LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] langdurig ziek door statines

Alle onderwerpen rondom de cholesterol verlagende medicijnen
fiemelke
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:03

langdurig ziek door statines

Ongelezen bericht door fiemelke »

Ik ervaar sinds anderhalf jaar de gevolgen van statines, Een verhoogde leverwaarde, een myopathie. Ik kom gewoon niet vooruit de lever waardes zakken alleen maar verder en ik voel mij alleen maar slechter. Wie heeft er ok te maken met deze klachten en kan mij verder helpen!!!!

wodan143
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2009 09:56

Re: langdurig ziek door statines

Ongelezen bericht door wodan143 »

wat dacht je van kappen , en zoeken naar andere oplossingen !!
ton

EdArnhem
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jul 2007 20:27

Re: langdurig ziek door statines

Ongelezen bericht door EdArnhem »

Ja hoor, je bent een van de velen en ik ook.

Probleem is om een leefbare compromis te vinden. Statines zijn nog onvervangbaar. Er zijn wel andere middelen om je cholesterol naar beneden te krijgen, maar die missen de "tefal"-werking van de statines. Het gaat immers niet (alleen) om je cholesterol, maar juist wel om je vaatwanden. Die moeten lekker glad zijn en niet ontstoken. Daar zorgen die statines ook voor.

Advies: statine in lage dosering om de dag nemen en verder aanvullen met visolie en Q10. Daarnaast flink vitamine C en bewegen. Uiteraard niet onverstandig eten, maar dat heeft nog het minste effect.

Mij lukt het tot nu toe op deze manier. Mijn totale cholesterol is nu rond de drie.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: langdurig ziek door statines

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

fiemelke schreef:Ik ervaar sinds anderhalf jaar de gevolgen van statines, Een verhoogde leverwaarde, een myopathie. Ik kom gewoon niet vooruit de lever waardes zakken alleen maar verder en ik voel mij alleen maar slechter. Wie heeft er ok te maken met deze klachten en kan mij verder helpen!!!!
Mijn man had dezelde klachten en we hebben het boek de cholesterol leugen gekocht, waar naar verwezen wordt in een van de reacties, maar wij hadden het al. Overgegaan op Bio-cholestocare, duurt ongeveer 2 maanden voor je het resultaat ziet van Biotics. Hij heeft nergens meer last van. Gebruikt het nu 2 jaar.

aphrodite85
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2010 13:00

Re: langdurig ziek door statines

Ongelezen bericht door aphrodite85 »

bij verhoogde levenwaardes in ieder geval uitkijken met alcohol?

Sjef Smeets
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jul 2010 16:06

Re: langdurig ziek door statines

Ongelezen bericht door Sjef Smeets »

Er is veel gezegd en geschreven over statines. In onze revalidatiegroep moest iemand zelfs iemand ermee stoppen om dat het zijn spieren aantastte. Zoals je weet is het hart ook een spier. Ik slik geen statines maar ben op het spoor gekomen van vitamine K2 en dan wel de MK7 versie.

Hielp binnen 2 weken mijn vrouw af van haar restless legs, of etalagebenen.
Mijn cholesterol zakte zwaar onder het niveau in combinatie met cholestrolremmer en mogelijk K2. Dus stopte ik de cholestrolremmers en laat over twee maanden mijn cholesterol opnieuw meten.

Vitamine K2 is onschadelijk en net zoals anthocyaan een natuurlijk middel om blijkbaar hart en vaatziekten te voorkomen. Trouwens vitamine K2 is een probaat middel tegen artherosclerose omdat het de aderverkalking tegen gaat. Het is de logistiek manager om het kalk uit de aders te voorkomen en naar het bot te transporteren. In 346 wetenschappelijke rapporten o.a. door Professor Ceer Vermeer te Maastricht redelijk onderzocht.

Succes ermee, Sjef Smeets Boxmeer

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: langdurig ziek door statines

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Sjef Smeets schreef:Er is veel gezegd en geschreven over statines. In onze revalidatiegroep moest iemand zelfs iemand ermee stoppen om dat het zijn spieren aantastte. Zoals je weet is het hart ook een spier. Ik slik geen statines maar ben op het spoor gekomen van vitamine K2 en dan wel de MK7 versie.

