LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 123 copmputers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
roy van Weely

123 copmputers

Ongelezen bericht door roy van Weely »

ik heb een aantal maanden geleden een harde schijf besteld, en betaald, bij de internetwinkel 123 computers. Ik heb de schijf nooit ontvangen en krijg ook mijn geld niet terug ondanks een mail ( na veel aandringen) dat dit wel zou gebeuren. Ik heb navraag gedaan bij de KvK en wat bleek: het bdrijf is al vorige jaar failliet gegaan. Bij navraag bij de curator blijkt dat 123 computers een rekening nummer gebruikt van een ander berdijf n.l. Xenon computers in Hengelo. De eigenaar, de heer Ramond Hofs, van deze b.v. is dezelfde eigenaar als van 123 computers. Intussen blijft de site van 123 computers gewoon op internet staan en kun je daar nog steeds artikelen bestellen en betalen die je dus nooit krijgt.

Kunt u misschien iets voor mij doen of in het programma radar hier aandacht aan besteden om te voorkomen dat andere mensen opgelicht worden. Er zijn meer mensen die door dit bedrijf belazerd zijn zoals te lezen is op internet bij google als je het woord oplichting intoetst. Hartelijk dank voor de moeite.

vriendelijke groet Roy van Weely

gekido
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jun 2005 19:35

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door gekido »

Zit net even op die site te kijken maar die site zelf is niet echt uitnodigend..... Qua videokaarten lijkt 123computers een voorliefde te hebben voor Asus, wat wel een goed merk is maar je verwacht meer diverse merken bij een hedendaagse pcwinkel.... Zou hier sowieso niet zo snel wat kopen, ook al had de winkel geen slechte reputatie...

Bob33
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 okt 2005 10:54

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door Bob33 »

:? Hoe lees jij die berichten hier en bij tweakers dan?

Gisbers
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2006 15:01

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door Gisbers »

Uitermate slecht bedrijf. Idem 123 computers wat zelfde bedrijf is.
Na vele beloftes wordt geheugen niet geleverd. Aangifte gedaan bij de politie. Ik roep iedereen op aangifte te doen.
Handelswijze van bedrijven zijn als volgt samen te vatten:
betaling wordt afgeschreven en vervolgens kunnen klanten maanden wachten op levering. Vele beloftes ten spijt wordt uiteindelijk niet geleverd. Zie ook Tweakers.net.
Van grote aantallen klanten wordt geld op bankrekening van bedrijf vastgehouden. In enkele gevallen wordt geld teruggestort.
Een voorzichtige schatting levert op dat zodoende op duizenden euro's rente wordt genoten door deze bedrijven.
Nogmaals: doe aangifte.

john199
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jan 2006 10:14

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door john199 »

Het zijn inderdaad oplichters.Net als Twente computers (heb ik in december een processor besteld en betaald, maar krijfg niks geleverd. De volgende bedrijven zijn ook van dezelfde eigenaar: geheugenkopen.nl,123geheugen.com,AAmemory.nl.Mijn advies Stuur een brief (voor zover je dat al niet gedaan heb) en stel ze in de gelegenheid binnen een bepaalde termijn te betalen.Doen ze dat niet, schakel dan de politie in (doe aangifte van oplichting) en een Deurwaarder.

william22
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2006 17:15

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door william22 »

Beste mensen, bent u ook opgelicht door deze zaak, meld u dan!
Samen kunnen we misschien deze oplichtingspraktijken stoppen!

1-Reageer hier als u bent opgelicht.
2-Doe aangifte bij de politie, blijkbaar zijn er nog te weinig meldingen

links naar overige forums/sites betreft deze oplichter:

1-http://www.internetoplichting.nl/cgi-bi ... 1133562925
2-http://computer.nieuw.nl/winkel/geheuge ... cties.html
3-http://www.opgelicht.nl/forum/viewtopic ... d75c19cef0
4-http://tweakers.net/shopsurvey/4964?

