LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heb ik een goede keuze gemaakt/kom ik in de problemen?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Ridder777

Heb ik een goede keuze gemaakt/kom ik in de problemen?

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Goede morgen beste mensen van het forum.
Ik zal even de situatie uitleggen.

Ik heb begin dit jaar een laptop gekocht bij de Mediamarkt.
Ik ben er erg tevreden over.
Het Office pakket is verlopen en nu moet ik betalen.
Omdat ik het duur vond, vroeg ik aan de PC winkel bij mij om de hoek voor advies.

Die vrouw vertelde, dat ze er een Office pakket kan opzetten uit 2007 voor 15 Euro.
Ze zei er wel bij ik geef je geen bonnetje en vertel het niet tegen mijn man.
(Ze hebben samen die PC winkel)

Nu ben ik een beetje bang dat ik in de problemen kom of dat ik een domme keuze heb gemaakt.

Wie kan mij er wat over vertellen?

Verwijderd

Re: Heb ik een goede keuze gemaakt/kom ik in de problemen?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Ridder777 schreef:Goede morgen beste mensen van het forum.
Ik zal even de situatie uitleggen.

Ik heb begin dit jaar een laptop gekocht bij de Mediamarkt.
Ik ben er erg tevreden over.
Het Office pakket is verlopen en nu moet ik betalen.
Omdat ik het duur vond, vroeg ik aan de PC winkel bij mij om de hoek voor advies.

Die vrouw vertelde, dat ze er een Office pakket kan opzetten uit 2007 voor 15 Euro.
Ze zei er wel bij ik geef je geen bonnetje en vertel het niet tegen mijn man.
(Ze hebben samen die PC winkel)

Nu ben ik een beetje bang dat ik in de problemen kom of dat ik een domme keuze heb gemaakt.

Wie kan mij er wat over vertellen?
Dan heeft ze er waarschijnlijk een illegale versie op gezet. Geen probleem. Ik heb zelf een illegale Office 2010 versie op mijn computer staan, die werkt prima. Maar goed, u heeft er uiteraard geen garantie op.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Heb ik een goede keuze gemaakt/kom ik in de problemen?

Ongelezen bericht door Quark »

Ik heb sinds een paar jaar Office via mijn werk, daarvoor altijd illegale kopieën, werkte altijd prima, nooit problemen gehad.

Ridder777

Re: Heb ik een goede keuze gemaakt/kom ik in de problemen?

Ongelezen bericht door Ridder777 »

ok dan maak ik me geen zorgen!!
bedankt voor jullie reacties.

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Heb ik een goede keuze gemaakt/kom ik in de problemen?

Ongelezen bericht door GJS »

Zo'n notebook is toch ook duur, voortaan ook maar stelen bij de winkel?, komt op hetzelfde neer als illegale software gebruiken.
Als je zoals ik niet voor Office wilt betalen, kies dan b.v. voor OpenOffice of LibreOffice, dat is gratis, ik werk al jaren met OpenOffice en je kan er ook prima bestanden mee uitwisselen met MS Office.
En als je dan toch perse MS Office wilt dan kan je die legaal kopen voor € 55, krijg je er wel 1 uit 2010.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Heb ik een goede keuze gemaakt/kom ik in de problemen?

Ongelezen bericht door sjohie »

Ridder777 schreef:ok dan maak ik me geen zorgen!!
bedankt voor jullie reacties.
Je hebt iets strafbaars gedaan, of laten gebeuren zoals je echt wel doorhebt gezien dit topic, en nu de pakkans wel mee lijkt te vallen is het wel ok? Raar moreel kompas heb jij.. :shock:

Zoals al gezegd, je kan legaal en gratis Open Office of Libre Office installeren, dat is voor huis-, tuin en keukengebruik doorgaans meer dan voldoende, en de leercurve is niet zo lang en steil als je zou denken. Als het Microsoft producten móeten zijn, is er Office365, wat je ~55 euro per jaar kost als je de activatiecode, wederom legaal, koopt bij een bedrijf als Licentie2GO (die hebben wij gebruikt, werkt goed). Via Microsoft is makkelijker, maar enkele tientjes duurder.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Heb ik een goede keuze gemaakt/kom ik in de problemen?

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Je kan uiteraard volgende keer ook de 15 eur niet betalen en gewoon een microsoft office versie downloade via Pirate Bay of Kat. Dan is het geheel gratis.

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Heb ik een goede keuze gemaakt/kom ik in de problemen?

Ongelezen bericht door GJS »

snuffel1 schreef:Een MS office pakket uit 2007 is al gedateerd dus zijn de licentie codes op google zo te vinden en met die licentie code wordt de software legaal gemaakt.
Aparte redenatie, stel dat jouw huis een electronische slot heeft en ik de code en je adres via Google vind dan is het volgens jouw dus legaal dat ik zomaar je huis binnenstap na die code te hebben ingetoetst, want ik heb in jouw ogen toch een legale code.

Die software wordt echt niet legaal omdat jij hem met een illegaal verkregen code werkend hebt gekregen.

Verwijderd

Re: Heb ik een goede keuze gemaakt/kom ik in de problemen?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Dieke83 schreef:Je kan uiteraard volgende keer ook de 15 eur niet betalen en gewoon een microsoft office versie downloade via Pirate Bay of Kat. Dan is het geheel gratis.
TS heeft nu €15 betaald zodat iemand anders dat voor hem doet. Ook prima toch?

Gesloten