LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gestopt met innemen van Liptior en nu.....

Alle onderwerpen rondom de cholesterol verlagende medicijnen
leoverdi
Berichten: 80
Lid geworden op: 19 okt 2005 15:56

Gestopt met innemen van Liptior en nu.....

Ongelezen bericht door leoverdi »

In 2003 ben ik, op advies van de huisarts, begonnen met het innemen van Lipitor. Ik meende dat ik daar geen bijwerkingen van had en in datzelfde jaar kwam ik bij de internist terecht vanwege een vertraagd werkende schildklier. Daar kreeg ik thyrax voor. Door de jaren heen is de Lipitor éénmaal verhoogd nadat bleek dat het cholesterol weer steeg. Vorige maand was ik weer bij de internist en bleek mijn overall cholesterol te laag. Ik zou denken dat de Lipitor dan weer verlaagd moest worden maar dat bleek niet zo te zijn. Ik moest nog steeds Lipitor 20 blijven slikken.

Omdat ik de laatste tijd nogal veel medicatie slikte ben ik eens echt gaan kijken wat de bijwerkingen van de Lipitor nou eigenlijk waren (evenals die van mijn andere medicatie) en daar schrok ik toch wel van en ik besloot te stoppen met de Lipitor.

Inmiddels ben ik nu bijna 3 weken geleden gestopt en tot mijn verrassing ben ik van mijn zenuwpijn af (waar ik medicatie voor kreeg en waar ik nu ook mee gestopt ben) slaap ik beter, en heb ik wel degelijk minder last van gewrichtspijnen.

Maar (nu komt het) plots blijk ik een heel hoog estradiolgehalte in mijn bloed te hebben (ik ben postmenopauzaal) en tot mijn verbijstering ben ik ongesteld geworden!! Zou dit ook aan het stoppen kunnen liggen. Een afspraak met de gynaecoloog is gemaakt maar ik merk zoveel lichamelijke dingen op (ter verbetering) dat ik me dus afvraag of dit enige ongemak daar wellicht ook aan kan liggen.

Thomas
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 aug 2010 19:01

Re: Gestopt met innemen van Liptior en nu.....

Ongelezen bericht door Thomas »

leoverdi schreef:
Maar tot mijn verbijstering ben ik ongesteld geworden!!
Ongesteld is geen slechte teken. Integendeel. :oops:
Gewoon goed luistert naar je lichaam.

leoverdi
Berichten: 80
Lid geworden op: 19 okt 2005 15:56

Re: Gestopt met innemen van Liptior en nu.....

Ongelezen bericht door leoverdi »

Ik ben officieel postmenopauzaal dus het is een veeg teken dat ik nu plots een hoge oestrogeengehalte heb en ongesteld ben. Als ik 30 zou zijn was ik het vast met je eens maar nu niet :lol:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Gestopt met innemen van Liptior en nu.....

Ongelezen bericht door tiptoo »

leoverdi schreef:
Inmiddels ben ik nu bijna 3 weken geleden gestopt en tot mijn verrassing ben ik van mijn zenuwpijn af (waar ik medicatie voor kreeg en waar ik nu ook mee gestopt ben) slaap ik beter, en heb ik wel degelijk minder last van gewrichtspijnen.
dit vind ik toch een belangrijk punt ...cholesterol middelen hoor je veel klachten van en ach ....weet niet hoe oud je bent maar druk maken over het feit dat je ongesteld bent...zou ik niet doen :mrgreen:

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: Gestopt met innemen van Liptior en nu.....

Ongelezen bericht door solleila »

Geweldig dat door het stoppen die lipitor je geen klachten meer hebt. Je ben vast niet de enige. Radar heeft een tijdje geleden een reportage gemaakt over statines de naam van deze groep medicijnene die je slikt. Lipitor is een statine.

Verder kan vet en cholesterol wel degelijk invloed hebben op je hormonen. Misschien is het toeval dat je ongesteld bent,maar het hoeft niet.

Gesloten