LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ASUS S5000A

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
RReim
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jul 2014 21:44

ASUS S5000A

Ongelezen bericht door RReim »

Mijn ASUS S5000A laptop is eind 2013 aangeschaft. Kosten meer dan €600, Binnen het jaar was de grondplaat gescheurd door het scharnier. Asus liet het niet onder de garantie vallen. Was niet goed gebruikt en dat er was geen enkele schade verder te bekennen. Ik heb de laptop betaald met een creditkaart en heb het bedrag van meer dan €300 reparatiekosten van de creditkaart maatschappij terug gekregen. Viel dus nog net onder hun aankoop garantie.
Na een jaar weer het zelfde probleem, een gescheurde grondplaat. Nu nam Asus wel zijn verantwoording en repareerde het onder garantie. Nu is de grondplaat weer gescheurd. Kwam daar gelukkig op tijd achter en houdt het met was ducktape bijelkaar. Asus geeft geen garantie op een eventuele reparatie. Als ik het via de winkel (Informatique) ter reparatie aanbied moet er €65 betaald worden. (?)
Ik vind het onvoorstelbaar dat een bij laptop van meer dan €600 in iets meer dan drie jaar tijd drie keer het zelfde onderdeel stuk gaat. Iedere keer op dezelfde plaats n.l in de bovenhoek van de grondplaat bij het scharnier.
Wat zijn de mogelijkheden om ASUS nog voor enigszins aansprakelijk te stellen? Volgens mij is er sprake van een aantoonbaar ondeugdelijk onderdeel. :twisted:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: ASUS S5000A

Ongelezen bericht door olaf79 »

Zijn er meer mensen met dit euvel. Het is heel vreemd dat dit alleen jou overkomt en dan wel 3 keer op een rij.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ASUS S5000A

Ongelezen bericht door 16again »

Dergelijke schades zag ik 15 jaar geleden ook wel eens langs komen.
Sindsdien klap ik de laptop heel beheerst open en dicht met de hand aan het midden ipv rand van het scherm

stofzuigertje

Re: ASUS S5000A

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast voorzichtig openen als scharnieren erg zwaar gaan zoals tip van 16again, kan het ook teveel openen zijn.
Mijn goedkope budget Asus, €199,- verkoop 14" gaat bij te ver open drukken ook het moederbord stuk.

Ik heb daarom lucifer er tussen gelijmd met afgeknipte kop aan beide zijden en dan blijven ze heel.
Beetje zwarte verf en zo de hele partij die ik regelmatig retour kreeg opgemaakt.
Wel een briefje erbij dat ze deze thuiswerk niet verwijderen, en het is een productie/ontwerp fout.

Maar dat is bij voorzichtig gebruik geen punt maar iets minder ver open komt bij meerdere laptops helaas voor.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: ASUS S5000A

Ongelezen bericht door olaf79 »

Open en dicht doen moet een laptop gewoon tegen kunnen. Het gaan nu om de vraag of er meer klachten zijn van dit type, zo ja dan maakt dat het plausibeler dat het niet aan TS ligt maar aan een ontwerpfout.

Gesloten