LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 123 copmputers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Thijs-jan
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2006 10:58

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door Thijs-jan »

Meerder bronnen, waaronder de website van de Kamer van Koophandel, melden dat door de rechtbank (op 6 april) het faillissement van de volgende ondernemingen is uitgesproken: Twente Computers, 123Computers, 123geheugen.com, 123harddisks.com, Geheugenkopen.nl en AAAmemory. Zie Tweakers shopsurvey

Dragon76
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2006 11:57

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door Dragon76 »

Hallo allemaal,

Ik ben een oud werkneemster van Xenon BV, een bedrijf waar je zelf je computer kunt samenstellen en losse onderdelen voor een computer kan kopen. Dit bedrijf werd toen gerund door Raymond Hofs. Ik heb de tot nu toe reacties van Radar gelezen en kan alles beamen wat er gebeurd. 123Computer is in de tijd dat ik bij Xenon BV werkte opgericht. En alles wat er bij 123Computer gebeurd is, is voorafgaande al bij Xenon BV gebeurt. Ik wil jullie er alleen op attenderen dat het personeel daar alleen doet wat Raymond Hofs hen opdraagd en doen ze dat niet gaan ze de laan uit en daar dreigt hij ook mee. Ik kreeg ook de zak omdat ik naar mijn salaris vroeg wat ik en de rest van het personeel in die tijd gewoon niet kreeg!!! Eigenlijk was het voor mij een geluk bij een ongeluk, was namelijk al een tijdje aan solliciteren en had voordat hij alles rond had voor mijn ontslag had ik al een nieuwe baan, en heb zelf ontslag genomen. Heb daarna nog met wat collega's contact gehad en natuurlijk verhalen gehoord dat het daarna nog erger was geworden. Ik heb mijn geld uiteindelijk na veel getouw trek wel gekregen maar weet dat veel personeel hun geld NIET hebben gekregen. Mijn vertrouwen in de zakenwereld had een behoorlijke deuk gekregen en gelukkig heeft mijn huidige werkgever het tegendeel bewezen.

Er heeft ook een artikel in de Twentsch Courant Tubatia gestaan van Donder dag 6 april 2006. Voor de liefhebbers...

Ik wil nog een ding zeggen hierover:
Kijk uit naar mijn mening is Raymond Hofs een corrupt mannetje.... en ik heb er geen vertrouwen in dat dat ooit zal veranderen.

Groetjes

Chris76
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2006 12:22

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door Chris76 »

Hallo Dragon

Uit je reactie begreep ik dat je gewerkt hebt voor meneer Hofs. Ik kocht zelf vaak spullen bij Xenon en was ervan overtuigd dat het bedrijf goed draaide. Op een gegeven moment verhuisden jullie zelfs naar een heel mooi pand met een winkel erin. Hoe kan het dan dat meneer Hofs dat allemaal in zijn eentje voor elkaar heeft gekregen? Er moet dan toch ook wel veel geld achter hebben gezeten.
Ik merket wel als klant dat het eerst allemaal prima ging en dat ik later steeds langer moest wachten. Waar is het eigenlijk mis gegaan?
Ik heb in elk geval vorige week nog geld voor mijn geannuleerde order ontvangen maar dat er iets vreemds aan de hand is is mij ook wel duidelijk.

WMJQ
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 apr 2006 12:45

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door WMJQ »

Is het waar, gaat 123 Computers stoppen?
Kunnen we dan fluiten naar onze centen en/of produkten waar we al zo lang op zitten te wachten?
Wat zijn de volgende oplichtingspraktijken van de 2 heren en kunnen ze zich weer gewoon inschrijven bij de KvK? :evil: :evil:

Eulie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2006 16:46

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door Eulie »

ik heb verschillende mensen gebeld, kamer van koophandel etc, ook de curator die ik moest bellen na het bericht dat Twente Computers BV failliet was. Wat ik begrepen heb daarvan is dat twente computers BV een moederonderneming is en dat de bedrijven zoals 123computers etc niet failliet zijn. Met bellen kom je nergens, de gegevens worden genoteerd en je wordt terug gebeld, dit gebeurd dus niet. Ik zit er aan te denken om deze personen eens in enschede op te zoeken en de zaken daar af te handelen.
Gr Erwin

WMJQ
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 apr 2006 12:45

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door WMJQ »

Voor zover ik weet bestaat de winkel 123 Computers eind van deze maand niet meer, de websites hadden allang uit de lucht moeten zijn want volgens de heren zijn ze daar een aantal maanden geleden al mee gestopt!! :roll:
Het is en blijft een hele vreemde zaak......... :evil: :evil:

WMJQ
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 apr 2006 12:45

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door WMJQ »

Beide heren beginnen begin mei een nieuwe zaak en wel een soort Kijkshop!! Ik denk dat iedereen die nog wat terug krijgt van de 123 Group kan fluiten naar zijn centen want DHR HOFS weet het zo te draaien dat je gewoon niks van ze terug krijgt!! Er zitten werknemers al maanden op hun salaris van december te wachten, geen inkomsten betekent gewoon geen salaris!!Je bent toch gek dat je daar blijft werken wanneer je al maanden geen salaris krijgt!!Dit hele gedoe is gewoon een schande! :evil: :evil:

cruella
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 mar 2006 15:08

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door cruella »

kijkshop, das ne goeie,kijken maar aankomen niet!!!!! :lol:
Das ne echte oplichter en boeten zal hij doen :twisted:

