LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] computer reparatie

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
redrose
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 okt 2005 17:00

computer reparatie

Ongelezen bericht door redrose »

Heb in januari 2012 computer gekocht van MP met Windows 7.
23 augustus 2012 deed hij niks meer toen ik hem opstarte, naar Correct in Rotterdam gegaan en gevraagd wat er zou kunnen zijn, ze gingen het nakijken.
Zelf gebeld 31-08-2012 en gevraagd of hij klaar was, ze hadden hem alleen maar nagekeken en ontdekt dat er softwarefout in Windows7 zat, de reparatie zou 90 euro kosten, met backup opzetten.
Ik had al verteld en dat stond op de raparatiebon, geen backup, had nl. alles erafgehaald.
Dan werd bedrag 72 euro.
Ik zei, heb 3 jaar garantie maar software valt niet onder garantie, werd verteld, kon dat trouwens nergens terugvinden, stond ook niet op aankoopbon, dat moet zelf maar uitgezocht worden.
Ging er maar mee akkoord, heb mijn computer niet gekocht voor 7 maanden gebruik.
5-9-2012 maar gebeld, ik dacht Windows7 erop zetten duurt toch geen 4 dagen, maar comp. was nog niet klaar, hij stond er nog gewoon.
Na ong. 2 uur werd ik teruggebeld met mededeling: computer klaar, hoera! maar vreugde van korte duur, gaf veel storing bij mijn mail, elk half uur kwamen er zo rond de 600 mails binnen.

Nu krijg ik ook melding :
Windows7
Build 7600
Dit exemplaar van Windows is niet legitiem.

Ik vroeg ook nog of ik garantie had op reparatie, er werd gezegd, als het dezelfde storing is heb ik gewoon pech en dan weer betalen.
Helaas. morgen maar weer terug, of weet iemand hier een oplossing voor,

groeten van Maria

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: computer reparatie

Ongelezen bericht door nevermind »

Omdat je de pc op MP hebt gekocht, zou het best kunnen zijn, om een OS als illegale versie te hebben.
Misschien helpt deze website jouw , om de pc weer aan de praat te krijgen.

http://www.pechmetdepc.nl/index.php/com ... t-legitiem

redrose
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 okt 2005 17:00

Re: computer reparatie

Ongelezen bericht door redrose »

Ik heb hem niet op marktplaats gekocht, het merk is van MP. Hij is in januari 2012 bij Correct gekocht.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: computer reparatie

Ongelezen bericht door nevermind »

redrose schreef:Ik heb hem niet op marktplaats gekocht, het merk is van MP. Hij is in januari 2012 bij Correct gekocht.
Mp is wat voor merk?

redrose
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 okt 2005 17:00

Re: computer reparatie

Ongelezen bericht door redrose »

Op de bon staat:

MP Family Core i3-2100 4 GB 1 TB DV

met 3 jaar Mycom garantie

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: computer reparatie

Ongelezen bericht door bprosman »

Hij is in januari 2012 bij Correct gekocht
met 3 jaar Mycom garantie
Correct met Mycom garantie ? :?
MP zie ik wel terug als een soort "Euroshopper" bij Mycom.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: computer reparatie

Ongelezen bericht door henk51 »

Beste redrose,

Dat je zoveel emails ontvangen hebt ligt aan je instellingen van je mailbox,bij outlook bv.kan je bij geavanceerde instellingen aangeven of een bericht bewaard moet blijven op de server en hoe lang.Daar staan je instellingen een beetje ruim. Hij gaat nu alle berichten die bewaard zijn gebleven alsnog weer ophalen.
Ook zal hij nog 10 talle updates gaan ophalen.

Als er een sticker op je pc zit met een serial nummer is dit probleem vaak snel opgelost.

Kijk eerst eens bij configuartiescherm systeem en beveiliging of daar het juiste serie nummer staat van W7,vergelijken met sticker op je computer.
Zoek eens op google met de zoekterm Win7 opeens niet meer legitiem?
Vaak gewoon door het gratis nummer van Microsoft te bellen en opgave van serienummer en probleem is opgelost.
Ook opnieuw ingeven serie nummer kan een oplossing zijn. Lees het maar eens rustig na op google

gr Henk

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: computer reparatie

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

MP is het eigen merk van MyCom.
Voor zover ik heb begrepen worden deze pc's gebouwd in Almere op het hoofdkantoor van MyCom.
Ook Dixons en Dynabyte (die van dezelfde eigenaar zijn) leveren deze pc's.
Zelf heb ik mijn ouders ook een MP aangeraden via MyCom.
Er zit 3 jaar garantie op en MyCom kan aardig wat repareren in eigen huis.

Software valt overigens nooit binnen de garantie. Er is teveel wat je zelf fout hebt kunnen doen.
Dat je pc 4 dagen weg is geweest voor reparatie... daar kan ik alleen maar een GROOT APPLAUS voor geven.
Bij de meeste ketens ben je hem 4 tot 6 weken kwijt. 4 Dagen is echt snel.
Ik zag vorige week trouwens dat ze tegenwoordig ook een echt filiaal in Rotterdam hebben. Hoef je niet meer naar Correct.
Zelf denk ik trouwens dat ze bij de installatie zijn vergeten de licentiecode van Windows in te vullen. Dat kun je zelf nog doen. De code staat als het goed is op een sticker aan de zijkant van je pc.

Gesloten