LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Computerstunt.nl

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
rienstra
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 mei 2006 11:55

Computerstunt.nl

Ongelezen bericht door rienstra »

Ik wordt momenteel niet netjes geholpen/ter woord gestaan bij computerstunt.nl . Hebben meer mensen hier last van, en wat is uw ervaring met dit bedrijf?

xenonbyte
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:43

Re: Computerstunt.nl

Ongelezen bericht door xenonbyte »

gouden regel: ga je voor de meest lage prijs, dan ga je niet voor service. Ga je voor service, dan is de prijs van ondergeschikt belang.

Ga je voor zekerheid, check dan de waardering van andere klanten via de Tweakers shopsurvey op: http://tweakers.net/shopsurvey

Computerstunt.nl staat hier ook bij. Het antwoord op deze vraag staat dus al op internet.

Veve
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2007 15:03

Re: Computerstunt.nl

Ongelezen bericht door Veve »

Computerstunt staat niet meer op de shopreviews van tweakers.net.

Dus hierbij mijn ervaring:

Ze hebben mij tot 3 maal toe een niet werkend apparaat geleverd.
Steeds moest ik bewijzen dat het niet mijn fout was???

Ik heb het uiteindelijk maar laten zitten en het heeft mij meer dan 200 euro gekost.

Communicatie is slecht. Je wordt behandelt alsof je een nietswetende klungel bent.

Die "Jos" van de computerwinkel, als het geen ordinaire oplichter is, dan moet hij nog heel heel heel veel leren over klantvriendelijkheid en service.

Mijn advies: blijf ver weg van computerstunt.nl

ikbenik

Re: Computerstunt.nl

Ongelezen bericht door ikbenik »

AOPEN LX45 + 235 watt voeding Fortron topkwaliteit
Prijs: € 25
Wat moet je ermee?
Ik kan er niks mee doen.
OKI zeer zware degelijke kast + 150 REAL WATT voeding
superdegelijke ATX kast

nieuwe IBM 150 watt voeding voor AMD/P3 (geen P4 4 pins aansluiting)
Prijs: € 15

http://www.computerstunt.nl/onderdeel/6 ... eding.html
Ook weer totaal waardeloos.
300 GB Maxtor IDE harde schijf, 16 mb Cache
Prijs: € 109
http://www.computerstunt.nl/onderdeel/1 ... cache.html
Bij mij:
HDD WD 320GB 16MB SATA II
Prijs: € 93,90
160 GB SATA 133 8 mb cache HITACHI
Met 1 jaar volledige garantie....
SATA 150 (SATA I)
Prijs: € 60

http://www.computerstunt.nl/onderdeel/6 ... tachi.html
Bij mij:
HDD Hitachi 160GB 8MB SATA II
Prijs:€ 59,50
3 jaar volledige garantie.


enz, enz.

En ze noemen zich dan:
Welkom op www.computerstunt.nl
Welkom op computerstunt.nl. Een moderne, actuele site boordevol systemen en onderdelen, voor concurrerende prijzen! Zeg maar gerust de meest voordelige computers van Nederland!
Oke, ik ben dus een normale computerdetailhandel.

En ik ben toch verdorie goedkoper dan die mafkezen met hun grote
bek die maar roept dat zij de meest voordelige computers van Nederland leveren!!!!!


Jaja.............

ikbenik

Re: Computerstunt.nl

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het is niet zo dat ik hier reclame over mezelf maak.
Laat daar geen misverstand over bestaan.

Maar wat me wel opvalt is dat zij voornamelijk oude meuk verkopen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Computerstunt.nl

Ongelezen bericht door jor »

AMD Sempron 2400+ (S-A, 1.67GHz, 256KB, 333MHz FSB, 62W) tray € 59

AMD 64 bits SEMPRON 2600+ socket 754 €



AMD Sempron 2800 mobile socket 754 Tray, LOW POWER € 69

AMD Sempron 2800+ socket 754 € 28

AMD Sempron 3000+ 64 bits S754 SUPERPRIJS € 32

AMD Sempron Mobile 3000+ (S754, 1.8GHz, 128KB, 400MHz, 25W) € 89

BINNEN: SCHAARS! Athlon64 3000+ 2 ghz socket 754 + TRAY NU € 59! € 59

KNALLER socket 939 AMD Athlon64 3200+ 2.0GHz Venice € 69

SCHAARS! AMD Athlon mobile XP 2800+ socket A TRAY 128+512 kb cache / 266 mhz € 99

