!

Ongelezen bericht door westhoekje »

Oke! bij deze bedankt voor de tip!

De brief is per post verstuurd.
Toch blijft het jammer dat het waarschijnlijk niet vertrouwd is om deze gegevens per e-mail te versturen.

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: Zo kan het ook!

Ongelezen bericht door rollertje »

Vanwege de kwetsbaarheid van de belastingcomputers is het bijna niet mogelijk om de belastingen via e-mail te bereiken. Indien een virus zou slagen om via de mail binnen te komen, kunnen daardoor alle gegevens van de belastingbetaler op de straat komen te liggen. Dat is iets wat je niet wilt. Via de e-mail kunnen ook hackers makkelijker binnen komen is de angst van de belastingdienst.

Gesloten