megekko

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
andrew-j
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2010 18:40

megekko

Ongelezen bericht door andrew-j »

de camera heeft maar 9 manden gedaan,
de camera heeft onder een afdak hangt, er water bij gekomen ,daarom
niet weerbestendig,
en op de website dat hij weerbestendig is..
ik heb een Retouren / Reparatie aan gevraagd
en op gestuurd en week later een mail gekregen dat ze naar onze leverancier, weer een week later een mail Retour afgewezen
Megekko geeft 2 jaar garantie op factuur.


en dit hun antwoord
Wanneer het serienummer van het product verwijderd is vervalt daarmee de standaard garantie.

alleen ze hebben het zelf er af gehaald de serienummer

NeoDutchio
Berichten: 8115
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: megekko

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

andrew-j schreef:
25 mar 2020 19:29
de camera heeft maar 9 manden gedaan,
Wat voor camera?
andrew-j schreef:
25 mar 2020 19:29
de camera heeft onder een afdak hangt, er water bij gekomen ,daarom
niet weerbestendig, en op de website dat hij weerbestendig is..
Dat de camera werkt bij slecht weer, of dat de camera geschikt is om in regen op te hangen?
andrew-j schreef:
25 mar 2020 19:29
ik heb een Retouren / Reparatie aan gevraagd
en op gestuurd en week later een mail gekregen dat ze naar onze leverancier, weer een week later een mail Retour afgewezen
Megekko geeft 2 jaar garantie op factuur.
Garantie wil zeggen bij normaal gebruik. Maar ik lees geen bewijs van u dat de camera in natte omstandigheden te gebruiken is.
andrew-j schreef:
25 mar 2020 19:29
en dit hun antwoord
Wanneer het serienummer van het product verwijderd is vervalt daarmee de standaard garantie.
Was die verwijderd dan?
andrew-j schreef:
25 mar 2020 19:29
alleen ze hebben het zelf er af gehaald de serienummer
Dat is nogal een beschuldiging, hebt u daar bewijs van?

Volgens het consumentenrecht ligt de bewijslast bij u. U moet aantonen dat het product normaal gebruikt is en ook aangesloten is zoals de beschrijving het aangeeft. U geeft niet aan om wat voor een camera het gaat, niemand hier kan u dus hulp geven.

crazyme
Berichten: 7795
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: megekko

Ongelezen bericht door crazyme »

Niet rot bedoeld hoor, maar heeft u uw klacht ook zo slecht geformuleerd naar megekko ?

Geeft u eens duidelijk aan wat het probleem is, hier is geen chocolade van te maken.

alfatrion
Berichten: 17967
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: megekko

Ongelezen bericht door alfatrion »

Misschien heb je wat aan deze voorbeeldbrief
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... tietermijn
NeoDutchio schreef:
25 mar 2020 19:57
Volgens het consumentenrecht ligt de bewijslast bij u. U moet aantonen dat het product normaal gebruikt is en ook aangesloten is zoals de beschrijving het aangeeft.
Rijksoverheid schreef: Een fabrieksgarantie of verkopersgarantie is een aanvulling op de wettelijke garantie die u al heeft. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor een jaar. Gaat een product stuk na 6 maanden na aankoop maar binnen de garantie, dan hoeft u niet aan te tonen dat het niet uw schuld is. In het garantiebewijs staat waar u recht op heeft en voor welke periode.

Let op: bij problemen met een product moet de verkoper voor een oplossing zorgen en niet de fabrikant.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-product

Plaats reactie