LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BCC geen wettelijke garantie laptop. No Quality! No service

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: BCC geen wettelijke garantie laptop. No Quality! No service

Ongelezen bericht door crazyme »

BozeBCCKlant schreef:Voor degenen die het niet snappen: Ik heb per aangetekende brief de koopovereenkomst ontbonden, conform advies van Tros Radar (zie hun voorbeeldbrief). En dit omdat het product niet aan de verwachtingen voldeed (een moederbord dat minder dan drie jaar mee gaat). Het is het recht van de consument om ten allen tijden de koopovereenkomst te ontbinden.
Ja, we snappen er allemaal helemaal niets van.

Maar gelukkig begrijp jij het als enige wel.

Veel succes met je "ontbonden koopovereenkomst".

*gaat even een 10 jaar oude auto teruggeven aan de verkoper omdat [vul maar wat in]*

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: BCC geen wettelijke garantie laptop. No Quality! No service

Ongelezen bericht door Frantic2 »

....je benzine op is?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: BCC geen wettelijke garantie laptop. No Quality! No service

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

je banden versleten zijn :shock:

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: BCC geen wettelijke garantie laptop. No Quality! No service

Ongelezen bericht door dhc »

Voor degenen die het niet snappen
Uhhh...er is er volgens mij maar één die het niet snapt...

Succes man met je strijd, laat je nog even weten wat dit geintje je in totaal gaat kosten?

melomaan
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:19

Re: BCC geen wettelijke garantie laptop. No Quality! No service

Ongelezen bericht door melomaan »

Ben erg benieuwd naar de reactie van je rechtsbijstandsverzekering.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: BCC geen wettelijke garantie laptop. No Quality! No service

Ongelezen bericht door 16again »

die standaard 3 jaar garantie geven (zoals wettelijk verplicht)
Welke wet is dat dan?

Volgens mij is zo'n wet er niet, maar heb je recht op een deugdelijk product gedurende een normaal te verwachten gebruiksperiode

Misschien krijgt TS voor rechter deels gelijk, en dient BCC een deel van aankoop bedrag te vergoeden. Bijvoorbeeld 1 derde deel of 1 kwart.
Daarmee kan TS wel deksel op zijn neus krijgen: BCC wordt dan grootendeels in het gelijk gesteld (voor de overige 2 derde of drie kwart), en proceskosten zijn dan (deels) voor TS.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: BCC geen wettelijke garantie laptop. No Quality! No service

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

BozeBCCKlant schreef:Vervolgstap is nu dat de rechter vast moet stellen welk deel van de aankoopsom ik terug mag vorderen wegens het niet genieten van normaal gebruik van het apparaat.
Voordat een rechter aan een vergoeding toekomt, zal eerst bepaalt dienen te worden of het product werkelijk non-conform is.

U huldigt blijkbaar het standpunt, dat het simpele feit dat de laptop er na 2,5 jaar mee opgehouden is, automatisch een non-conformiteit betekent, en gaat voorbij aan de stelling dat u hier zelf iets moet aantonen.

Stel even voor het gemak , dat BCC in de procedure aangeeft dat bij de reparatie geconstateerd is dat de laptop mogelijk al eerder open is geweest, en dat het goed zou kunnen zijn dat het MB kapot is door ESD schade.

Of stel even voor nog meer gemak, dat BCC stelt dat de omkasting van de laptop veel gebruiksporen en diepe krassen vertoont waardoor afgeleid kan worden dat er nogal ruw is omgegaan met deze laptop.

Of stel even voor ultiem gemak, dat BCC stelt dat de connector van de voeding die rechtstreeks op het MB gemonteerd is, is verbogen, waardoor er een slechte verbinding is ontstaan.

Enfin, gemeenschappelijke noemer bij deze mogelijkheden is dat u op een mogelijke stelling van BCC dat de laptop na 2,5 jaar kapot is gegaan door slecht of ruw gebruik u geen weerwoord heeft. Zelfs als BCC een foto zou inbrengen met krassen of een verbroken zegel, kunt u niet herleiden van welke laptop die afkomstig is.
BozeBCCklant schreef:Overigens wacht ik tot op heden op een reactie van BCC op de aangetekende brief
Dat hoeft ook niet. BCC mag wachten met een inhoudelijke reactie tot aan het verweerschrift.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: BCC geen wettelijke garantie laptop. No Quality! No service

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Ik weet niet hoor, maar 2 jaar vind ik veel realistischer dan 3 jaar garantie. Heb dat nagevraagd bij de Consuwijzer vanwege een conflict met Paradigit en zij vertelde mij dat het maximaal 2 jaar is en zowel de klant als de winkel moet hetzelfde klacht kunnen aantonen/bewijzen en dan zijn er de standaard rechten en plichten van de consumenten en winkels.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC geen wettelijke garantie laptop. No Quality! No service

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een computer gaat gemiddeld een jaar of zes mee.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: BCC geen wettelijke garantie laptop. No Quality! No service

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:Een computer gaat gemiddeld een jaar of zes mee.
Dat is arbitrair, en wat versta je onder meegaan ? Is dat incl software of alleen de hardware ?