Hielp binnen 2 weken mijn vrouw af van haar restless legs, of etalagebenen.
Mijn cholesterol zakte zwaar onder het niveau in combinatie met cholestrolremmer en mogelijk K2. Dus stopte ik de cholestrolremmers en laat over twee maanden mijn cholesterol opnieuw meten.

Vitamine K2 is onschadelijk en net zoals anthocyaan een natuurlijk middel om blijkbaar hart en vaatziekten te voorkomen. Trouwens vitamine K2 is een probaat middel tegen artherosclerose omdat het de aderverkalking tegen gaat. Het is de logistiek manager om het kalk uit de aders te voorkomen en naar het bot te transporteren. In 346 wetenschappelijke rapporten o.a. door Professor Ceer Vermeer te Maastricht redelijk onderzocht.

Succes ermee, Sjef Smeets Boxmeer

Wat bedoelt u met de MK7 versie?

Brunolo
Berichten: 69
Lid geworden op: 14 jul 2010 10:42

Re: langdurig ziek door statines

Ongelezen bericht door Brunolo »

Inhoud verwijderd, wegens bijleggen meningsverschil.
Laatst gewijzigd door Brunolo op 27 jul 2010 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: langdurig ziek door statines

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Brunolo schreef:
jeanne-veghel schreef: Mijn man had dezelde klachten en we hebben het boek de cholesterol leugen gekocht, waar naar verwezen wordt in een van de reacties, maar wij hadden het al. Overgegaan op Bio-cholestocare, duurt ongeveer 2 maanden voor je het resultaat ziet van Biotics. Hij heeft nergens meer last van. Gebruikt het nu 2 jaar.
Ach ja, wellicht had het niks met het boek te maken, maar was het gewoon toeval.
Ik vertrouw persoonlijk meer op een arts als het dit soort dingen aangaat.
Maar goed, mag iedereen natuurlijk zelf weten of ie zomaar alles gelooft wat ergens geschreven staat, toch?

Het boek is geschreven door een Prof.Dr. Walter Hartenbach
en hij is Hart- en Vaatchirurg en hij had er
30 jaar onderzoek naar gedaan. Dat zegt mij wel iets dan.

Bio-Cholestocare is een goed middel, maar niet iedereen is in staat
dat langdurig te bekostigen. Ik vroeg me af of het middel K2 voordeliger
was, omdat ik wat mensen ken die ook flink last van de statines hebben
en er ziek van zijn geworden. Dat kwam bovenop de hoge cholesterol
die ze al hadden.

Dus als K2 een oplossing is voor die mensen, waarom niet?
Wel regelmatig je cholestorol laten checken bij de huisarts.

Brunolo
Berichten: 69
Lid geworden op: 14 jul 2010 10:42

Re: langdurig ziek door statines

Ongelezen bericht door Brunolo »

Inhoud verwijderd, wegens bijleggen meningsverschil.
Laatst gewijzigd door Brunolo op 27 jul 2010 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: langdurig ziek door statines

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Brunolo schreef:
jeanne-veghel schreef:Het boek is geschreven door een Prof.Dr. Walter Hartenbach en hij is Hart- en Vaatchirurg en hij had er
30 jaar onderzoek naar gedaan. Dat zegt mij wel iets dan.
Laatst gewijzigd door jeanne-veghel op 27 jul 2010 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Brunolo
Berichten: 69
Lid geworden op: 14 jul 2010 10:42

Re: langdurig ziek door statines

Ongelezen bericht door Brunolo »

Inhoud verwijderd wegens bijleggen meningsverschil.
Laatst gewijzigd door Brunolo op 27 jul 2010 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: langdurig ziek door statines

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

n.v.t.
Laatst gewijzigd door jeanne-veghel op 27 jul 2010 18:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Brunolo
Berichten: 69
Lid geworden op: 14 jul 2010 10:42

Re: langdurig ziek door statines

Ongelezen bericht door Brunolo »

Inhoud verwijderd, wegens bijleggen meningsverschil.

Sjef Smeets
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jul 2010 16:06

Re: langdurig ziek door statines

Ongelezen bericht door Sjef Smeets »

Jeanne Veghel.

