LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgtoeslag "babbel"

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Zorgtoeslag "babbel"

Ongelezen bericht door moleman »

Kreeg ik in Nov. (dec.'11) nog €70,- Nu vanaf dec.(toeslag jan.12) is dat €1,- minder oftewel €12,- p.j. Niet veel maar toch. Dat las ik gisteren op de voorschotbeschikking. Totaal €838,- (was €850,-)
Laatst gewijzigd door moleman op 21 dec 2011 23:24, 2 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Zorgtoeslag "babbel"

Ongelezen bericht door GJvdZ »

moleman schreef:Kreeg ik in Nov. (dec.'11) nog €70,- Nu vanaf dec.(toeslag jan.12) is dat €1,- minder oftewel €12,- p.j. Niet veel maar toch. Dat las ik gisteren op de voorschotbeschikking. Totaal €838,- (was €850,-)
Ga je meer verdienen in 2012?

lazylois
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 mar 2011 18:04

Re: Zorgtoeslag "babbel"

Ongelezen bericht door lazylois »

Neen de zorgtoeslag wordt minder voor iedereen, was al lang bekend.
Heeft te maken met de bezuinigingen.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zorgtoeslag "babbel"

Ongelezen bericht door witte angora »

vogels schreef:
moleman schreef:Kreeg ik in Nov. (dec.'11) nog €70,- Nu vanaf dec.(toeslag jan.12) is dat €1,- minder oftewel €12,- p.j. Niet veel maar toch. Dat las ik gisteren op de voorschotbeschikking. Totaal €838,- (was €850,-)
Ja, en? Dat was al bekend en waar hebben we het over: 1 hele euro per maand. :roll:
Klopt, TS zegt zelf dat het niet veel is. Maar als je alle kleine beetjes optelt, wordt het heel anders. Vrienden van me (alleen AOW) hebben berekend dat ze er 50 euro per maand op achteruit zouden gaan, maar door de verhoging van de AOW is dat per saldo beperkt tot 33 euro.

En dan is het ineens wel een hele hoop geld.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: Zorgtoeslag "babbel"

Ongelezen bericht door moleman »

vogels schreef:
moleman schreef:Kreeg ik in Nov. (dec.'11) nog €70,- Nu vanaf dec.(toeslag jan.12) is dat €1,- minder oftewel €12,- p.j. Niet veel maar toch. Dat las ik gisteren op de voorschotbeschikking. Totaal €838,- (was €850,-)
Ja, en? Dat was al bekend en waar hebben we het over: 1 hele euro per maand. :roll:
Kijk. "Vogels leest niet. Maar begint gelijk te bleren.
Aan dat soort opmerkingen hebben we "iets", niet dus. Al was het 10ct. Geld is geld.Qua bezuinigingen zijn we er nog niet hoor. Het negeren van dit soort opmerkingen is het beste.
Laatst gewijzigd door moleman op 21 dec 2011 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Zorgtoeslag "babbel"

Ongelezen bericht door manondoris »

dit is een van de vele bezuinigings maatregelingen ,mijn dochter gaat ook van 70 euro naar 69 euro per maand maar wat doen we eraan ? niks helemaal niks en ik denk dat we nog veel meer gaan krijgen :?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Zorgtoeslag "babbel"

Ongelezen bericht door Chocomelk »

vogels schreef:
Ja, en? Dat was al bekend en waar hebben we het over: 1 hele euro per maand. :roll:
Voor jou stelt dat waarschijnlijk niets voor, bij mij ook niet maar vergeet niet welke andere verhogingen eraan komen, hogere zorgverzekering, meer betalen voor gas/stroom en wat nog meer allemaal ?
Tel het dan eens allemaal bij elkaar op en wat het dan scheelt per maand en voor
sommige mensen is dat helaas veel en veel te veel ! :(

lazylois
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 mar 2011 18:04

Re: Zorgtoeslag "babbel"

Ongelezen bericht door lazylois »

Krasloten kopen kan ook een aardige aanvulling worden op je inkomen, als je geluk hebt :D Ik had vorige week nog een leuk prijsje van 10.000,= euro.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Zorgtoeslag "babbel"

Ongelezen bericht door Chocomelk »

lazylois schreef:Krasloten kopen kan ook een aardige aanvulling worden op je inkomen, als je geluk hebt :D Ik had vorige week nog een leuk prijsje van 10.000,= euro.
Gefeliciteerd !
En 10.000 euro noem ik geen prijsje maar een prijs. :wink:

lazylois
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 mar 2011 18:04

Re: Zorgtoeslag "babbel"

Ongelezen bericht door lazylois »

:lol: is een leuke prijs en toevallig de 2e dit jaar ik speelde altijd mee in pcl en staatsloterij etc. nooit een prijs gewonnen. Eens in de 2 maanden koop ik een paar krasloten dus daar ligt voor mij meer kans :wink:

Sage.
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 dec 2011 17:00
Locatie: Amsterdam

Re: Zorgtoeslag "babbel"

Ongelezen bericht door Sage. »

Chocomelk schreef:Voor jou stelt dat waarschijnlijk niets voor, bij mij ook niet maar vergeet niet welke andere verhogingen eraan komen, hogere zorgverzekering, meer betalen voor gas/stroom en wat nog meer allemaal ?
Tel het dan eens allemaal bij elkaar op en wat het dan scheelt per maand en voor
sommige mensen is dat helaas veel en veel te veel ! :(
Ik denk dat 99% dit niet met mee eens zal zijn maar mensen mogen in hun handjes klappen dat zij in Nederland wonen. Ik denk dat er geen ander land is waarin de overheid mensen zo erg tegemoet komt in de kosten.

