LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Asus garantie?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.

Vraag ik meer dan redelijk?

ja
4
57%
nee
3
43%
 
Totaal aantal stemmen: 7

MXMCE
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 sep 2005 07:00

Asus garantie?

Ongelezen bericht door MXMCE » 04 mar 2008 21:42

Ik heb een klein notebookje van Asus, de R2H.
Klein, 7" schermpje e.d. touch screen enz. Klonk iig leuk, is best leuk.

Nu 14 maanden later en probleem na probleem is deze voor
de 4e keer wederom defect. Ditmaal is het moederbord en de lcd vervangen. vorige keren problemen met het moederbord.
Althans, hij is defecter teruggekomen dan dat hij is heengegaan.
Deze keer is het touchscreen defect.

Met de onderstaande mailwisseling heb ik niet het idee onredelijk te zijn door een nieuwe te eisen, maar ik zou dat mis kunnen hebben,
dus vraag ik het aan enkelen van asus en aan jullie.

De mail is leesbaar van onder naar boven, en persoonsgegevens/mailadressen zijn weggehaald.
Hoi Ana,


Ik vind de manier waarop asus zaken probeert te doen niet kunnen, over het randje zelfs.
U start met -to avoid a possible refuse of your demand-, welke 'demands' zeker weten
duidelijk zijn bij asus, terwijl asus blijkbaar op voorhand al ge-refused heeft.
Is dit een kwestie van 'kijken of de klant het niet doorheeft?'
of gewoon de manier waarop asus zaken doet?
U wist dat ik geen gereviseeerd of refurbished model terug wilde hebben.

Hiermee heb ik meteen weer aanleiding om aan te nemen, dat ook al zou
deze omgeruild worden, dat kans klein is dat deze er net zo goed uit ziet als degene die
nu in mijn bezit is.

Ik ben benieuwd in hoeverre ik redelijk ben om een nieuwe te eisen, daarom voel ik mij vrij
deze mail te plaatsen op het computer forum van radar.

Graag zou ik ook een antwoord willen van uw chef/supervisor voor uw kant van objectiviteit,

Barend.

----- Original Message -----
From: <ye_dokterxxx
Sent: Tuesday, March 04, 2008 10:35 AM
Subject: RE: CID CHARGE LIJST NL GH818xxx Herinnering


Dear Barend,

I am afraid what you request is not possible. The most we can do is already offered to you.

If you demand a new RMA number, we will proceed with the SWAP analyze in order to find the hardware failure. After that, and if you agree, you could get another R2H laptop, but this will be not completely new, even when it will look like.

I am sincerely sorry but this is the most we can offer.

Thanks for your understanding.

Best regards / Met vriendelijke groeten,

Ana xxx

-----Original Message-----
Sent: Sunday, March 02, 2008 4:57 PM
To: Ye Dokterxxx
Subject: Re: CID CHARGE LIJST NL GH818xxx Herinnering

Hoi Ana,

U noemt het beestje wederom niet bij de naam wat mij weer in het vage laat.
Ik wil op voorhand gewoon een bevestiging dat er een nieuwe, niet
gereviseerde,
niet gerefurbished R2H komt, die het gewoon doet, waarbij ik niet de ellende
van
een ander weer vervolg.
Ik vind dat allerminst redelijk om te vragen, net als het redelijk is
hiervan een bevestiging te krijgen.
'Swap' en 'possible refuse' horen dan ook niet in een antwoord retour te
komen,
zonder de daarbij horende bevestiging.

Barend.

----- Original Message -----
x
Sent: Thursday, February 28, 2008 4:34 PM
Subject: RE: CID CHARGE LIJST NL GH818xxx Herinnering


Dear Barend,

If even after the recovery the touch screen is not working I have to ask you
to request a new RMA number. In order to avoid a possible refuse of your
demand, I would kindly ask you to notice into the explanation of your
problem: SPECIAL CASE, PASS TO LISE-XXX FOR SWAP ANALYSIS and then the
explanation of your problem.

