LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant

Ongelezen bericht door Moneyman »

HZik schreef:
08 apr 2020 19:07
Maar mensen, kijk nu even door de toon heen naar wat ik écht zegt. Coolblue loopt hier de boel wel degelijk gewoon te beduvelen.
Het punt is dat er helemaal geen sprake hoeft te zijn van beduvelen en belazeren. De kans dat er gewoon wat onhandig geformuleerd is, waarbij de formulering gehanteerd is die voor de gemiddeld geïnformeerde klant afdoende duidelijk is, is vele malen groter. Het feit dat ze, nadat bleek dat je hun tekst toch anders op zou kunnen vatten, direct aangepast hebben duidt ook meer op een omissie dan op beduvelen of belazeren.

Het niet bepaald zo dat ze iets verkopen wat afwijkt van de standaard, in tegendeel. De standaard is dat printers verkocht worden met startcartridges. Ook de prijs deed niet vermoeden dat er iets anders dan standaard werd aangeboden, want alleen al de inkt die zou horen bij jou presume zou meer dan het dubbele moeten kosten van wat jij betaald hebt.

Je verspeelt met je taalgebruik dus de sympathie en de goodwill die je juist nodig hebt om hier nog verder mee te komen. Als je toch nog verder iets wilt, zou ik zeggen "succes bij de rechter".

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer coolblue de boel wil flessen hadden ze hun productpagina niet bijgewerkt.

U blijft ze onheus bejegenen en daarmee is wat mij betreft de discussie klaar.

Niet op argumenten maar op fatsoen.

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant

Ongelezen bericht door Erthanax »

HZik schreef:
08 apr 2020 19:07
Maar mensen, kijk nu even door de toon heen naar wat ik écht zegt. Coolblue loopt hier de boel wel degelijk gewoon te beduvelen.
Ik heb helemaal geen zin meer om "door de toon heen te kijken," en die laatste opmerking is gewoon niet waar.

HZik
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jun 2016 19:01

Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant

Ongelezen bericht door HZik »

Ik begrijp dat er hier een aantal coolblue medewerkers aan het reageren zijn, dat verklaart.

Het is heel simpel. Als de autogarage tegen jou zegt dat hij jou een auto zal leveren met volle tank, dat op z'n site heeft staan, en jou een auto levert met een 1/3e gevulde tank, dan gaat er iets fout. Dan kun je opzet nog uitsluiten, maar feit is dat er wat fout gegaan is dan.

Als jij dan contact opneemt met die autogarage en zegt 'de tank was niet vol' en de garage past vervolgens WEL de tekst op de site aan naar 'een tank grofweg 1/3e vol', maar jou niet alsnog een volle tank geven, dan hebben ze JOU beduveld.

Immers ze hebben jou een volle tank beloofd, 1/3e geleverd, geven de fout toe (corrigeren de tekst) maar repareren de fout niet.

Zo simpel is het. Ook in een wereld waarin auto's standaard met 1/3e tank geleverd worden. JUIST in die wereld, want dan is het een extra argument om bij DIE garage te kopen, die volle tank.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

HZik schreef:
08 apr 2020 21:32
Ik begrijp dat er hier een aantal coolblue medewerkers aan het reageren zijn, dat verklaart.
Als dit uw conclusie is op basis van eerder gegeven reactie.... sterk!

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

HZik schreef:
08 apr 2020 21:32
Ik begrijp dat er hier een aantal coolblue medewerkers aan het reageren zijn, dat verklaart.
Joepie, nog meer vakantiegeld volgende maand.

Ik verkoop onder andere kit. Deze zijn onder andere verkrijgbaar in kokers. Er zijn kokers van 310ml en kokers van 290ml. Beide kokers zijn even groot, anders passen ze niet in een kitspuit. Beide kokers zitten vol en toch is er een verschil van inhoud. Ra ra ra.... De ene koker is dikker dan de ander.
En zo zit het ook met de toners. Aan de buitenkant zijn ze hetzelfde, anders passen ze niet in de printer. De inhoud kan verschillen.

Uw vergelijk zou enkel kunnen als je de hele tank met brandstof zou moeten toevoegen. Er wordt er eentje van 25 liter onder gehangen en u gaat er later eentje van 45 liter onder zetten. De buitenmaat is hetzelfde anders kan je het niet monteren, maar de inhoud is anders. Maar ja, wie gaat er nu zijn brandstoftank vervangen he.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant

Ongelezen bericht door grun »

HZik schreef:
08 apr 2020 21:32
Ik begrijp dat er hier een aantal coolblue medewerkers aan het reageren zijn, dat verklaart.

Zo simpel is het. Ook in een wereld waarin auto's standaard met 1/3e tank geleverd worden. JUIST in die wereld, want dan is het een extra argument om bij DIE garage te kopen, die volle tank.
Met het eerste argument zet u zichzelf buitenspel. U bent af en mag niet meer meedoen.

Het tweede argument zou alleen maar waar zijn als exact dezelfde auto bij alle concurrerende garages evenveel zou kosten. Dat is niet zo. Net zo goed is Coolblue een prima winkel, niet omdat ze de allergoedkoopste zijn want dat zijn ze niet, maar vanwege de uitstekende service.