De website van 123computers vind u hieronder:
http://www.123computers.nl

(inmiddels 2 mede-gedupeerden gevonden...)
Laatst gewijzigd door william22 op 18 feb 2006 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.

audioruud
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2006 15:09

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door audioruud »

Ook ik heb nog steeds mijn geld niet terug na het annuleren van mijn bestelling via geheugenkopen.nl
Het verhaal is overeenkomstig de andere meldingen:
- bestellen
- betalen
- er worden defecte geheugenmodules geleverd
- teruggestuurd, hiervan een bevestiging per e-mail
- na 6 weken nog steeds niets ontvangen, dus bestelling geannuleerd, telefonisch op een van de schaarse momenten dat de telefoon werd opgenomen, hiervan is een bevestiging gestuurd per e-mail
- na een maand nog steeds geen geld terug

Ik ga zeker aangifte doen tegen R. Hofs, van Argon B.V. de zaakvoerder achter geheugenkopen (en nog een groot aantal andere internetbedrijfjes)

Op dit moment staat er op de iste een melding dat ze wegens een technische storing niet bereikbaar zouden zijn.

R. Jansen

digimax
Berichten: 113
Lid geworden op: 25 nov 2003 20:16

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door digimax »

soortgelijke ervaring met geheugenkopen.nl.

ik krijg sterk de indruk dat ze via ebay 2dehands of gewoonweg b-merk spul inkopen, omstikkeren en tegen net iets lagere gebruikelijke retailprijzen aanbieden.

ik heb ondertussen wel geleverd gekregen (merkloos dimmetje) nadat een eerste zending D.O.A was, maar blijft een vreemde zaak na talloze mailtjes en telefoontjes en dikke maand wachten. ik raad iedereen af daar te kopen.

william22
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2006 17:15

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door william22 »

Goh, je meent het...

Een van de Frontpage Admins zag onderstaande surveys van jou staan in de Shop Surveys van
Geheugenkopen.nl (http://tweakers.net/shopsurvey/6683)
AAAmemory (http://tweakers.net/shopsurvey/7026)
123geheugen.com (http://tweakers.net/shopsurvey/6685)
en heeft besloten deze te verwijderen.

Tweakers.net lijkt er wel bij in te zitten, maar ze laten mijn oproep bij TwenteComputers wel staan!?! :S
http://tweakers.net/shopsurvey/6679

stefantriep
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2006 13:46

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door stefantriep »

Mijn verhaal kan je ook hier zien:
http://tweakers.net/shopsurvey/6679

Iedereen weet inmiddels hoe het gaat.
Bij mij gaat het om een bedrag van 175,40 en dat WIL ik terug!!!

Radar moet er gewoon komende uitzending wat aan doen!!!

Als Radar en de politie niet kunnen helpen, stel ik voor om met een grote groep mensen een deurwaarder er op af te sturen en al het geld terug te eisen. Dus mensen, reageer zoveel mogelijk, zodat Rader er aandacht aan besteed!

william22
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2006 17:15

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door william22 »

meld je dan ook meteen ff op:
[email protected]
Als we nou iedereen een beetje op een lijn kunnen krijgen, gaan we binnenkort ECHT aktie ondernemen!

vandaag overigens nog contact met 123computers gehad, hij werd helemaal nerveus van me. Dreigde om langs te komen...
Maar goed zal niets helpen, is mij al meerdere malen belooft het geld terug te storten. (loopt nu al 9 maanden).
Probeer alleen ook eens mede-gedupeerden te vinden. Met een man of 20 moet dit snel op te lossen zijn.
Laat het er nooit bij zitten jongens/meisjes, ik in iedergeval nooit.

Misschien kan jeroen ons allen samen in contact brengen via zijn mailbox? Kunnen we eens bijvoorbeeld via MSN ff babbelen hierover.

stefantriep
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2006 13:46

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door stefantriep »

Ik heb me een tijd geleden al gemeld bij Jeroen op zijn aangemaakte adres, ik heb alleen een tijd niets vernomen van hem.