Sempron 2800+ SOCKET A ... / pro 3200!! TRAY . € 79

Snelste: AMD Athlon 64 3800+ CPU! tray € 99

Weer binnen! AMD Athlon XP 1700+ (thoroughbred) € 59

WOW AMD Athlon64 3500+ socket 939 + TRAY SUPERSNEL! € 59

ZUINIGSTE AMD Geode NX1750 @ 14 WATT tray OP=OP
-------------------------------------------------------------------------------


op is op, Je hebt 100% gelijk ikbenik. Was even op de site en wat een oude troep zeg. Hierboven de Kuch..nieuwste processors, Nutteloos om te vermelden dat geen enkele hiervan recent is en dus oude meuk zoals jij dat noemde. Niet kopen is het advies.

ikbenik

Re: Computerstunt.nl

Ongelezen bericht door ikbenik »

De nieuwste processor (wel van Intel):

CPU Intel Celeron 430 (1.8GHz, 800MHz, 512KB, S775, Box)

Prijs: € 58,30



CPU Intel Core 2 Quad Q6600 2.40GHz (1066MHz, 8MB, S775,Box)

Prijs: € 273,72


En niet bij hun.

Computerstunt
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2007 13:43

Re: Computerstunt.nl

Ongelezen bericht door Computerstunt »

Gebruiker Veve: we betreuren uw slechte ervaringen. Het is (op z'n zachtst gezegd) niet leuk als u tot drie maal toe een niet-werkend apparaat geleverd krijgt. Zou u mij willen e-mailen op [email protected]? Wellicht dat we nog tot een oplossing kunnen komen.

We behandelen maandelijks een paar honderd bestellingen en dan gaat er helaas wel eens wat fout. We doen ons best om alle eventuele klachten zo goed mogelijk te verhelpen. Getuige de vele positieve reacties in onze Ebay-winkel zijn de meeste van onze klanten gelukkig tevreden over onze producten en onze service.

De constatering dat wij 'oude meuk' verkopen, is in z'n algemeenheid juist. Niet alle computergebruikers hebben behoefte aan het allernieuwste en het allersnelste. Veel te dure processoren van € 273,72 zijn bij ons dan ook niet te vinden. Wij verkopen met name licht verouderde onderdelen en bouwen budgetsystemen. Hoewel losse onderdelen bij andere webshops soms goedkoper zullen zijn, zijn onze samengestelde computers altijd flink afgeprijsd.

ikbenik

Re: Computerstunt.nl

Ongelezen bericht door ikbenik »

Hoewel losse onderdelen bij andere webshops soms goedkoper zullen zijn, zijn onze samengestelde computers altijd flink afgeprijsd.
Dan wil ik niet weten wat de niet afgeprijsde prijzen zijn.

Kijk, als je van de daken schreeuwd dat je de goedkoopste bent, dan moet je goedkoper dan mij zijn.

En de meeste producten die ik ook kan leveren, ben ik stuk voor stuk goedkoper.

Dus die kreet:
Welkom op computerstunt.nl. Een moderne, actuele site boordevol systemen en onderdelen, voor concurrerende prijzen! Zeg maar gerust de meest voordelige computers van Nederland!
Klopt dus niet.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Computerstunt.nl

Ongelezen bericht door Beertje02 »

En hier staat computerstunt dus met de mond vol tanden Ikbenik heeft wederom weer eens gelijk.

ikbenik

Re: Computerstunt.nl

Ongelezen bericht door ikbenik »

En wat moet je met een computerkast waar een voeding van 150-250W in zit?

Geen moer.

De CD-DVD branders die worden aangeboden zijn allemaal Combi's.

Dat wilt zeggen een cd-brander met een DVD-speler.

Je kunt er dus géén DVD's mee branden.

Een DVD brander kost tegenwoordig € 34,60.

Dus dat mag geen naam hebben.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Computerstunt.nl

Ongelezen bericht door jor »

De constatering dat wij 'oude meuk' verkopen, is in z'n algemeenheid juist. Niet alle computergebruikers hebben behoefte aan het allernieuwste en het allersnelste. Veel te dure processoren van € 273,72 zijn bij ons dan ook niet te vinden. Wij verkopen met name licht verouderde onderdelen en bouwen budgetsystemen
dat is toch echt in tegenspraak van wat op de site staat.
Welkom op computerstunt.nl. Een moderne, actuele site boordevol systemen en onderdelen, voor concurrerende prijzen! Zeg maar gerust de meest voordelige computers van Nederland!
En het feit dat dit bedrijf Niet voorkomt op http://tweakers.net/shopreview/

Zegt ook genoeg, Elke onlineshop die iets voorsteld staat hier beschreven.Dit gebeurd door de gebruikers zelf dus is een goede graadmeter. Reden genoeg om icm de vele klachten aankoop Goed te overwegen.