Ik ga nu weer aan het werk en de andere klanten helpen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hier zijn alleen maar Cool blue medewerkers.
Zolang Cool blue betaalt!

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant

Ongelezen bericht door Erthanax »

HZik schreef:
08 apr 2020 21:32
Ik begrijp dat er hier een aantal coolblue medewerkers aan het reageren zijn, dat verklaart.
Hartelijk dank voor uw topic. Eind van de maand krijgen we bonus weer, extra groot deze keer.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant

Ongelezen bericht door alfatrion »

PietertjeTwee schreef:
08 apr 2020 18:35
Persoonlijk vind ik dat TS wel een punt heeft. Als er expliciet op de pagina van Coolblue staat dat er volledig gevulde cartridges worden geleverd, worden er wel bepaalde verwachtingen gewekt. Die verwachtingen worden vervolgens niet nagemaakt.
Daar staat tegenover dat er duidelijk aangegeven is dat je c.a. 500 pagina's kan printen. TS gaat opzoek naar de info bij fabrikant en komt dan op 1500 uit. Dat zou het moment zijn om vragen te stellen.

HZik
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jun 2016 19:01

Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant

Ongelezen bericht door HZik »

NEe, dat stond dus niet aangegeven. Inmiddels wél. Coolblue heeft dat dus aangepast.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heb je daar een screenshot van? Zo nee, kun je dat vinden met "Wayback machine"? (gebruik google om dit te vinden)

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
09 apr 2020 06:57
Heb je daar een screenshot van? Zo nee, kun je dat vinden met "Wayback machine"? (gebruik google om dit te vinden)
Die staat in het OP. Daar staat enkel geleverd met volle toner. Niet de inhoud en niet het aantal pagina's die je er mee kan printen. Een aanname dat het om een volle grote gaat.

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op mijn vraag of er een typenummer of iets dergelijks op de cartridge staat heeft TS niet gereageerd. Het is net als met bv auto's of laptops; verschillende uitvoeringen van hetzelfde model kunnen er hetzelfde uitzien, maar verschillende specificaties hebben en dus verschillende prestaties leveren.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
09 apr 2020 08:27
alfatrion schreef:
09 apr 2020 06:57
Heb je daar een screenshot van? Zo nee, kun je dat vinden met "Wayback machine"? (gebruik google om dit te vinden)
Die staat in het OP. Daar staat enkel geleverd met volle toner. Niet de inhoud en niet het aantal pagina's die je er mee kan printen. Een aanname dat het om een volle grote gaat.
Inderdaad, maar dat is slechts één (deel van) de productpagina's. Coolblue gebruikt meerdere tabbladen om informatie te geven. Omdat de pagina inmiddels is aangepast, is nu niet meer ter achterhalen wat er voor de wijziging nog meer stond (en ik betwijfel of TS van de overige pagina's screenshots heeft gemaakt).

Ik ben ook wel benieuwd wat TS wil bereiken. Coolblue gaat niet meewerken, dat is duidelijk. Dus is dit gewoon een simpel klaagtopic, of heeft TS er andere gedachten bij? Persoonlijk zou ik voor deze casus niet naar de rechter durven gaan, de uitkomst is veel te onzeker.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant

Ongelezen bericht door crazyme »

Erthanax schreef:
09 apr 2020 08:35
Op mijn vraag of er een typenummer of iets dergelijks op de cartridge staat heeft TS niet gereageerd. Het is net als met bv auto's of laptops; verschillende uitvoeringen van hetzelfde model kunnen er hetzelfde uitzien, maar verschillende specificaties hebben en dus verschillende prestaties leveren.
Ts is ook niet geïnteresseerd in een inhoudelijke discussie, zijn mening staat namelijk al vast.

Dit topic is bedoeld om coolblue te dwingen om de cardridges af te laten sturen.

Ts is er ook al van overtuigd dat het hier wemelt van de coolblue medewerkers, dus dat zal vast goed komen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Naar de rechter gaan is ook zinloos. In de beleving van TS werken die natuurlijk ook voor Cool blue. Voor mij is dit klaar. TS is af.

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zullen we het er zo bij de koffie even over hebben? Doen we er nog een bloemetje bij of zo?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
09 apr 2020 08:46
Inderdaad, maar dat is slechts één (deel van) de productpagina's. Coolblue gebruikt meerdere tabbladen om informatie te geven. Omdat de pagina inmiddels is aangepast, is nu niet meer ter achterhalen wat er voor de wijziging nog meer stond (en ik betwijfel of TS van de overige pagina's screenshots heeft gemaakt).
Ik schat in dat die pagina voldoende bewijs oplevert.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
09 apr 2020 09:07
Moneyman schreef:
09 apr 2020 08:46
Inderdaad, maar dat is slechts één (deel van) de productpagina's. Coolblue gebruikt meerdere tabbladen om informatie te geven. Omdat de pagina inmiddels is aangepast, is nu niet meer ter achterhalen wat er voor de wijziging nog meer stond (en ik betwijfel of TS van de overige pagina's screenshots heeft gemaakt).
Ik schat in dat die pagina voldoende bewijs oplevert.
En waar baseert u dat op? Er staat geen inhoud beschreven en ook niet hoeveel pagina's er geprint kunnen worden.

Gesloten