Jeroen, kan je ons in contact brengen met de anderen via msn?

Roger Olislagers
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2006 15:19

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door Roger Olislagers »

GRRRRRRRRRR

Ben ookal opgelicht door Twente computer al 2 maanden wacht ik op een geheugen simm voor mijn laptop en wordt steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Heb er genoeg van. Wat kun je er aan doen.

Groetjes Roger

Block
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2006 17:29

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door Block »

Hoi,

Ook ik ben opgelicht door twentecomputers,en wel voor 440,85.
Ik had 11-01-2006 wat besteld en betaald,maar tot nu toe heb ik nog steeds niks.
Wel heb ik vorige week een mailtje gehad dat het deze week zou komen zo niet werd me geld terug gestort.
Maar daar heb ik nu weinig vertouwen in,na alles zo beetje gelezen te hebben.
Ik had ook geheugen besteld bij geheugenkopen.nl,maar dat is gewoon goed gegaan.

Jeroen

sooki
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2006 15:47

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door sooki »

Hoi allemaal,

Alvorens een juridische procedure te beginnen tegen Twentecomputers, 123computers, aaamemory, geheugenkopen etc. en andere webwinkel die beheerd worden door 1 zelfde persoon, Ramond Hofs, raad ik jullie het volgende aan.

Het moment waarop je hebt betaald, heeft de webwinkel een plicht op zich genomen om te leveren voor hetgeen je betaald hebt. Je hebt een overeenkomst met de webwinkel.
Van wanprestatie kan alleen sprake zijn bij een overeenkomst en hier is degelijk sprake van een overeenkomst.


Schrijf eerst een brief naar de winkel waar je het besteld hebt. Daarin moet je stellen dat ze hun afspraak niet nagekomen zijn (motiveren waarom) en dat ze reeds in gebreke zijn (ingebrekestelling noemt men dit). Daarna schrijf je dat indien de webwinkel niet binnen een week na dagtekening de overeenkomst is nagekomen, je gerechtelijke stappen zult ondernemen waarvan de kosten op de webwinkel verrekend zullen worden. Na een week schrijf je hun dat ze in verzuim zijn en dat de gerechtelijke stappen in gang gezet zullen worden.

Hebben jullie nadere vragen inzake de juridische stappen, dan wil ik ze allemaal beantwoorden nog voordat ik op vakantie ga (binnekort).

Er rest geen andere keus in dit geval dan juridische stappen. Degenen die een rechtsbijstandverzekering hebben, schroom niet om zo snel mogelijk contact op te nemen met hun. Begin wel alvast met het schrijven van de vrieven zoals bovenbedoeld. Want de ingebrekestelling is een absolute voorwaarde voor het kunnen ondernemen van juridische stappen.
Ik heb mijn spullen reeds gehad na 3 maanden elke dag bellen en nogmaals bellen. Ik stond op het punt juridische stappen te ondernemen. Meer genoegdoening zou ik gehad hebben indien ik die Ramond persoonlijk zou tegenkomen.......Tevens ben ik benieuwd naar het aantal gedupeerden.

Maar dat wil niet zeggen dat ik de anderen in de steek laat.

Go for it boys/girls! Go for it.

sooki
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2006 15:47

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door sooki »

Hoi allemaal,

Alvorens een juridische procedure te beginnen tegen Twentecomputers, 123computers, aaamemory, geheugenkopen etc. en andere webwinkel die beheerd worden door 1 zelfde persoon, Ramond Hofs, raad ik jullie het volgende aan.

Het moment waarop je hebt betaald, heeft de webwinkel een plicht op zich genomen om te leveren voor hetgeen je betaald hebt. Je hebt een overeenkomst met de webwinkel.
Van wanprestatie kan alleen sprake zijn bij een overeenkomst en hier is degelijk sprake van een overeenkomst.