Computerstunt
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2007 13:43

Re: Computerstunt.nl

Ongelezen bericht door Computerstunt »

En hier staat computerstunt dus met de mond vol tanden Ikbenik heeft wederom weer eens gelijk.
Nou, ik had eigenlijk helemaal geen zin om op gebruiker Ikbenik te reageren (en ik betwijfel of het überhaupt zin heeft). Dit forum is toch niet bedoeld om met modder te gooien naar concurrenten? Of om wellus-nietus te spelen? Maar goed... Meneer of mevrouw schrijft:
Het is niet zo dat ik hier reclame over mezelf maak.
Laat daar geen misverstand over bestaan.
Maar in dit topic staan nu al 4 reacties van Ikbenik waarin hij luidkeels verkondigt goedkoper te zijn. Ikbenik, zou u een link willen plaatsen naar uw eigen website zodat we uw beweringen kunnen verifiëren en tot een eerlijke prijsvergelijking kunnen komen?
En wat moet je met een computerkast waar een voeding van 150-250W in zit? Geen moer.
Sommige van onze klanten vragen specifiek om energiezuinige systemen.
De CD-DVD branders die worden aangeboden zijn allemaal Combi's.
Dat wilt zeggen een cd-brander met een DVD-speler.
Je kunt er dus géén DVD's mee branden.
Een DVD brander kost tegenwoordig € 34,60.
Wij verkopen wel degelijk DVD-branders. Een losse Lite-On DVD-brander kost bij Computerstunt.nl momenteel € 33,-.
dat is toch echt in tegenspraak van wat op de site staat.
Wat is nou precies de tegenstrijdigheid? Wij zeggen niet dat computeronderdelen bij ons het goedkoopst zijn, wél dat onze samengestelde computersystemen tot de meest voordelige van Nederland horen.
En het feit dat dit bedrijf Niet voorkomt op http://tweakers.net/shopreview/ Zegt ook genoeg, Elke onlineshop die iets voorsteld staat hier beschreven.
Daar zijn we het helemaal mee eens. Zoals gebruiker Xenonbyte vorig jaar schreef, stonden wij wel degelijk vermeld op Tweakers.net, en de reacties aldaar waren positief. Maar een collega was een beetje onhandig bezig en Tweakers.net heeft daarop onze shopreview onverbiddelijk verwijderd.

Overigens heeft u eerder alleen de AMD-processoren genoemd, wij verkopen ook nog een aantal Intel-processoren.

En hoezo 'vele klachten'? Hier staan over een periode van anderhalf jaar wél twee negatieve ervaringen, en dan is het nog maar de vraag of de klagers gelijk hebben. (Waarmee ik niet wil stellen dat Veve ongelijk zou hebben, maar onze ervaring leert gewoon dat niet alle klachten die wij ontvangen terecht zijn.) Trouwens, op Ebay is 99,4% van onze klanten positief, en het afgelopen jaar hadden wij daar geen enkele (!) negatieve reactie.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Computerstunt.nl

Ongelezen bericht door jor »

Daar zijn we het helemaal mee eens. Zoals gebruiker Xenonbyte vorig jaar schreef, stonden wij wel degelijk vermeld op Tweakers.net, en de reacties aldaar waren positief. Maar een collega was een beetje onhandig bezig en Tweakers.net heeft daarop onze shopreview onverbiddelijk verwijderd.

Het moet echt meer zijn geweest dan (een beetje onhandig) Alleen wanneer fraude of onjuiste informatie word vastgesteld is dat reden om verwijderd te worden

[/quote]Welkom op computerstunt.nl. Een moderne, actuele site boordevol systemen en onderdelen, voor concurrerende prijzen! Zeg maar gerust de meest voordelige computers van Nederland!

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Wat is nou precies de tegenstrijdigheid? Wij zeggen niet dat computeronderdelen bij ons het goedkoopst zijn, wél dat onze samengestelde computersystemen tot de meest voordelige van Nederland horen.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Het gaat niet om de opmerking van de goedkoopste, Maar moderne computers, en dat zijn deze systemen niet. voedingen van 150 watt zijn vrijwel altijd onvoldoende om een moderne computer stabiel te laten draaien. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat mensen om een instabiel pc vragen.