We will check if we can proceed with an exchange of laptop.

Thanks for your patience and cooperation.

Best regards / Met vriendelijke groeten,

Ana xxx

-----Original Message-----
Sent: Thursday, February 28, 2008 11:42 AM
To: Ye Dokter-xxx
Subject: Re: CID CHARGE LIJST NL GH818xxx Herinnering

Hoi,

Ik heb hem gisteravond gerecovered, helaas compleet zinloos.
Was wel voorspelbaar met de P&P functie in windows.

Wederom;
Dit is de 4e keer defect, kom maar met een voorstel waarbij het woord
reparatie niet in voorkomt.
Mijn idee ligt inmiddels meer in nieuw, crediteren of een ander product,
verzin maar iets.

Aanvulling;
Met een gereviseeerd, refurbished product, die al tig keer is 'gemaakt'
wil ik de problemen van een ander ook niet voortzetten, dus daar neem ik
in ieder geval geen genoegen mee.

Barend.xxx

----- Original Message -----
From: <ye_dokterxxx
Sent: Wednesday, February 27, 2008 12:08 PM
Subject: RE: CID CHARGE LIJST NL GH818xxx Herinnering

Dear Barend,

I am sincerely sorry you keep on having problem with your laptop.

We changed the LCD of your laptop last repair.
Did you already tried to recover your notebook?
Please try it and let me know if it works or not.

Thank you in advance.

Best regards / Met vriendelijke groeten,

Ana xxx

-----Original Message-----
Sent: Tuesday, February 26, 2008 1:25 PM
To: Ye Dokter-Hua (ACH)
Subject: Re: CID CHARGE LIJST NL GH818xxx Herinnering

Hoi Ana,

De R2H is retour, ik zie de lijst met de vervangen onderdelen, waarbij de
accu zelfs weer werkt.
Helaas wordt blijkbaar een *reparatie* niet getest op werking bij jullie,
want het touchscreen werkt niet.

Dit is de 4e keer defect, kom maar met een voorstel waarbij het woord
reparatie niet in voorkomt.
Mijn idee ligt inmiddels meer in nieuw, crediteren of een ander product,
verzin maar iets.

<<Knip vorig probleem net ervoor>>

alfatrion
Berichten: 15672
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Asus garantie?

Ongelezen bericht door alfatrion » 04 mar 2008 22:34

De winkelier is de partij die voor jou de problemen moet oplossen. Maar let op je moet je wel binnen een bekwame tijd (een termijn van minimaal 2 maanden) problemen mededelen bij de winkelier. Dus zoals ik het lees heb je t/m 28 april de tijd hiervoor. Van de winkelier kun je dan een vervangend product eisen.

MXMCE
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 sep 2005 07:00

Re: Asus garantie?

Ongelezen bericht door MXMCE » 05 mar 2008 09:35

En als de winkel niet meer bestaat?

BBCS
Berichten: 7085
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Asus garantie?

Ongelezen bericht door BBCS » 06 mar 2008 19:24

En als de winkel niet meer bestaat?
Dan ben ik bang dat je een probleem hebt.

De fabrikant hoeft namelijk niet aan het consumentenrecht te houden.
Vandaar.

alfatrion
Berichten: 15672
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Asus garantie?

Ongelezen bericht door alfatrion » 06 mar 2008 19:30

Dat hangt af van de omstandigheden. Omdat je geen overeenkomst hebt heb je in beginsel geen rechten om iets van een ander te eisen. Is de fabrieksgarantie nog van toepassing? Staan mensen garant? Gelden er bepaalde garantie in het geval van fiassement?

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Asus garantie?

Ongelezen bericht door DennisThePennis » 12 mar 2008 17:06

Bij Asus heb je toch 2 jaar pickup and return garantie? Daar zit de winkelier dus niet tussen.

Je klacht dus gewoon richten aan Asus Holland BV.