Schrijf eerst een brief naar de winkel waar je het besteld hebt. Daarin moet je stellen dat ze hun afspraak niet nagekomen zijn (motiveren waarom) en dat ze reeds in gebreke zijn (ingebrekestelling noemt men dit). Daarna schrijf je dat indien de webwinkel niet binnen een week na dagtekening de overeenkomst is nagekomen, je gerechtelijke stappen zult ondernemen waarvan de kosten op de webwinkel verrekend zullen worden. Na een week schrijf je hun dat ze in verzuim zijn en dat de gerechtelijke stappen in gang gezet zullen worden.

Hebben jullie nadere vragen inzake de juridische stappen, dan wil ik ze allemaal beantwoorden nog voordat ik op vakantie ga (binnekort).

Er rest geen andere keus in dit geval dan juridische stappen. Degenen die een rechtsbijstandverzekering hebben, schroom niet om zo snel mogelijk contact op te nemen met hun. Begin wel alvast met het schrijven van de vrieven zoals bovenbedoeld. Want de ingebrekestelling is een absolute voorwaarde voor het kunnen ondernemen van juridische stappen.
Ik heb mijn spullen reeds gehad na 3 maanden elke dag bellen en nogmaals bellen. Ik stond op het punt juridische stappen te ondernemen. Meer genoegdoening zou ik gehad hebben indien ik die Ramond persoonlijk zou tegenkomen.......Tevens ben ik benieuwd naar het aantal gedupeerden.

Maar dat wil niet zeggen dat ik de anderen in de steek laat.

Go for it boys/girls! Go for it.

Juleh
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 dec 2005 13:32

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door Juleh »

Ook ik ben gedupeerde van twentecomputers. Op 19-12 Eur 351,40 overgeboekt en na weken niet leveren uiteindelijk geannuleerd met de toezegging dat ik mijn geld terug kreeg en dat is tot op de dag van vandaag niet gebeurd.

Juleh
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 dec 2005 13:32

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door Juleh »

Het motto van Twente Computers is "Passie voor Prestatie". Ons doel is om klanten zo snel en goed mogelijk te helpen. Dit geldt voor de afhandeling van orders, maar ook voor de after sales service.
:roll:

Twentestream
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 okt 2005 16:49

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door Twentestream »

Ik ben er toevallig vanmorgen nog geweest om geheugen te halen maar ben netjes te woord gestaan en heb netjes mijn geheugen gekregen.
Maar ja nu ben ik er dus zelf geweest en niet via internet besteld dus kan niet zeggen hoe het dan is.
Maar het zijn allemaal de zelfde winkels hoor.

123computers
geheugenkopen.nl
twentecomputers.nl

Maar ze hebben dus nog wel een winkel in Enschede het is dat u het even weet misschien eens een bezoekje brengen een optie.

sooki
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2006 15:47

Re: 123 copmputers

Ongelezen bericht door sooki »

Nou, toen ik mijn spullen als maar niet kreeg, deed ik een verzoek om ze zelf op te halen. Want ze logen gewoon door de telefoon dat het pakket verkeerd geadresseerd was en dat ze het vervolgens retour kregen. Maar met de juiste adressering zou het toch weer binnen 2-3 dagen ontvangen kunnen worden???
Het duurde weer een week. Toen ik weer belde (urenlang geprobeerd elke dag), kreeg ik te horen dat de geheugenmodules per ongeluk naar iemand anders was verzonden door een andere collega (Vincent) die dacht dat het artikel als voorraad aangemerkt kon worden.
Daarna heb ik een mooie 5 weken mogen wachten.

Ophalen was niet mogelijk!!!!! Volgens twentecomputers was het ophalen niet mogelijk. omdat die service niet in de prijs was berekend. Het sloeg nergens op..... Ik moest lachen van hun argument.

Gesloten