Computerstunt
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2007 13:43

Re: Computerstunt.nl

Ongelezen bericht door Computerstunt »

Het moet echt meer zijn geweest dan (een beetje onhandig) Alleen wanneer fraude of onjuiste informatie word vastgesteld is dat reden om verwijderd te worden.
Het beleid op Tweakers.net is best strikt, hoor. En dat moet ook wel, want anders loopt het uit de hand. In dit specifieke geval plaatste onze collega met zijn persoonlijke account een link naar onze website in de rubriek 'Vraag en Aanbod' om iemand duidelijk te maken dat wat die persoon als tweedehands probeerde te verkopen, bij ons (nieuw) goedkoper te krijgen was. Dat werd bestempeld als spammen. En op spammen staat bij Tweakers.net uitsluiting. Daar heeft Tweakers.net natuurlijk min of meer gelijk in, maar van 'fraude of onjuiste informatie' was geen sprake.

Eerder werden we wel eens verwijderd omdat ik met mijn persoonlijke account uit 2001 op de frontpage rondwandelde (zonder te posten zelfs) naast het hebben van onze shopaccount. Dat werd bestempeld als het hebben van een dubbele account, en dat mag niet op Tweakers.net; beide accounts werden geblokkeerd onder het mom van fraude. Tja...
Maar moderne computers, en dat zijn deze systemen niet. voedingen van 150 watt zijn vrijwel altijd onvoldoende om een moderne computer stabiel te laten draaien. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat mensen om een instabiel pc vragen.
In je quote schrijven wij: 'Een moderne, actuele site'... In ieder geval krijgen moderne systemen bij ons echt geen voeding van 150W, wij willen inderdaad geen instabiele pc's verkopen. En mensen die om een energiezuinig systeem vragen, met bijv. een Geode-processor, willen weer geen voeding van 480W.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Computerstunt.nl

Ongelezen bericht door jor »

Hier in ieder geval een rustige en nette uitleg, Mijn dank daarvoor. Laten we het hierbij laten om verder geen schade aan het bedrijf te doen. Mischien zijn de klachten toch eenmalig en dat zie je zelfs bij de beste zaken nog.

Jor.

ikbenik

Re: Computerstunt.nl

Ongelezen bericht door ikbenik »

@ Computerstunt:

Ik vraag me wel af of jullie dan ook die oudere moederborden hebben.

Want een Socket A moederbord kan ikzelf niet meer bestellen.

En de moederborden voor de socket 478 ook niet meer.

Als jullie dat dan wel kunnen, dan is dat maar goed ook. :lol:

Want als ik een reparatie binnenkrijg en het moederbord is kapot, dan weet ik echt niet waar ik dan een oudere type moederbord vandaan moet halen.

Voor alle duidelijkheid:
Dit is een positief bericht! :wink: :lol:

Computerstunt
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2007 13:43

Re: Computerstunt.nl

Ongelezen bericht door Computerstunt »

Hier in ieder geval een rustige en nette uitleg, Mijn dank daarvoor.
Graag gedaan. Ik hoop dat we Veve's problemen alsnog naar alle tevredenheid kunnen oplossen. Tot dusver helaas nog geen reactie van hem of haar gehad.
Ik vraag me wel af of jullie dan ook die oudere moederborden hebben.
Want een Socket A moederbord kan ikzelf niet meer bestellen.
En de moederborden voor de socket 478 ook niet meer.
Als jullie dat dan wel kunnen, dan is dat maar goed ook. Laughing
Want als ik een reparatie binnenkrijg en het moederbord is kapot, dan weet ik echt niet waar ik dan een oudere type moederbord vandaan moet halen.
Wij hebben nog diverse socket A en 478 moederborden op onze website staan. U kunt daarvoor dus bij ons terecht :wink:. Wij treden ook wel op als reseller. Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee waar de borden vandaan komen (van inkopen heb ik geen verstand). Volgens mij komen ze uit het buitenland.
Voor alle duidelijkheid:
Dit is een positief bericht! Wink Laughing
:)

ikbenik

Re: Computerstunt.nl

Ongelezen bericht door ikbenik »

Een hele grote punt waar ik me als detaillist echt gruwelijk aan erger is het feit dat de fabrikanten, zodra ze een update hebben, de oudere technieken opeens niet meer gebruiken.

Dus de Intel processoren zijn van een 478 voetje overgegaan naar de 775 voetje.

En nu hebben de moederbordenfabrikanten geen moederborden meer in hun pakket zitten die een 478 voetje hebben.

Dus als een klant bij mij komt met een moederbord die een 478 voetje heeft, dan kan ik hem niet meer helpen, en daar stoor ik me behoorlijk aan.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Computerstunt.nl

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Het is vaak niet slim van een bedrijf om rechtstreeks via een openbaar forum in discussie te gaan, dan begeef je je echt op glad ijs. Je kan beter dingen rechtstreeks met de klant opnemen.

Ik verbaas me er keer op keer over dat er nog steeds bedrijven zijn die in deze valkuil pleuren

Gesloten