LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Accu laptop 3 maal opgeladen en nu al stuk, géén garantie!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gert K
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2004 21:16

Accu laptop 3 maal opgeladen en nu al stuk, géén garantie!

Ongelezen bericht door Gert K »

Ik heb de accu van m'n laptop stuk en een koopbon met daarop vermeld (Dynabite) 24 maanden garantie, normaal fabrieksgarantie is één jaar.
Men wil de accu niet vervangen, is bijna nooit gebruikt geweest en heb hem nog géén 5 keer moeten opladen.
Het gaat hierbij om een Acers Aspire 1307LCI van 01-06-2003, dus iets meer dan een jaar oud.
GARANTIE WAT HOUDT DAT NOG IN?

Brombeer
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2004 16:00

Re: Accu laptop 3 maal opgeladen en nu al stuk, géén garantie!

Ongelezen bericht door Brombeer »

Niets, ik heb hetzelfde gehad met mijn videocamera van sony. Een paar keer opgeladen, maar de accu behield zijn kracht niet vast, terug gegaan naar de winkelier maar geen garantie. Wel kunnen ze tegen woordig die dingen repareren maar de kosten hiervan zijn bijna hetzelfde als de kosten van een nieuwe accu. Tel uit je winst.
Kortom, je moet echt geluk hebben met een accu anders wordt het een dure grap.

accu

Re: Accu laptop 3 maal opgeladen en nu al stuk, géén garantie!

Ongelezen bericht door accu »

Heel vaak is op accu's geen garantie omdat ze door verkeerd gebruik stuk gaan

Een accu MOET regelmatig op en ont- laden worden om goed te blijven en dat is nu juist de fout die de meeste mensen maken
Ook half volle acuu's laden is niet goed bij de meeste typen

G@itP
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 okt 2004 16:43

Re: Accu laptop 3 maal opgeladen en nu al stuk, géén garantie!

Ongelezen bericht door G@itP »

Pobeer het eens via de servicedesk van Acer zelf, heb er zelf goede ervaringen mee. Inderdaad wordt er normaal gesproken geen garantie op een accu gegeven, maar indien je een produkt koopt mag je er van uit gaan dat er een technisch goed produkt geleverd word. Misschien dat er van de kant van Acer uit Coulance gehandeld kan worden.
De servicelijn is te bereiken via:

Acer Computer BV (Benelux)
Europalaan 89
5232 BC 's-Hertogenbosch
Nederland

Acer Infolijn (particulieren): 0800-0158 (gratis)
Acer Helpdesk (particulieren & resellers): 0900-2020767 (0,20 Euro/minuut)
Resellers: 073 - 6459645
Fax : 073 - 6459690

Gert K
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2004 21:16

Re: Accu laptop 3 maal opgeladen en nu al stuk, géén garantie!

Ongelezen bericht door Gert K »

Geplaatst op 05 Nov 2004 13:23 door G@itP


--------------------------------------------------------------------------------

Pobeer het eens via de servicedesk van Acer zelf, heb er zelf goede ervaringen mee. Inderdaad wordt er normaal gesproken geen garantie op een accu gegeven, maar indien je een produkt koopt mag je er van uit gaan dat er een technisch goed produkt geleverd word. Misschien dat er van de kant van Acer uit Coulance gehandeld kan worden.
@G@itP

Ik heb met Acer helpdesk gebeld, maar helaas kan men niet ingaan op mijn probleem.
In sommige gevallen zou je dus een uit coulance een accu 'kunnen' aanbieden voor de helft van de prijs, maar zelfs dit is niet ter sprake.
Ik heb de koopbon nog ééns goed doorgenomen en er staat duidelijk vermeld dat ik 24 maanden garantie heb, dit zonder verwijzingen.
De garantie betreffende mijn laptoptas is LEVENSLANG, ik weet niet of dit ook voor de ritsluiting telt (produktprijs € 37,82 en levenslange garantie ??????????).
Of zou men aldaar denken laptop 1 jaar plezier, tas blijft over, zonde van zo'n lege tas.
Ik begin langzamerhand, net als bij verzekeringen, ook de garantie die wordt geleverd een 'wassen neus', alles wat stuk kan gaan valt net niet meer onder de garantie en wat er nog wel onder valt duurt soms enkele maanden voor je het weer terug hebt.

Bedankt voor je reactie, ik denk binnenkort even met aangetekend schrijven.

Gert K
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2004 21:16

Re: Accu laptop 3 maal opgeladen en nu al stuk, géén garantie!

