LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer Laptop laadt niet meer op

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Acer Laptop laadt niet meer op

Ongelezen bericht door Jolen »

Hallo allemaal,

Via dit forum heb ik al zoveel goede raad gekregen dat ik dit er ook maar even op gooi. Ik heb een Acer Laptop en sinds gisteren wil deze niet meer opladen. Ik krijg m niet meer aan. Het oranje lichtje knippert even en verder gebeurd er niks. Iemand enig idee wat ik moet doen? Ben een computer nitwit. Zodra het niet meer werkt is het voor mij afgelopen. Zonder laptop ben ik verloren want die gebruik ik ook voor mijn werk.

Alvast bedankt

groetjes Jolen

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Acer Laptop laadt niet meer op

Ongelezen bericht door henk51 »

Met deze informatie valt weinig tot niets te doen.

Minimaal vermelden:

Type laptop en hoe oud.(leeftijd is ook belangrijk evenals gebruik)
Gebruik : alleen accu, accu erin en op netstroom, alleen op netstroom.
Alleen accu hoeveel maal ongeveer geladen en hoe.(als hij al vrijwel leeg is of gewoon regelmatig om hem vol te houden)
Werkt laptop nog wel op netstroom.

Als laptop nog wel op netstroom werkt is accu wellicht slecht/overleden.
Dit hangt dan weer af van het aantal ladingen en leeftijd.
Werkt hij niet op netstroom indien mogelijk van iemand anders een lader lenen en uit testen lader kan defect zijn. Je kan ook lader d.m.v. multimeter testen.


gr Henk

breutjevankeutje

Re: Acer Laptop laadt niet meer op

Ongelezen bericht door breutjevankeutje »

Als die Acer al wat ouder is dan zal de accu het hebben begeven.

http://www.replacedirect.nl/app/laptop/ ... accus.html

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: Acer Laptop laadt niet meer op

Ongelezen bericht door Jolen »

Ik heb de laptop nu ongeveer anderhalf jaar in gebruik. Hij is al wat ouder maar voor die tijd niet uit de doos geweest (ik had m nieuw). Klinkt een beetje gek maar ik heb m gekregen van iemand ie m had gewonnen maar niks met computers doet. Het is een Acer Aspire 5735z. Hij doet het helemaal niet meer, ook niet op netstroom. Gebruik m soms met, soms zonder netstroom. Het lijkt me inderdaad zinvol om het te proberen met een andere stroomkabel, misschien is die stuk. In ieder geval alvast bedankt

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Acer Laptop laadt niet meer op

Ongelezen bericht door tennis »

henk51 schreef:Werkt hij niet op netstroom indien mogelijk van iemand anders een lader lenen en uit testen lader kan defect zijn. Je kan ook lader d.m.v. multimeter testen.
gr Henk
Dit advies opvolgen, anders denk ik het ergste.

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: Acer Laptop laadt niet meer op

Ongelezen bericht door Jolen »

Heb al wat rondgevraagd maar ken niemand met een Acer. Ik zal een computerzaak moeten opzoeken vrees ik. En Tennis, is er iets waar je geen verstand van hebt? Als ik met jou had samengewoond kwam ik nooit op dit forum met mijn vragen ;-)

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: Acer Laptop laadt niet meer op

Ongelezen bericht door Jolen »

Nieuwe kabel, probleem opgelost, bedankt allemaal

anna44
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 dec 2010 13:43

Re: Acer Laptop laadt niet meer op

Ongelezen bericht door anna44 »

Een ander probleem met Acer dat hebben vele : de dcjack die stuk is of gaat,
gelukkig heeft de Acer van de ts dit nog niet.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Acer Laptop laadt niet meer op

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ik doe ook reparaties van laptops waaronder acer, als je me het typenummer van de accu kunt geven kan ik even kijken of ik die accu voor een wat leukere prijs dan die van replacedirect naar je toe kan sturen.

anna44
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 dec 2010 13:43

Re: Acer Laptop laadt niet meer op

Ongelezen bericht door anna44 »

Moppentappers schreef:Ik doe ook reparaties van laptops waaronder acer, als je me het typenummer van de accu kunt geven kan ik even kijken of ik die accu voor een wat leukere prijs dan die van replacedirect naar je toe kan sturen.
hij is gemaakt zie eerder:)
heb je ook een website van je reparaties?

Gesloten