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC geen wettelijke garantie laptop. No Quality! No service

Ongelezen bericht door alfatrion »

Onder meegaan versta ik de periode waarbinnen het product te gebruiken is omdat deze niet versleten is. De technische levensduur dus. Software verslijt niet dus gaat in principe een leven lang mee.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: BCC geen wettelijke garantie laptop. No Quality! No service

Ongelezen bericht door crazyme »

Een computer kan in die definitie wel 20 jaar meegaan.

Hier staat nog een msx2 computer die het nog doet.

Zou ik daar nog garantie op krijgen denk je ?

Waarom overigens 6 jaar en niet 5 of 7 ?

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC geen wettelijke garantie laptop. No Quality! No service

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een koper mag van een product verwachten dat de zelfde levensduur heeft als producten van het zelfde soort, omdat hij van een mag verwachten dat deze van dezelfde is als producten van het zelfde soort. Wat je van een product mag verwachten kun je objectief vaststellen door te kijken naar de prestaties van producten van het zelfde soort. Uit onderzoek van het Duitse computerblad C't is gebleken dat nieuwe computers gemiddeld zes meegaan. En uit onderzoek bij alle laptopfabrikanten is gebleken dat na drie jaar minder dan een kwart van alle laptops defect is. Daarnaast kunnen er nog omstandigheden zijn waardoor de koper meer of minder van een product moet verwachten. Hierbij is te denken aan de fabrikant door wie het product is gemaakt.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: BCC geen wettelijke garantie laptop. No Quality! No service

Ongelezen bericht door crazyme »

Die 6 jaar is dus 1 mening van een Buitenlandse consumentenorganisatie die een beperkt aantal computers heeft getest in een onbekende testomgeving.

Statistisch niet erg betrouwbaar waarschijnlijk.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC geen wettelijke garantie laptop. No Quality! No service

Ongelezen bericht door alfatrion »

De beste stuurlui staan aan wal. Overigens heb je van statistiek zo te zien geen kaas gegeten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: BCC geen wettelijke garantie laptop. No Quality! No service

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:De beste stuurlui staan aan wal. Overigens heb je van statistiek zo te zien geen kaas gegeten.
Wat je zegt ben je zelf.

Kom op zeg. Wat een niveau van reageren.

Leg mij eens uit wat ik niet van statistiek begrijp ?

deklantslaatterug
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2013 16:26

Re: BCC geen wettelijke garantie laptop. No Quality! No service

Ongelezen bericht door deklantslaatterug »

Beste Mensen,
Stichting De Klant Slaat Terug is nu bezig een BCC klachten verzamelpagina te maken. Wij gaan op brede schaal mensen informeren over de handelswijze van BCC en de verzekeraar die zij gebruiken voor hun service plus polis. Het is een ware schande hoe men wordt behandeld bij de filiaal in Apeldoorn !

Voorheen was BCC een betrouwbare winkel, maar ze hebben zich aangesloten bij de rest, en nu ze groot zijn...is de klant niet langer nummer 1.

Stichting De Klant Slaat Terug heeft een missie om er voor te zorgen dat men het af ziet van deze extra verzekering, tot deze 100 procent transparant en duidelijk is op papier VOOR de aankoop plaatsvindt. Tot dat BCC hier voor zorgt zullen wij een campagne starten tegen het aankopen van deze verzekering.
Om onze redens daarvoor volledig te onderbouwen vragen wij mensen om hun klachten in te sturen naar ons. Wij gaan alle klachten die wij kunnen vinden of binnen krijgen op een rij zetten. Klachten over filiaal Apeldoorn of specifiek te maken met de verzekering of garantie zullen wij een APART overzicht van maken.

Wanneer wij dat overzicht klaar hebben gaan wij een betaalde Facebook campagne starten om men te informeren over deze ondoorzichtige werkwijze. Kijk naar de website van Stichting De Klant Slaat Terug.

deklantslaatterug
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2013 16:26

Re: BCC geen wettelijke garantie laptop. No Quality! No service

Ongelezen bericht door deklantslaatterug »

Mensen ! De Voorwaarden van BCC met hun Service Plus Polis Bekijken !
Men hoeft helemaal NIKS aan te tonen !
Dat is nou het hele verhaal. BCC verkoopt de verzekering onder het mom dat je niks hoeft aan te tonen, maar in werkelijkheid is dat gewoon niet juist, klaarblijkelijk.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: BCC geen wettelijke garantie laptop. No Quality! No service

Ongelezen bericht door dhc »

Na ruim een jaar nog reageren op dit onderwerp en je clubje promoten? Dat wordt een succes joh.....
Ze worden bij BCC al heel zenuwachtig....
Uiteraard werk ik daar, mocht je met dat argument komen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: BCC geen wettelijke garantie laptop. No Quality! No service

Ongelezen bericht door crazyme »

dhc schreef: Uiteraard werk ik daar, mocht je met dat argument komen.
Haha, dan worden wij vast collega's !

dhc op de afdeling huishoudelijk en crazyme achter de kassa :mrgreen:

Stichting de klant slaat terug.... Moet dat niet zijn : de klant slaat door ?

Gesloten