LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AVG Nederland

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
keeskoenen
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2017 09:19

AVG Nederland

Ongelezen bericht door keeskoenen »

Op 30 juli 2017 hebben we AVG Ultimate besteld en betaald à €74,99. Na de bestelling is het noodzakelijk de software te downloaden en te activeren. Het downloaden vormt geen probleem, het activeren wel. Bij het aanmaken van een account om de software te kunnen activeren volgt steevast de mededeling dat er al een account is. Omdat ons geen password bekend is, klikken we “wachtwoord vergeten” aan. We zouden dan een link moeten krijgen om dit te herstellen. We hebben dit een aantal maal geprobeerd zonder succes.
Vervolgens diverse malen telefonisch contact gehad met de helpdesk met referentie AVG Customer Care - Request #05083186. Hierop volgt evenmin een mail om alsnog via een link de account te kunnen openen en de software te activeren. We krijgen ondertussen wel een AVG Customer Care Survey om te vragen hoe de service tot nu toe is bevallen. Tot slot ontvangen we een mail waarin aangeboden wordt een AVG medewerker op afstand de software te laten installeren.
Dit laatste kunnen we niet accepteren. Een bedrijf dat digitaal alleen communiceert via de UK kunnen we niet zomaar in onze computer laten meekijken. Het is voor ons onbegrijpelijk waarom we geen account kunnen openen om de software te kunnen activeren. We zitten nu met twee onbeveiligde computers.
We hebben per aangetekende brief verzocht om het reeds betaalde bedrag ( €74,99) aan ons te retourneren voor een niet geleverde dienst. Tot nu toe zonder resultaat, ook niet nadat we de case nogmaals hebben voorgelegd via de mail, waarop geen reactie is gevolgd.

Communicatie met dit bedrijf is erg moeilijk. Er wordt niet gereageerd op mail of een brief, en een hoge betaalmuur rondom een helpdesk met slecht Engels sprekende medewerkers in het buitenland is een barrière en vormt evenmin garantie voor een oplossing zoals is gebleken.

Het is inmiddels stuitend te zien hoeveel klachten er over dit bedrijf op internet circuleren. Aanvankelijk hebben we niet eens voor AVG gekozen, maar kochten voorheen bij Norman onze software. Dit bedrijf heeft echter de zaken overgedaan aan AVG.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: AVG Nederland

Ongelezen bericht door mp2017 »

keeskoenen schreef:Op 30 juli 2017 hebben we AVG Ultimate besteld en betaald à €74,99. Na de bestelling is het noodzakelijk de software te downloaden en te activeren. Het downloaden vormt geen probleem, het activeren wel. Bij het aanmaken van een account om de software te kunnen activeren volgt steevast de mededeling dat er al een account is. Omdat ons geen password bekend is, klikken we “wachtwoord vergeten” aan. We zouden dan een link moeten krijgen om dit te herstellen. We hebben dit een aantal maal geprobeerd zonder succes.
Vervolgens diverse malen telefonisch contact gehad met de helpdesk met referentie AVG Customer Care - Request #05083186. Hierop volgt evenmin een mail om alsnog via een link de account te kunnen openen en de software te activeren. We krijgen ondertussen wel een AVG Customer Care Survey om te vragen hoe de service tot nu toe is bevallen. Tot slot ontvangen we een mail waarin aangeboden wordt een AVG medewerker op afstand de software te laten installeren.
Dit laatste kunnen we niet accepteren. Een bedrijf dat digitaal alleen communiceert via de UK kunnen we niet zomaar in onze computer laten meekijken. Het is voor ons onbegrijpelijk waarom we geen account kunnen openen om de software te kunnen activeren. We zitten nu met twee onbeveiligde computers.
We hebben per aangetekende brief verzocht om het reeds betaalde bedrag ( €74,99) aan ons te retourneren voor een niet geleverde dienst. Tot nu toe zonder resultaat, ook niet nadat we de case nogmaals hebben voorgelegd via de mail, waarop geen reactie is gevolgd.

Communicatie met dit bedrijf is erg moeilijk. Er wordt niet gereageerd op mail of een brief, en een hoge betaalmuur rondom een helpdesk met slecht Engels sprekende medewerkers in het buitenland is een barrière en vormt evenmin garantie voor een oplossing zoals is gebleken.

Het is inmiddels stuitend te zien hoeveel klachten er over dit bedrijf op internet circuleren. Aanvankelijk hebben we niet eens voor AVG gekozen, maar kochten voorheen bij Norman onze software. Dit bedrijf heeft echter de zaken overgedaan aan AVG.
Hebben jullie dan wel een gebruikersnaam ingevuld?

Dan pas wordt een mailtje na jullie email adres met een link verstuurd.

Leihcim321
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 sep 2017 14:01

Re: AVG Nederland

Ongelezen bericht door Leihcim321 »

Mogelijk dat het bestaande account aan een voor u onbekend (of oud) email adres gekoppeld is?
Heeft u al een andere gebruikersnaam en/of email adres geprobeerd te gebruiken bij het registreren?
Staan de niet ontvangen mailtjes van AVG mogelijk in uw spam map?

HADES2001
Berichten: 457
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: AVG Nederland

Ongelezen bericht door HADES2001 »

keeskoenen schreef:Tot slot ontvangen we een mail waarin aangeboden wordt een AVG medewerker op afstand de software te laten installeren.
Dit laatste kunnen we niet accepteren. Een bedrijf dat digitaal alleen communiceert via de UK kunnen we niet zomaar in onze computer laten meekijken. Het is voor ons onbegrijpelijk waarom we geen account kunnen openen om de software te kunnen activeren. We zitten nu met twee onbeveiligde computers.
We hebben per aangetekende brief verzocht om het reeds betaalde bedrag ( €74,99) aan ons te retourneren voor een niet geleverde dienst. Tot nu toe zonder resultaat, ook niet nadat we de case nogmaals hebben voorgelegd via de mail, waarop geen reactie is gevolgd.
Ik snap niet helemaal waarom een medewerker van UK minder te vertrouwen zou zijn dan iemand die bijvoorbeeld in NL zit.
Op zich een mooi aanbod toch dat ze u helpen met de installatie? Vroeger ook een tijdje helpdesk werk gedaan compleet veilig zolang je bij een goed bedrijf je support hebt. (dus een erkend bedrijf en geen supersupportalways.bedenkwat.com)
Dat ze niet reageren op geld retour van een niet geleverde dienst begrijp ik dan ook van hun kant, u weigert hun de kans te geven uw probleem op te lossen dan weigeren zei u geld terug te geven omdat ze niet de mogelijkheid krijgen het probleem voor u op te lossen.

Maar aan te raden, maak een nieuw account aan met een maiiladres van een andere provider (dus hotmail in plaats van gmail bijvoorbeeld) en instaleer de software, of laat een medewerker van AVG u helpen.

Gesloten