WMJQ
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 apr 2006 12:45

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door WMJQ »

Tja, een winkel voor Afrikaanse maskers ed want daar is een hoop vraag naar............. :roll: :roll:

WMJQ
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 apr 2006 12:45

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door WMJQ »

Hoeveel mensen zitten er nu eigenlijk nog op hun produkt of geld te wachten?? :mrgreen:

WMJQ
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 apr 2006 12:45

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door WMJQ »


crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door crazyme »

Domeinnaam 123group.nl (eerste domein)
Status actief

Registrant :
Verenigde Twentse Computer Bedrijven B.V.
Kanaalstraat 131
7547 AR ENSCHEDE
Netherlands

WMJQ
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 apr 2006 12:45

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door WMJQ »

De heren verkopen nu een ruim assortiment van afslankpillen tot kantoorartikelen......!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

olle_tobias
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2006 20:24

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door olle_tobias »

Hallo,
Mijn verhaal lijkt op dat van Eulie. Ik had de uitzending wel gezien van radar over dit onderwerp. Maar was me niet bewust dat er ook een forum was. Ik heb mij ook al opgegeven bij Radar dat ik op de lijst wilde van de gegevens die naar Dhr. Hofs zouden worden gestuurd. Dit is mijn verhaal. Het gaat om dat ik het geld van de niet geleverde, maar wel betaalde AMD Athlon 64 3200+ processor.

Ik heb op 28 december 2005 meerdere onderdelen gekocht bij Twente Computers. Ik heb daarvoor €556,85 betaald. Op de site wordt vermeld dat de levertijd enkele dagen is. Na enkele weken had ik nog niets ontvangen dus heb ik gebeld. Op mails werd niet gereageerd. Na enkele telefoontjes verspreid over enkele weken werd mij toegezegd dat alles zou worden toegestuurd op de AMD Athlon 64 3200+ processor na . Op factuur werd vermeld dat de AMD Athlon 64 3200+ processor niet leverbaar was. Het bedrag dat ik teveel had betaald €164,85 zou worden teruggestort op mijn rekening.
De spullen zijn geleverd maar tot op heden heb ik het geld nog niet teruggestort gekregen op mijn rekening.

Ik heb Twente Computers enkele malen geprobeerd te bellen maar ik kan u niet te pakken krijgen. Ik heb later ook nog een aangetekende brief verstuurd die wel ontvangen is maar niets mee gedaan. Het is nu 29 mei en ik heb me geld nog niet. De spullen werken overgens prima...

Ik hoop dat ik op deze manier als nog iets terug kan zien van me geld. Ik heb nog niet alle reacties op het forum gelezen maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Hartelijke groeten,
Tobias

WMJQ
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 apr 2006 12:45

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door WMJQ »

Ze kunnen niet eens maandelijks het salaris van hun personeel betalen laat staan dat ze geld terug kunnen betalen, geen inkomsten betekend dus ook geen betalingen.
Ik hoop echt dat ondanks dat de heren over zijn gestapt naar iets anders, TrosRadar er boven op blijft zitten want ook dit gaat de verkeerde kant op.
Dhr Hofs heeft geen plaat voor zijn kop maar een blok beton, hij probeert op allerlei mogelijke manieren geld te verdienen maar hij houdt op geen enkele manier rekening met de consument!!!! :evil: :evil: :evil: :evil:

xenonbyte
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:43

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door xenonbyte »

http://www.123shops.net/images/ <- open dir

http://www.123shops.net/images/header.psd <- En hier kun je een spelletje van maken: Maak van dit psd bestand de logo's van de andere sites van 123 group! [/url]

whostino
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2006 21:49

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door whostino »

ik heb begin februari een geheugen besteld en betaald en ik heb tot nu toe (juni2006) nog niks ontvangen. ik heb ze geprobeerd te bellen maar tevergeefs en emails worden ook niet op gereageerd.

ik ben blijkbaar niet de enige die opgelicht is door geheugenkopen.nl want overal worden op forums deze oplichterij van deze mensen geschreven.

ik ga zeker naar de politie en ik hoop dat ze hun straf krijgen en dat de opgelichte mensen hun geld terug krijgen.

WMJQ
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 apr 2006 12:45

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door WMJQ »

Ik zou wanneer ik jou was zeker aangifte doen, hoe meer mensen dit doen hoe eerder de politie iets kan gaan doen denk ik.
Ik wens je in iedergeval succes!! :wink:

WMJQ
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 apr 2006 12:45

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door WMJQ »

Is het het doek gevallen voor 123 computers?
Er is naar mijn weten faillisement aangevraagd.... :roll:
En wat nog het meest lachwekkende is, is dat Serdar Aydin een boek heeft geschreven over ondernemen. Het is echt dezelfde S. Aydin.

http://www.kluwershop.nl/details.asp?pr ... 56a6617b4d

robbyn
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2006 11:19

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door robbyn »

Ik hoorde dat het doek inderdaad is gevaallen.
De zaak zou nu echt falliet zijn, de site geeft alleen 123computers.nl weer en verder niets.
Komt dus eindelijk een einde aan deze ellende.
Zelf overigens geen last van gehad. Heb daar alleen dingen afgehaald en daar gelukkig geen problemen mee.

Gesloten