Ongelezen bericht door Gert K »

Geplaatst op 05 Nov 2004 10:35 door accu


--------------------------------------------------------------------------------

Heel vaak is op accu's geen garantie omdat ze door verkeerd gebruik stuk gaan

Een accu MOET regelmatig op en ont- laden worden om goed te blijven en dat is nu juist de fout die de meeste mensen maken
Ook half volle acuu's laden is niet goed bij de meeste typen
Ik ben het met je ééns, dit wanneer verkeerd gebruik ter sprake is.
Maar je hebt ook zo iets als onwetendheid en 'slecht' produkt accu, (zie de uitsluiting betreffende garantie), waarbij je mooi een probleem hebt met een produkt wat zowel portabel alsook basis gebruikt kan worden.
En ik ben van mening, dat bij de huidige techniek je dit probleem kunt voorkomen.
Een simpele aanpassing van een schakeling in de stroomvoorziening "thuisgebruik netspanning, of het laden van de accu".
Is de accu vol, dan automatisch overgaan naar accugebruik, maar ja wie ben ik, niet een persoon die accu's verkoopt voor € 130,00.

Gert K
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2004 21:16

Re: Accu laptop 3 maal opgeladen en nu al stuk, géén garantie!

Ongelezen bericht door Gert K »

Accu verwijderd, computer sloeg vast en wil niet meer opstarten, alles geprobeerd, zelfs een andere HD, hij ligt nu in de grijze container, ik werd even niet goed.
Heb vanochtend een nieuwe gehaald, met drie jaar extra en betaalde 'uitgebreide garantie/verzekering' en hoop nu wel deugdelijk produkt te hebben (kan stuk gaan, maar als het mij maar géén bakken met geld kost).
Laptop is veel sneller en deze accu moet 5 uur spanning kunnen leveren en dat is wat anders als 20 minuten.

NB niet van het zelfde merk.

Gast

Re: Accu laptop 3 maal opgeladen en nu al stuk, géén garantie!

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Gert,

Ook ik zal nooit meer een Acer laptop kopen, deze funktioneert nu overigens naar behoren en ook de accu is tot nu toe goed.

Echter ook ik ben met de servicedesk van Acer in de clinch geraakt, werkelijk schandalig hoe ze je daar behandelen. Onbeschofd, ze lachen je uit en doen verder niks voor je.

Hoop dat je nieuwe laptop je veel plezier zal brengen.

Gert K
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2004 21:16

Re: Accu laptop 3 maal opgeladen en nu al stuk, géén garantie!

Ongelezen bericht door Gert K »

Ook ik zal nooit meer een Acer laptop kopen, deze funktioneert nu overigens naar behoren en ook de accu is tot nu toe goed.

Echter ook ik ben met de servicedesk van Acer in de clinch geraakt, werkelijk schandalig hoe ze je daar behandelen. Onbeschofd, ze lachen je uit en doen verder niks voor je.

Hoop dat je nieuwe laptop je veel plezier zal brengen.
Verder had ik ook géén problemen, dit tot die accu stuk ging (en géén garantie).
Je belt de winkelier discussie (moderne ruzie), dan de fabrikant (verkocht is verkocht, jammer) en ze laten je gewoon in de kou staan.
Ben je ziek, oud en kun je moeilijk uit je woorden komen, dan hoor je zonder dat je het merkt het woord coulance vallen, veelal blijft het daar dan ook bij.
Weet je wat heel vreemd is een laptoptas van € 38,00, levenslange garantie!!!, nu nog een laptop die deze tas waardig is.
De nieuwe bevalt prima en heeft een accu, die alleen door veel gebruik stuk kan gaan.
Die andere accu f 300,00 sorry € 139,00 wat een verschil hè, blijkt achteraf een wegwerp artikel te zijn net als de laptop waar deze accu in zit.

Nee géén Acer weer.

Gast

Re: Accu laptop 3 maal opgeladen en nu al stuk, géén garantie!

Ongelezen bericht door Gast »

u leest verkeerd m.i

ook ik heb een acer laptop aspire1703sm_2.6
zelfs met uitgebreide garantie(3jaar) is de accu maar 6maanden ! in de garantie.

kijk maar eens goed in de garantie voorwaarden.


Gert K.

Re: Accu laptop 3 maal opgeladen en nu al stuk, géén garantie!

Ongelezen bericht door Gert K. »

Geplaatst op 09 Nov 2004 19:24 door pechvogel


--------------------------------------------------------------------------------

u leest verkeerd m.i

ook ik heb een acer laptop aspire1703sm_2.6
zelfs met uitgebreide garantie(3jaar) is de accu maar 6maanden ! in de garantie.

kijk maar eens goed in de garantie voorwaarden
Ja weet ik, 3 jaar maar ik heb inbedongen dat ik ook drie jaar garantie op alles wil hebben, zwart op wit.
Dit riscico wilde men wel nemen, nieuw uit de doos en verkocht is verkocht.
Weet je wat een accu inkoop kost ?

Gast

Re: Accu laptop 3 maal opgeladen en nu al stuk, géén garantie!

Ongelezen bericht door Gast »

Jou probleem wordt heel groot, als de accu stukgaat over 1 jaar

Gesloten