LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer geeft blauw scherm

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door opa »

In de herhaling:

De PC geeft toch een melding in je blauwe scherm op welk adres de fout zit?
Wat staat daar?

Henri_Hoogeveen
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 mar 2006 20:48

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door Henri_Hoogeveen »

deze meldingen verschillen regelmatig ..www.woltinge-media.nl/scherm.JPG dat is een foto van een melding..ze verschillen dus regelmatig. dus deze medlding zegt weinig.
de pci card bij deze melding is inmiddels vervangen door een andere (door mij zelf en deze is in een andere pc gezet waarbij hij het probleemloos doet)
dus daar ligt het probleem niet op zich zelf aan. toen ik deze er geheel uit had gehaald kreeg ik geen melding, maar vanavond is deze door mij uitgeschakeld en bij het branden van een dvd ging het mis en kreeg ik ook een blauw scherm.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

http://www.tweaksforgeeks.com/IRQL_NOT_ ... EQUAL.html

Er zijn ook issues bekend met een bepaalde versie van EZ CD creator
zie verder ook de MS Knowledgebase op de zoekterm:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
http://www.microsoft.com/office/frontpa ... ort/KB.asp

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door opa »

Ik heb even de topic terug gelezen.

Je hebt de PCi kaart er uit gehaald en dan gaat het goed.

Is je VGA misschien ook PCI?

Sorry, meneer Ali is mij net voor over mogelijk IRQ.... conflict

Josien80
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jul 2005 22:13

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door Josien80 »

Ik heb zelf een Acer Aspire 1510. Toen deze pas een paar maanden oud was kreeg precies dezelfde foutmeldingen als jij. Ik heb met de bijgeleverde cd's geprobeerd de computer terug naar de fabrieksinstellingen te brengen. Dat lukte in eerste instantie ook, maar het belangrijkste effect bleef dat de computer enorm traag was. Ik heb hem vervolgens teruggebracht naar de zaak waar ik hem gekocht had. Deze hebben de laptop opgestuurd naar Acer. Daar heeft men de HD vervangen en sindsdien heb ik gelukkig geen problemen meer gehad. Eén ding moet ik tot op de dag van vandaag niet doen en dat is Office XP installeren. Zodra dat gebeurt vervalt de computer in dezelfde problemen. En dan niet zozeer bij Word of Excel, maar juist bij Outlook. Ik vind het jammer, maar het is niet anders. De laptop werkt inmiddels al een dik jaar verder prima naar behoren dus ik kan niet anders zeggen dan dat de reparatie van Acer mij geholpen heeft.

Henri_Hoogeveen
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 mar 2006 20:48

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door Henri_Hoogeveen »

ik heb het stukje van Ali Bensalah gelezen en denk dat de pc te heet wordt, want na de foutmelding wilde ik de pc opstarten en na opstarten ging hij direct op zwart beeld, wat meestal duid op dat de pc te heet wordt.(dit gebeurde een keer of 2) mijn engels is niet echt geweldig maar voorzover ik het wel kan stond er iets in over dat de pc te heet wordt
ik zal als hij weer uitvalt de temp. nakijken. maar hoe dan ook deze pc wordt als het goed is vervangen.(hoewel me dit vrijdag al beloofd was en niemand van ups geweest is om de pc op te halen)
Maar ik heb de pci cardt vanavond niet gebruikt en kreeg dus als nog de melding!(ik had de pci kaart uitgeschakeld)
maar ik wil nog even weer toevoegen dat dit één van de meldingen is.

toen er geen pci card in zat heb ik een aantal uur de pc aangelaten en toen ging het goed.
maar na het inzetten van de tweede pci leek het ook goed te gaan de pc heeft het heel lang goed gedaan, maar uiteindelijk kreeg ik ook toen weer een blauw scherm

draadloos internetten moet met een nieuwe pc als deze kunnen lijkt mij. waarom kan er immers een kaart in voor draadloos internet.
En voor de duidelijkheid de kans dat een pci card het zelfde adres gebruikt als een andere pci card in de pc is klein. Maar het kan. en om dit uit te sluiten heb ik een andere gekocht (op advies van de winkel)en deze geeft het zelfde probleem.

en om op josien terug te komen, mijn hd is twee maal vervangen en dit hielp dus niet. Ik heb zelf office 2003 er op staan.
één ding weet ik zeker ik heb weinig vertrouwen meer in acer en zal er niet weer een kopen (hoewel mijn laptop een aspire 1350 mij prima bevallen is. Alle programma's die ik toen had draai ik ook op deze pc)

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door opa »

Omdat je PCi kaart gebruikt ga ik er vanuit dat het een DESKTOP PC is.
Verkeerde IRQ kan soms voor vreemde dingen zorgen.
De IRQ adressen kan je wijzigen... toewijzen ook in windhoos

Over temperatuur:
Kijk eens met SPEEDFAN of andere Temperatuur software hoe warm de PC of onderdelen in de PC worden. Alles rond de 50 graden of lager is acceptabel. Als je AMD gebruikt, kijk eens met SPEEDSWITCH want hiermee kan je o.a. de FAN snelheid en CPU snelheid regelen/terug zetten.

Met SISOFT-SANDRA, kan je de PC controleren op fouten maar ook elk individueel onderdeel benchmarken.

Henri_Hoogeveen
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 mar 2006 20:48

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door Henri_Hoogeveen »

een laatste en late reactie.. acer heeft mij een andere pc toegezonden. een aspire e500-697D
en nu is het probleem voorbij..
helaas zat ik hierdoor wel twee weken zonder pc omdat eerst de oude binnen moet zijn voor er een nieuwe toegestuurd kan worden.
acer bedankt!<hoewel ik er uiteraard wel recht op had omdat ze het probleem niet konder verhelpen bij de oude pc>

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Acer geeft blauw scherm

Ongelezen bericht door hharteman »

Netjes opgelost van Acer.
Zoals ik al aangaf..."goede dingen komen langzaam"

Gesloten