Er bestaat een chemische versie dat is de MK 4. Het middel vitamine K2 versie MK7 is uit Nattoo opgebouwd. Het Japanse gerecht nattoo, dat is gefermenteerde sojaboon, is de basis voor de MK7. Als je dit zou slikken, de vitamine K2 dus, moet je er wel vitamine D bij slikken. Maar let op, vitamine K2 mag je niet gebruiken als je onder toezicht van de trombosedienst staat.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: langdurig ziek door statines

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Sjef Smeets schreef:Jeanne Veghel.

Er bestaat een chemische versie dat is de MK 4. Het middel vitamine K2 versie MK7 is uit Nattoo opgebouwd. Het Japanse gerecht nattoo, dat is gefermenteerde sojaboon, is de basis voor de MK7. Als je dit zou slikken, de vitamine K2 dus, moet je er wel vitamine D bij slikken. Maar let op, vitamine K2 mag je niet gebruiken als je onder toezicht van de trombosedienst staat.

Kunt u mij zeggen hoe het precies heet en de fabrikant?

bvd

Sjef Smeets
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jul 2010 16:06

Re: langdurig ziek door statines

Ongelezen bericht door Sjef Smeets »

Jeanne Veghel.

Hoi Jeanne, er zijn verschillende producenten. Maar ik zelf slik het merk Jarrow Formulas, vitamine K2, MK7 met 90 microgram. Te koop via internet bij Smeets en Graas. Ik weet niet of ik dit mag vermelden maar dat zien we dan wel. Let wel op dat je de 90 microgram neemt anders moet je tweemaal daags een tablet nemen bij 45 microgram en dat is uiteindelijk duurder.
En nogmaals als je onder behandeling bent bij de trombose dienst mag je geen vitamine K slikken. Zoniet, dan veel succes en mijn vrouw hielp het in ieder geval binnen twee weken van haar rusteloze benen af.
Dus het doet wel duidelijk iets met je aderen.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: langdurig ziek door statines

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Sjef Smeets schreef:Jeanne Veghel.

Hoi Jeanne, er zijn verschillende producenten. Maar ik zelf slik het merk Jarrow Formulas, vitamine K2, MK7 met 90 microgram. Te koop via internet bij Smeets en Graas. Ik weet niet of ik dit mag vermelden maar dat zien we dan wel. Let wel op dat je de 90 microgram neemt anders moet je tweemaal daags een tablet nemen bij 45 microgram en dat is uiteindelijk duurder.
En nogmaals als je onder behandeling bent bij de trombose dienst mag je geen vitamine K slikken. Zoniet, dan veel succes en mijn vrouw hielp het in ieder geval binnen twee weken van haar rusteloze benen af.
Dus het doet wel duidelijk iets met je aderen.

Dank je wel voor de moeite.

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: langdurig ziek door statines

Ongelezen bericht door solleila »

Ook bij http://www.iherb.com kun je goedkoper supplementen bestellen. vooral jarrow is een stuk goedkoper dan in Nederland. Solgar betaal je 30% van de prijs in nederland. Als je deze code opgeeft krijg je 5 dollar korting
IJE016
Verzendkosten zijn gratis en anders komt er iets van 7 euro bij aan verzendkosten.

Ik weet niet waarom het in Nederland zo duur moet kosten.
Laatst gewijzigd door solleila op 12 aug 2010 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.

flwrong
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jul 2009 20:32

Re: langdurig ziek door statines

Ongelezen bericht door flwrong »

Sjef Smeets schreef:Jeanne Veghel.

Hoi Jeanne, er zijn verschillende producenten. Maar ik zelf slik het merk Jarrow Formulas, vitamine K2, MK7 met 90 microgram. Te koop via internet bij Smeets en Graas. Ik weet niet of ik dit mag vermelden maar dat zien we dan wel. Let wel op dat je de 90 microgram neemt anders moet je tweemaal daags een tablet nemen bij 45 microgram en dat is uiteindelijk duurder.
En nogmaals als je onder behandeling bent bij de trombose dienst mag je geen vitamine K slikken. Zoniet, dan veel succes en mijn vrouw hielp het in ieder geval binnen twee weken van haar rusteloze benen af.
Dus het doet wel duidelijk iets met je aderen.
Hoi Sjef,
Kan je ook nog een hint geven voor de soort vitamine D die je hierbij gebruikt.
Floris

Gesloten