Jammer hoor, die zelfredzaamheid bij mensen is er niet meer. Het is altijd de schuld van een ander.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: Zorgtoeslag "babbel"

Ongelezen bericht door moleman »

Sage. schreef:
Ik denk dat 99% dit niet met mee eens zal zijn maar mensen mogen in hun handjes klappen dat zij in Nederland wonen. Ik denk dat er geen ander land is waarin de overheid mensen zo erg tegemoet komt in de kosten.
.
Kijk dat zijn altijd van die non-argumenten. Ik kan daar niets mee. Retorisch gezwam.
We wonen nu eenmaal in Nederland en niet in Afrika.
Ik zeur er ook niet over dat in Thailand de ziekenfonds voor de Thai gratis is, net zoals in vele Zuid-Amerikaanse landen de zorg voor eigen inwoners gratis is.
Hou dat soort vergelijkingen voor je. Ze raken noch kant noch wal.Hou je aan de Nederlandse situatie.
Laatst gewijzigd door moleman op 21 dec 2011 17:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Zorgtoeslag "babbel"

Ongelezen bericht door Chocomelk »

vogels schreef:

Om nou al een topic te openen over een eurootje minder, vind ik buiten alle proporties (mijn mening!).

En ja, ik weet dat er nog meer bezuinigingen/stijgingen komen, telt ook voor mij.
Daarin ben ik het met u eens.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: Zorgtoeslag "babbel"

Ongelezen bericht door piet jagers »

nog een paar jaar dan krijg je niets meer terug... das tenminste de bedoeling altijd al geweest :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Zorgtoeslag "babbel"

Ongelezen bericht door Chocomelk »

piet jagers schreef:nog een paar jaar dan krijg je niets meer terug... das tenminste de bedoeling altijd al geweest :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Denk ook dat het die richting op gaat.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: Zorgtoeslag "babbel"

Ongelezen bericht door moleman »

Chocomelk schreef:
vogels schreef:

Om nou al een topic te openen over een eurootje minder, vind ik buiten alle proporties (mijn mening!).

En ja, ik weet dat er nog meer bezuinigingen/stijgingen komen, telt ook voor mij.
Daarin ben ik het met u eens.
Ik niet.
Tel daarbij op, verhoging zorg gemiddeld €40,- p.j + €12,- is al €52

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Zorgtoeslag "babbel"

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

zorgtoeslag was voor een alleenstaande in 2011 maximaal 836 (officieel zelfs 835) wordt voor 2012 838. Als je de toelichting had gelezen bij de beschikking dan had je kunnen weten dat de de bedragen op hele euro's worden afgerond. Je krijgt dus in 2012 2 maal 69 euro en 10 maal 70 euro (samen 838 euro)

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Zorgtoeslag "babbel"

Ongelezen bericht door manondoris »

zalmmetwijn schreef:zorgtoeslag was voor een alleenstaande in 2011 maximaal 836 (officieel zelfs 835) wordt voor 2012 838. Als je de toelichting had gelezen bij de beschikking dan had je kunnen weten dat de de bedragen op hele euro's worden afgerond. Je krijgt dus in 2012 2 maal 69 euro en 10 maal 70 euro (samen 838 euro)
je hebt gelijk , maar waarom zetten ze dan alle mnd op rij met daarachter 69 euro ,zo is het ook verwarrend .er staat wel bij dat ze inderdaad afronden :?

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Zorgtoeslag "babbel"

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

manondoris schreef:
zalmmetwijn schreef:zorgtoeslag was voor een alleenstaande in 2011 maximaal 836 (officieel zelfs 835) wordt voor 2012 838. Als je de toelichting had gelezen bij de beschikking dan had je kunnen weten dat de de bedragen op hele euro's worden afgerond. Je krijgt dus in 2012 2 maal 69 euro en 10 maal 70 euro (samen 838 euro)
je hebt gelijk , maar waarom zetten ze dan alle mnd op rij met daarachter 69 euro ,zo is het ook verwarrend .er staat wel bij dat ze inderdaad afronden :?
Tja, je kan van een honderden miljoenen kostend systeem niet alles verwachten.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: Zorgtoeslag "babbel"

Ongelezen bericht door moleman »

zalmmetwijn schreef:zorgtoeslag was voor een alleenstaande in 2011 maximaal 836 (officieel zelfs 835) wordt voor 2012 838. Als je de toelichting had gelezen bij de beschikking dan had je kunnen weten dat de de bedragen op hele euro's worden afgerond. Je krijgt dus in 2012 2 maal 69 euro en 10 maal 70 euro (samen 838 euro)
Als je de toelichting had gelezen
Dat bedragen op hele euro's worden afgerond daar hoef ik die toelichting niet voor te lezen. Dat wist ik al, al jaren.

Ik zit nu online bij "mijn toeslagen"
Ik moest nog even huurtoeslag aanvragen Jan-Juni.
Ik kreeg April t/m Dec 2011 (€627,- ) oftewel €70,- p.m. Daar ben ik vanuit gegaan.
Als je daar een jaar van volmaakt dus €210 erbij rekent kom je op €837,-
Ik weet niet waar jij die €70,- vandaan haalt.

Maar dit is de enige realiteit:

Afbeelding
Dit staat ook in die brief.

Waar je wel gelijk in hebt is dat het niet minder is.
Overigens ben ik wel blij dat ze dat programma-tje dat je vroeger downloaden, nu online geintregeerd hebben. Dat is een stuk overzichtelijker.

Gesloten