LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] asus laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
petertje123
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2014 04:19

asus laptop

Ongelezen bericht door petertje123 »

Ik heb een Asus laptop deze is nu al vier keer terug geweest voor reparatie .
De laatste drie keer is hij terug geweest naar Asus voor een probleem met de wifi .
Hij gooit mij te pas en te onpas van de wifi af , daar is hij nu drie keer voor terug geweest naar Asus zonder resultaat .
Hij gooit mij nog steeds van de wifi af ,ze hebben mij bij Asus verteld dat het aan de updates van Windows 10 ligt.
Het probleem komt meer voor bij hun laptops volgens het internet , ik heb iemand gesproken met de zelfde laptop en die doet precies het zelfde .
Bij Asus word je aan het lijntje gehouden , en nu willen ze hem voor de vierde keer weer daar heen hebben voor reparatie .
Maar dan wel op mijn kosten 75 euro voor onderzoek kosten plus de onderdelen wat ze moeten vervangen om het probleem op te lossen . Ze hebben hem al drie keer na gekeken daar zonder dat het ook maar iets geholpen heeft .
Als dit op te lossen is waarom is dat niet opgelost in een van die andere keren dat de laptop daar was voor dit probleem .
Ze zijn op de hoogte van de problemen maar doen er niets aan en verkopen gewoon hun laptops terwijl ze weten dat ze niet goed functioneren. Het is gewoon een slechte kwaliteit laptop waar ze wel een goede prijs voor rekenen om vervolgens de klanten er mee te laten zitten .

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: asus laptop

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En waar hebt u dat ding gekocht?

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: asus laptop

Ongelezen bericht door Erthanax »

Heeft u dit al geprobeerd?

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: asus laptop

Ongelezen bericht door Kolibrie »

U kunt eens kijken op welk kanaal uw router staat en of dat kanaal niet druk bezet is door andere routers in uw buurt.
Kan zijn dat uw wifi-signaal (op tijden) weggedrukt wordt door andere routers in de buurt.
Download Inssider, dit is nog de gratis versie, en installeer op de laptop.
Start Inssider en u ziet de routers in uw omgeving en op welk kanaal ze staan.
Zet uw router op een kanaal wat nog weinig gebruikt wordt.
U kunt ook een wifi usb dongel kopen zo’n €25, hoeft u de asus wifi van de laptop niet te gebruiken, is in ieder geval goedkoper dan de laptop te laten repareren.

https://www.techspot.com/downloads/5936-inssider.html

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: asus laptop

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Naast bovenstaande perfecte antwoord....een RJ45 kabel dus de 8 draadjes in de stekker is betrouwbaarste, en als je Laptop die heeft.... Wifi is storing gevoelig en een flat met vele bewoners zijn vrije kanalen vaak zeldzaam.
Op de TU Delft gebruiken vele in de overvolle college zalen daarom ook vaak een snellere & betrouwbare kabel.
daar vallen wegens vele laptops op enkele routers wel vaker Wifi verbindingen uit.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: asus laptop

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Sorry, de juiste benaming voor die externe wifi dongel is wifii usb adapter.
Een dongel is toch weer iets anders.
Wanneer je router de nieuwere wifi protocollen ondersteund en de laptop niet, kun je met zo’n moderne wifi usb adapter de wifi-snelheid en bereik behoorlijk verbeteren.

petertje123
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2014 04:19

Re: asus laptop

Ongelezen bericht door petertje123 »

Ik heb alles al geprobeerd , de afgelopen week nog samen met Microsoft alles geprobeerd maar niets helpt . het ligt gewoon aan de gebruikte componenten door Asus . hun weten dat het niet deugt maar houden de mensen liever voor de gek en geven de schuld aan Microsoft. het zou liggen aan de updates van Windows 10 . Het zit in de laptop en dat weten ze donders goed ,het is gewoon een bedrijf die de mensen willens en wetens bedondert met goedkope rommel waar ze wel veel geld voor rekenen. En als de klanten klagen zijn ze niet thuis

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: asus laptop

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hoe oud is die laptop?

Gesloten