LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] adapter laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
lisaXX
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jun 2005 21:28

adapter laptop

Ongelezen bericht door lisaXX »

Wie geeft mij advies. Asus Z9100

Had een laptop die goed deed, totdat de oplader kapot was.
Batterij lade niet meer op. Kreeg geen stroom meer.
Naar een winkel toe meet mijn lader door klopt! is kapot.
Wist ik ook wel, kabel zaten al wat gaatjes in.

Heeft me een universele verkocht ,verkoper heeft de lader zelf nog voor me gereed gemaakt ik doe de stekker in het stopcontact en komt rook uit mijn laptop.

Nu terug gegaan naar de winkel en zij zeggen laptop was al stuk kan niet aan ons liggen.

Ik heb bij 2 winkels de lader door laten meten en was stuk.
Ik denk dat er zo maar geen universele lader op een laptop aangesloten kan worden en dat dat best precies komt.

Wie geeft mij advies!

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: adapter laptop

Ongelezen bericht door elwintje »

beste lisa, ik had het zelfde probleem, mijn adapter plofte spontaan.
naar de winkel gegdaan en een nieuwe universele adapter aangesloten en de laptop deed het weer, alleen er kwam rook uit in de winkel.
maar hij bleef het wel doen. ik zou zeggen laat er eens door een expert na kijken en stuur een brief naar die computerzaak of ga naar het jurididch loket

Kawa-Gerard
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2006 13:23

Re: adapter laptop

Ongelezen bericht door Kawa-Gerard »

Ik heb pas de kapotte oplader van een laptop opengemaakt!
En ik zag daarin een vrij fragiel stukkie electronica zitten.
Een klein onderdeeltje wat met 4 solderinkjes vastgezet was.
De betreffende oplader was nl. gevallen en daarna deed het apparaat dus niets meer.
Dus heb ik de 2 (v/d4) losgeraakte koperdraadjes (miniscuul spul..), weer vastgesoldeert en ff getest en de oplader was weer OK.

Het spul weer in elkaar gezet.

55 euro bespaard. 8)

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: adapter laptop

Ongelezen bericht door Anastasia »

Als er sluiting in de laptop zit op de aansluiting van de lader, dan kan deze de lader laten roken, en een nieuwe lader doet dan hetzelfde, dus een lader die stuk gaat wegens sluiting in laptop, dat kan ook nog.

Je kunt dan laders blijven kopen, en ik heb gehoord dat dit wel eens vaker voorkomt, een beveiliging tegen verkeerde laders die iets anders gaat doen, en helaas is het moeilijk als garantie te claimen.

De meeste hebben iets tussen de 14 en 19 volt nodig, en je kunt vaak een andere lader wel gebruiken, als te zwak duurde het laden langer, en als de lader te sterk is, blaas je de electronica op!

Dus zomaar universeel, liever een lichtere dan te zware!

Gesloten