MXMCE
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 sep 2005 07:00

Re: Asus garantie?

Ongelezen bericht door MXMCE » 03 apr 2008 10:26

Inmiddels al weer even verder.
De R2H is nog steeds bij Asus, waarbij ik nu 2 voorstellen gekregen heb.

Optie A.) is dat ik 60% gecrediteerd zou kunnen krijgen van hetgeen
de distributeur aan asus betaald zou hebben. (niet de verkoopprijs.!)
Dat komt neer op rond de 300 Euro (900 gekost) en dat Asus
zelf vind dat de R2H dus máár een 2.5 jarige levensduur heeft.
(60% is een lachertje!)

Optie B.) was het omruil gedeelte, er zou een kans bestaan dat ik
een R2E retour zou krijgen mits op voorraad.

Heb er keurig een briefje bij gedaan dat ik lang wilde wachten voor zo'n R2E als deze niet voorradig zou zijn, omdat er GEEN vertrouwen meer is
in de R2H serie.

Vervolgens krijg ik een mail dat het nu enkel mogelijk is deze om te ruilen voor een R2Hv, waarvan de defectsheidshistorie onbekend is.
De specificaties ook, deze worden niet verstrekt.
Ook de R2Hv kent diverse uitvoeringen.
(de R2E was 'uiteraard' niet voorradig(?))

Anna (Supervisor CSA, Asus Holland (ACH)) vroeg in de laatste mail
wat mijn probleem was, deze mail is dan ook retour;
Hoi Anna,

Waar ik problemen mee heb is het volgende;

De specificaties worden niet vermeld van de r2hv,
de garantie termijn gaat door ipv herstart, daar kan niemand blij mee zijn als de vorige het al 4 keer heeft begeven in 13 maanden.
Creditering wordt niet aangeboden als zijnde serieus, maar op
60% van de distributeurprijs aan Asus, dat is ronduit belachelijk/beledigend,
60% staat voor een levensduur van 2.5 jaar,
als ik in zou stemmen met de vervanging, dan kan creditering pas
weer een optie zijn als deze wederom 4 keer defect is,
ik heb iets te duidelijk aangegeven dat ik weinig vertrouwen heb
in de r2h serie en dan is er een overduidelijk verschil tussen kunnen en
willen.
Dat er blijkbaar wel r2h modellen ter swap liggen en geen r2e's zegt mij
dat deze blijkbaar beter te vertrouwen zijn, vandaar de bereidheid erop te
wachten.
Dan mag het geen belofte zijn, maar wellicht een tegemoedkoming,
waarbij ik mij niet kan voorstellen dat er in een multiconcern als asus
het niet voor elkaar kan krijgen om deze defecte r2h op een plank
te leggen met zo'n mooie gele memo erop.
Vandaar ik vind dat No1 in "service" van de site af moet.
Dát is zo'n beetje het probleem.
EN nee, ik kan mij niet voorstellen dat er in een multiconcern als asus,
ze het niet voor elkaar kan krijgen om deze defecte r2h op een plank
te leggen met zo'n mooie gele memo erop, if afwachting van een R2E.

Omdat mij niet kan voorstellen dat asus dit met nr1 in kwaliteit en service bedoeld, heb ik mijn 'andere' contactpersoon de Supervisor CSA, Asus Holland (ACH), gevraagd om haar supervisor, als zit die in china zelf, maakt mij niet uit, ik vind de R2H gewoon een P.O.S.

BBCS
Berichten: 7085
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Asus garantie?

Ongelezen bericht door BBCS » 20 apr 2009 16:53

als er iemand is, die ik het als eerste gun, dat ze vanwege de financiele crises, over de kop gaan, dan is het asus..
Asus is hier niet fout, de verkopende partij is hier fout.

De verkopende partij behoort jouw als consument niet door te verwijzen naar de fabrikant.
Als het product opgestuurd moet worden naar de fabrikant, dan moet de verkopende partij daarvoor zorgen, niet jij als consument.

Gesloten